Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Lpg faza ciekła


Bocian
Zarejestrowani

op Ahoj wszystkim. 
Zamierzam zagazować Renate(grand scenic 1.6pb 2009r), i mam pytanie do użytkowników, czy ktoś posiada u siebie lpg w fazie ciekłej? Jaki koszt instalacji? Jak się sprawdza? I ile wychodzi faktyczne zużycie pb?

Odpowiedz
pio555
Junior Administratorzy

a po co Ci taka instalacja do tak starego silnika?
przecież tam wystarczy założyć zwykłą instalacje

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi pio555 za ten post post:
  • Gieno555
Bocian
Zarejestrowani

op No właśnie się zastanawiam czy ktoś to zakładał,czy jest sens, czy są większe oszczędności na spalaniu itp

Odpowiedz
pio555
Junior Administratorzy

(25-11-2022, 18:08)Bocian napisał(a): czy jest sens
nie ma sensu

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

Online
Swojego czasu mieliśmy instalację wtrysku fazy ciekłej lpg m-ki Vialle ( w Volvo v-40 ).
Uszkodzenie jednego wtryskiwacza i niedomaganie pompy fazy ciekłej (w zbiorniku, konieczna wymiana specjalnego oleju) ekonomicznie wymusily wymianę
kompletnej instalacji (dość wiekowej) na nową, z wtryskiem fazy lotnej.
Nie wiem, jak dziś, ale jeszcze nie tak dawno był duży problem z serwisem i kosztami części.
W każdym razie pamiętam ją nie najlepiej.
Przy okazji - miałem chociaż okazję liznąć podstaw samodzielnej regulacji instalacji zasilania lpg.

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
Odpowiedz
Paweł.M
Zarejestrowani

(25-11-2022, 18:08)Bocian napisał(a): No właśnie się zastanawiam czy ktoś to zakładał,czy jest sens, czy są większe oszczędności na spalaniu itp

Spalanie nieco mniejsze, brak spadku mocy. Ale koszt 2 lata temu do 1.4 TSI to 10tys zł więc podejrzewam że teraz to 12-13 tys zł. Tam za bardzo nie było wyboru u ciebie założysz za 3 tys zwykłą sekwencję i masz zapas kasy na 3000l lpg

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 25-11-2022, 20:41 przez Paweł.M.)

Odpowiedz
pawlosio
Zarejestrowani

1.6 dobry silnik do gazu...
Gaz zakładamy by zaoszczędzić...
Sekwencja w 100 % się sprawdzi..
Nie widzę sensu kabinowac i przepłacać

Odpowiedz
[-] 2 użytkowników postawiło piwo użytkownikowi pawlosio za ten post post:
  • Gieno555, marecky
Bocian
Zarejestrowani

op Dziękuję za rozwianie wątpliwości. Będzie zwykła sekwencja i niunia będzie latać.

Odpowiedz
Karolkm
Zarejestrowani

Tylko zakładaj dobre wtryski i sterownik to i spalanie będzie nizsze i szybko się zwróci.

Odpowiedz
kszyba
Zarejestrowani

Ja mam vialle 5 gen w megane, zero problemów od 3 lat. Zero jakichś parowników węzy i innych zbędnych głupot. Z usterek to jedynie strzelił gumowy wąż do tankowania za 300. Przerdzewiał oplot. Wąż tam ma grubość palca, i szybko tankuje. Poza tym instalator musi umieć dobrze wkleić wtryski żeby nie zrobiła się zamrażarka w kolektorze itd etc
Kupiłem instalacje z autem ale sam bym nie założył. DROGO. Mało części. Ale chodzi zacnie.

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości