rowniez takie jakie opisujesz.
nie wlewałeś może ostatnio (uzupełniając płyn) zimnego płynu do cieplego silnika???? albo czy nie przegrzał się czasami niedawno???
podjedź na jakiś warsztat co zbada Tobie auto na obecność CO2 w płynie chłodniczym, jezeli wyjdzie że jest to znaczy że uszczelka do wymiany, a wtedy to i warto panewki wymienić żeby później nie mieć z nimi jaj
z drugiej strony jaki masz kolor płynu w zbiorniczku??? jezeli jest niebieski to zmień na prawidłowy czyli z norma G12+ bo wpływa to na cały układ chłodzenia i nie można wlewać niebieskiego płynu do układu z płynem G12+. w najgorszym wypadku bedziesz miał problem z pompą wody. Również objawy o których piszesz moga być związane z nieprawidłowym płynem chłodniczym.
przy wymianie na płyn nie patrz na kolor (istnieją tanie płyny normy G11 w kolorze czerwonym/rózowym) przeczytaj na etykiecie czy np jest zapis:
płyn jest homologowany przez:
- Mercedes-Benz: arkusz 325.3
- MAN: 324 typ SNF
- GM-OPEL: GM 6277M
- Volkswagen: TL 774 D/F (G 12+)
- DAF: 74002