Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Moduł świec żarowych


Mucka13
Zarejestrowani

op Hmm, no to ja nie wiem.

To jaki jest powód słabej kompresji?
Teraz już nic nie zrobię z tymi wtryskami, niech wymieni na nowe, a stare sprawdzę i jakby się okazało że są sprawne to może zwróci mi się część kosztów.

Pytanie: To ten przekaźnik kupować czy nie?
Auto jak stało u niego to nie mógł się połączyć z kompem i ukończyć testu, zawsze stawało na 70%
Wcześniej już była tam jakaś fuszera bo przy lewarku jest przełącznik który niby miał odpowiadać za grzanie świec, ale przełączanie go nic nie dawało, napięcia na świecach nadal nie było.

Może faktycznie zbyt pochopnie to wszystko pokupowałem, mogłem najpierw się Was zapytać, ale Wiecie. Zostawiam auto u mechanika, ten mi mówi żeby działało trzeba kupić to i to więc kupuję. Pracuję tym autem i każdy dzień kiedy jest niesprawny jest dla mnie stratą ;/

Odpowiedz
pio555
Junior Administratorzy

(23-01-2016, 23:00)Mucka13 napisał(a): Auto jak stało u niego to nie mógł się połączyć z kompem i ukończyć testu, zawsze stawało na 70%
czyli żadna diagnoza nie jest znana a wszystko co ci powiedział to wróżenie z fusów
(23-01-2016, 23:00)Mucka13 napisał(a): To ten przekaźnik kupować czy nie?
nie
(23-01-2016, 23:00)Mucka13 napisał(a): Wcześniej już była tam jakaś fuszera bo przy lewarku jest przełącznik który niby miał odpowiadać za grzanie świec, ale przełączanie go nic nie dawało, napięcia na świecach nadal nie było.
koniecznie doprowadź to do porządku

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
Oktawiusz
Zarejestrowani

Powinien ktoś przetrzepać elektrycznie układ grzania.
Tylko to odpowie co i czy wogóle coś trzeba wymienić

RenGarage :: Zmiany konfiguracji :: Aktywacje :: Adaptacje :: TPMS :: Sterowniki :: Airbag :: Radia ::
Odpowiedz
Mucka13
Zarejestrowani

op Ok, dziękuję Panowie. Spróbuję we własnym zakresie do tego dojść i konkretnie sprawdzić co jest nie tak. Jakbym miał pytania to pozwolę sobie napisać ;]

Odpowiedz
pio555
Junior Administratorzy

(23-01-2016, 23:35)Mucka13 napisał(a): Jakbym miał pytania to pozwolę sobie napisać ;
chętnie Ci na nie odpowiemy

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

(23-01-2016, 23:00)Mucka13 napisał(a): Wcześniej już była tam jakaś fuszera bo przy lewarku jest przełącznik który niby miał odpowiadać za grzanie świec, ale przełączanie go nic nie dawało, napięcia na świecach nadal nie było.
Prawdopodobnie "ktoś" wykonał chłopską modyfikację układu grzania rezygnując z podgrzewania automatycznego na rzecz "solidnego grzania na chłopski rozum". Wieszczę przerwę w obwodzie rzeczonego przełącznika + odłączony obwód wykonawczy przekaźnika świec żarowych (i wpięty w tym miejscu rzeczony przełącznik).

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
Odpowiedz
presio
Zarejestrowani

Jesli chodzi o grzanie świec to sygnał do przekaźnik idzie z kompa wtrysku. Żadnych tam cudów nie ma i jesli przekaźnik jest ok, a pewnie jest. To paslo sterowanie ( wskazuje na to ręczny przelacznik - taniej dorobić przelacznik niż wymienić komputer wtrysku za pare setek.)

Pozdrawiam
presio AKA marky
Odpowiedz
art2310
Zarejestrowani

Podepnę sie pod temat bo u mnie wyskakuje w czasie diagnostyki bład P0380 czyli awaria podgrzewania świec lub przepalone świece.Świece udało mi sie sprawdzic i są ok ale jak sprawdzic ten przekaźnik?Wymontowałem go z samochodu i sprawdziłem czy dochodzi do niego napięcie z akumulatora i niby jest wszystko w porządku.Udało mi się ściagnąć z modułu czarną pokrywkę zabezpieczającą i myślałem że jest tam zwykły przekaźnik a tu zoonk.W środku są 4 tranzystory sterujące przepływem prądu i nie wiem jak to rozgryźć tzn.które końcówki są od świec żarowych a które od sterowania tym ustrojstwem.Jedynie zasilanie z aku jest jasne-czerwony gruby przewód ze stałym napięciem.Może ktoś ma schemat tego modułu albo rozpiskę końcówek.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 18-05-2016, 19:38 przez art2310.)

Powyższy post wyraża opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów bez podawania przyczyny.Whistling
Odpowiedz
presio
Zarejestrowani

A sygnał sterujący dochodzi?

Pozdrawiam
presio AKA marky
Odpowiedz
art2310
Zarejestrowani

Tego nie wiem bo po pierwsze nie mam rozpiski końcówek a po drugie czym jest sterowany moduł plusem czy minusem?

Powyższy post wyraża opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów bez podawania przyczyny.Whistling
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

4 gości