Gieno555
952
-1
100
138
SC III ph I
2010
1.5 dCi 105KM, 2009-2011
Tarnów
Gieno555
Zarejestrowani
— 08-11-2022, 16:34
op
Witam panowie. Zaczyna mi huczeć łożysko tylnego koło. W sumie to nie wiem jeszcze które xd
Z tego co sprawdzałem to w tym modelu łożysko jest wprasowane w tarczę a nie piastę.
Moje pytanie jest takie czy da się wymienić same łożysko bez tarczy? I czy duże są z tym komplikacje?
•
wojteks
2,900
12
697
653
SC IV ph I
2019
INNY
RK
wojteks
Zarejestrowani
— 08-11-2022, 18:41
Tak, da się. Komplikacją może być ręczny elektryczny.
•
andrzejwa
2,675
54
1299
324
SC III ph I
2011
1.5 dCi FAP 110KM, 2011-2011
Chełm/Trawniki
(08-11-2022, 18:41)wojteks napisał(a): Komplikacją może być ręczny elektryczny. Według mnie ręczny elektryczny ma taki sam wpływ jak np. drążek stabilizatora. Chyba, że masz na myśli samo cofnięcie klocków by poluzować zacisk to zgoda. Tarczę zdejmuje się po odkręceniu nakrętki na czopie i wymienia łożysko ale według mnie to jest nieopłacalne chyba, że tarcza naprawdę nówka.
•
scrabi
32,541
103
12137
10,455
SC III ph II
2012
1.5 dCi FAP 110KM, 2012-2013
Lublin
scrabi
Zarejestrowani
— 08-11-2022, 20:56
ostatnio brat wymieniał samo łożysko w tylnej tarczy w Lagunie II tarcze były jeszcze ok wiec postanowili wymienic łożysko... tarcze klocki 600zł a łozysko 80zł wymiana szybka i bez problemu...
Zawsze do przodu, nigdy do tyłu.
Dostępne Ramki, wlepy i kubki z VI Zlotu, ........Oraz inne Gadżety....
•
andrzejwa
2,675
54
1299
324
SC III ph I
2011
1.5 dCi FAP 110KM, 2011-2011
Chełm/Trawniki
(08-11-2022, 20:56)scrabi napisał(a): łozysko 80zł Swego czasu mój zięć w SC II wymieniał w przedniej piaście dwa razy łożysko na nowe i zawsze siadało po kilku tysiącach. W końcu na szrocie kupił starą piastę za kilkanaście złotych z oryginalnym łożyskiem i to śmigało kilka lat aż do sprzedaży samochodu . Taka historia.
1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi andrzejwa za ten post post:1 użytkownik postawił Thank You to andrzejwa for this post
• Gieno555
Gieno555
952
-1
100
138
SC III ph I
2010
1.5 dCi 105KM, 2009-2011
Tarnów
Gieno555
Zarejestrowani
— 08-11-2022, 23:40
op
Wymieniając tarcze trzeba by wymienić obie, do tego nie zakłada się starych klocków do nowych tarcz mimo że są jeszcze dobre. Czyli komplet to minimum 600zł.
Samo łożysko to koszt 60zł
•
scrabi
32,541
103
12137
10,455
SC III ph II
2012
1.5 dCi FAP 110KM, 2012-2013
Lublin
scrabi
Zarejestrowani
— 09-11-2022, 06:44
Dlatego napisałem jak zrobił brat w lagunie...
Narazie wszystko ok. Zobaczymy co będzie za kilka tys km.. Obstawiam że ok...
Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka
Zawsze do przodu, nigdy do tyłu.
Dostępne Ramki, wlepy i kubki z VI Zlotu, ........Oraz inne Gadżety....
1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi scrabi za ten post post:1 użytkownik postawił Thank You to scrabi for this post
• Gieno555
wojteks
2,900
12
697
653
SC IV ph I
2019
INNY
RK
wojteks
Zarejestrowani
— 09-11-2022, 08:19
(08-11-2022, 20:46)andrzejwa napisał(a): Chyba, że masz na myśli samo cofnięcie klocków by poluzować zacisk to zgoda. Dokładnie to miałem na myśli.
A potem w drugą stronę, kalibracja ręcznego.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 09-11-2022, 08:20 przez wojteks.)
•
Gieno555
952
-1
100
138
SC III ph I
2010
1.5 dCi 105KM, 2009-2011
Tarnów
Gieno555
Zarejestrowani
— 09-11-2022, 11:43
op
@ wojteks ale jeśli nie zakładasz nowych klocków to chyba nie ma potrzeby wycofania zacisków? Wystarczy zwolnić ręczny wtedy tarcza jest luźna i można zdjąć zacisk i późnej go ponownie założyć
•
scrabi
32,541
103
12137
10,455
SC III ph II
2012
1.5 dCi FAP 110KM, 2012-2013
Lublin
scrabi
Zarejestrowani
— 09-11-2022, 19:46
Ja ostatnio jak zmieniałem klocki to nic nie musiałem kalibrować... Odpiolem wtyczkę przy zacisku silniczku, Cofnolem tłoczki za pomocą kabelka nowe klocki podpompowane pedałem żeby tłoczki wróciły na miejsce wtyczką na swoje miejsce i wsio ok.... Wymiana szybka i przyjemna...
Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka
Zawsze do przodu, nigdy do tyłu.
Dostępne Ramki, wlepy i kubki z VI Zlotu, ........Oraz inne Gadżety....
•
|