Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Łożysko koła tył GS3


Gieno555
Zarejestrowani

op Witam panowie. Zaczyna mi huczeć łożysko tylnego koło. W sumie to nie wiem jeszcze które xd 
Z tego co sprawdzałem to w tym modelu łożysko jest wprasowane w tarczę a nie piastę. 
Moje pytanie jest takie czy da się wymienić same łożysko bez tarczy? I czy duże są z tym komplikacje?

Odpowiedz
wojteks
Zarejestrowani

Tak, da się. Komplikacją może być ręczny elektryczny.

Odpowiedz
andrzejwa
Zarejestrowani

(08-11-2022, 18:41)wojteks napisał(a): Komplikacją może być ręczny elektryczny.
Według mnie ręczny elektryczny ma taki sam wpływ jak np. drążek stabilizatora. Chyba, że masz na myśli samo cofnięcie klocków by poluzować zacisk to zgoda. Tarczę zdejmuje się po odkręceniu nakrętki na czopie i wymienia łożysko ale według mnie to jest nieopłacalne chyba, że tarcza naprawdę nówka.

Odpowiedz
scrabi
Zarejestrowani

ostatnio brat wymieniał samo łożysko w tylnej tarczy w Lagunie II tarcze były jeszcze ok wiec postanowili wymienic łożysko... tarcze klocki 600zł a łozysko 80zł wymiana szybka i bez problemu...

 Zawsze do przodu, nigdy do tyłu. Biggrin 
Dostępne Ramki, wlepy i kubki z VI Zlotu, ........Oraz inne Gadżety....
Odpowiedz
andrzejwa
Zarejestrowani

(08-11-2022, 20:56)scrabi napisał(a): łozysko 80zł
Swego czasu mój zięć w SC II wymieniał w przedniej piaście dwa razy łożysko na nowe i zawsze siadało po kilku tysiącach. W końcu na szrocie kupił starą piastę za kilkanaście złotych z oryginalnym łożyskiem i to śmigało kilka lat aż do sprzedaży samochodu  Biggrin. Taka historia.

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi andrzejwa za ten post post:
  • Gieno555
Gieno555
Zarejestrowani

op Wymieniając tarcze trzeba by wymienić obie, do tego nie zakłada się starych klocków do nowych tarcz mimo że są jeszcze dobre. Czyli komplet to minimum 600zł.
Samo łożysko to koszt 60zł

Odpowiedz
scrabi
Zarejestrowani

Dlatego napisałem jak zrobił brat w lagunie...
Narazie wszystko ok. Zobaczymy co będzie za kilka tys km.. Obstawiam że ok...

Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka

 Zawsze do przodu, nigdy do tyłu. Biggrin 
Dostępne Ramki, wlepy i kubki z VI Zlotu, ........Oraz inne Gadżety....
Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi scrabi za ten post post:
  • Gieno555
wojteks
Zarejestrowani

(08-11-2022, 20:46)andrzejwa napisał(a): Chyba, że masz na myśli samo cofnięcie klocków by poluzować zacisk to zgoda.
Dokładnie to miałem na myśli.
A potem w drugą stronę, kalibracja ręcznego.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 09-11-2022, 08:20 przez wojteks.)

Odpowiedz
Gieno555
Zarejestrowani

op @ wojteks ale jeśli nie zakładasz nowych klocków to chyba nie ma potrzeby wycofania zacisków? Wystarczy zwolnić ręczny wtedy tarcza jest luźna i można zdjąć zacisk i późnej go ponownie założyć

Odpowiedz
scrabi
Zarejestrowani

Ja ostatnio jak zmieniałem klocki to nic nie musiałem kalibrować... Odpiolem wtyczkę przy zacisku silniczku, Cofnolem tłoczki za pomocą kabelka nowe klocki podpompowane pedałem żeby tłoczki wróciły na miejsce wtyczką na swoje miejsce i wsio ok.... Wymiana szybka i przyjemna...

Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka

 Zawsze do przodu, nigdy do tyłu. Biggrin 
Dostępne Ramki, wlepy i kubki z VI Zlotu, ........Oraz inne Gadżety....
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości