Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Mokro pod zbiorniczkiem wyrównawczym.


Lock21
Zarejestrowani

op Witam !! 
Dzisiaj zauważyłem że mój Scenic 1.5 dCi za szybko się nagrzewa. 
Jak zajrzałem pod maskę jest mokro w pod zbiorniczkiem wyrównawczym i płyn kapie na ziemię za prawym kolem. Ogrzewanie raz jest a raz nie ma. Możecie pomóc mniej więcej zdiagnozować problem w jakich okolicach szukać problemu. Czy to poprostu jakaś pierdoła czy coś poważniejszego. Pozdrawiam użytkowników i czekam na odpowiedź.

Załączone pliki

Miniatury
   

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 29-01-2017, 18:34 przez Lock21.)

Odpowiedz
Wojtgda
Zarejestrowani

Zaczalbym od nakretki zbiorniczka wyrownawczego - podmien od kogos i sprawdz jezeli nie bedzie cieklo to znaczy ze wymienic na nowy...
Pozniej termostat i zobacz jak grzeje sie silnik na zegarach ;)
Pozniej juz tylko sprawdz plyn na zawartosc CO2 bo moze to byc uszczelka pod glowica i wywala plyn bo sprezane trafia do ukladu chlodniczego...

Duzo plynu dolewasz???

Odpowiedz
Lock21
Zarejestrowani

op
(29-01-2017, 18:18)Wojtgda napisał(a): Zaczalbym od nakretki zbiorniczka wyrownawczego - podmien od kogos i sprawdz jezeli nie bedzie cieklo to znaczy ze wymienic na nowy...
Pozniej termostat i zobacz jak grzeje sie silnik na zegarach ;)
Pozniej juz tylko sprawdz plyn na zawartosc CO2 bo moze to byc uszczelka pod glowica i wywala plyn bo sprezane trafia do ukladu chlodniczego...

Duzo plynu dolewasz???

Dopiero dzisiaj to zauważyłem płyn póki co jest ponad minimum. Teraz byłem zobaczyć na zgaszonym silniku i słychać syczenie w okolicach zbiorniczka wyrównawczego.

Odpowiedz
Wojtgda
Zarejestrowani

Syczec bedzie napewno bowiem ten korek za to odpowiada ze jezeli jest za duze cisnienie ukladu to wypuszcza cisnienie. Jezeli padla uszczelka glowicy to ten korek nie ma takiej przepustowosci i puszcza razem z plynem...

Odpowiedz
Lock21
Zarejestrowani

op
(30-01-2017, 06:36)Wojtgda napisał(a): Syczec bedzie napewno bowiem ten korek za to odpowiada ze jezeli jest za duze cisnienie ukladu to wypuszcza cisnienie. Jezeli padla uszczelka glowicy to ten korek nie ma takiej przepustowosci i puszcza razem z plynem...
A jakie są jeszcze objawy padnietej uszczelki pod głowicą ?? Moja pierwsza Renia dlatego pytam.


Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz
Wojtgda
Zarejestrowani

rowniez takie jakie opisujesz.
nie wlewałeś może ostatnio (uzupełniając płyn) zimnego płynu do cieplego silnika???? albo czy nie przegrzał się czasami niedawno???

podjedź na jakiś warsztat co zbada Tobie auto na obecność CO2 w płynie chłodniczym, jezeli wyjdzie że jest to znaczy że uszczelka do wymiany, a wtedy to i warto panewki wymienić żeby później nie mieć z nimi jaj Biggrin

z drugiej strony jaki masz kolor płynu w zbiorniczku??? jezeli jest niebieski to zmień na prawidłowy czyli z norma G12+ bo wpływa to na cały układ chłodzenia i nie można wlewać niebieskiego płynu do układu z płynem G12+. w najgorszym wypadku bedziesz miał problem z pompą wody. Również objawy o których piszesz moga być związane z nieprawidłowym płynem chłodniczym.
przy wymianie na płyn nie patrz na kolor (istnieją tanie płyny normy G11 w kolorze czerwonym/rózowym) przeczytaj na etykiecie czy np jest zapis:
płyn jest homologowany przez:
- Mercedes-Benz: arkusz 325.3
- MAN: 324 typ SNF
- GM-OPEL: GM 6277M
- Volkswagen: TL 774 D/F (G 12+)
- DAF: 74002

Odpowiedz
Lock21
Zarejestrowani

op
(30-01-2017, 11:24)Wojtgda napisał(a): rowniez takie jakie opisujesz.
nie wlewałeś może ostatnio (uzupełniając płyn) zimnego płynu do cieplego silnika???? albo czy nie przegrzał się czasami niedawno???

podjedź na jakiś warsztat co zbada Tobie auto na obecność CO2 w płynie chłodniczym, jezeli wyjdzie że jest to znaczy że uszczelka do wymiany, a wtedy to i warto panewki wymienić żeby później nie mieć z nimi jaj Biggrin

z drugiej strony jaki masz kolor płynu w zbiorniczku??? jezeli jest niebieski to zmień na prawidłowy czyli z norma G12+ bo wpływa to na cały układ chłodzenia i nie można wlewać niebieskiego płynu do układu z płynem G12+. w najgorszym wypadku bedziesz miał problem z pompą wody. Również objawy o których piszesz moga być związane z nieprawidłowym płynem chłodniczym.
przy wymianie na płyn nie patrz na kolor (istnieją tanie płyny normy G11 w kolorze czerwonym/rózowym) przeczytaj na etykiecie czy np jest zapis:
płyn jest homologowany przez:
- Mercedes-Benz: arkusz 325.3
- MAN: 324 typ SNF
- GM-OPEL: GM 6277M
- Volkswagen: TL 774 D/F (G 12+)
- DAF: 74002

Plyn mam taki jak piszesz ten G12 i jest ładny rozpwy. Ja osobiście nic nie dolewalem ani nigdy mi się nie przegrał. Teraz byłem to dolali odpowietrzyli i powiedzieli że jest ok.

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka

Jedynie co ostatnio robiłem to wymiana świec żarowych nic więcej.

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 30-01-2017, 11:32 przez Lock21.)

Odpowiedz
Lock21
Zarejestrowani

op Witam ponownie. Po dolewce płynu i odpowietrzenie całego układu teraz byłem się przejechać i po 2 km pierwsza kreska wpadła potem sukcesywnie każda po kolei. Brak ogrzewania na początku jeszcze było potem już przestało wiać ciepłe powietrze. Po powrocie do domu sprawdzam pod maską a tam zbiornik pełny płynu, ten cienki wąż od zbiorniczka twardy, gruby od chłodnicy twardy chłodnica zimna, przewody tak samo.

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz
jarcun
Zarejestrowani

Sprawdz zawartosc spalin w plynie i daj znac

Odpowiedz
Lepus
Zarejestrowani

(30-01-2017, 18:17)Lock21 napisał(a): Brak ogrzewania na początku jeszcze było potem już przestało wiać ciepłe powietrze. Po powrocie do domu sprawdzam pod maską a tam zbiornik pełny płynu, ten cienki wąż od zbiorniczka twardy, gruby od chłodnicy twardy chłodnica zimna, przewody tak samo.
Nie chcę krakać, ale na bank uszczelka pod głowicą. W pasacie i cienkusiu miałem to samo, identyczne objawy. Jak silnik złapie nominalną temperaturę to zacznie wywalać płyn przez korek zbiorniczka. Może nawet któryś wąż pęknąć.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 31-01-2017, 07:35 przez Lepus.)

Turbino ty moja, ty jesteś jak zdrowie, ile cię trzeba cenić, ten tylko się dowie kto cię stracił...
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

4 gości