QCoo
94
0
4
6
SC II ph I
2005
2.0 i 16V 136KM, 2003-2009
Włocławek
QCoo
Zarejestrowani
— 22-12-2021, 14:43
op
Witam. Potrzebuję pomocy w zlokalizowaniu elementów mechanizmu przekazywania biegów w S2 2.0 16v. Sprężyna nie odbija a te plastikowe elementy tez juz swoje lata świetności mają za sobą. Wiadomo, że najłatwiej byłoby hechsc na szrot, ale tą opcję zostawiam na koniec. Najpierw chciałbym spróbować kupic te części nowe. Ktos cos?
Załączone pliki
Miniatury
•
polaq
2,312
18
635
48
SC II ph I
2004
2.0 i 16V 136KM, 2003-2009
Łódź
polaq
Zarejestrowani
— 22-12-2021, 17:49
Nowy możesz kupić w ASO cały mechanizm razem z linkami(jeżeli jeszcze jest dostępny) . Koszt kosmiczny. Nie ma dostępnych zestawów naprawczych.
•
pablo19705
477
1
215
140
SC II ph I
2004
2.0 i 16V 136KM, 2003-2009
stolica Kociewia
Podbijam post. U mnie, na zimno, tzn do rozgrzania silnika i oleju w skrzyni biegów lewarek chodzi idealnie, po wrzuceniu luzu wraca do pozycji środkowej, miedzy 3 a 4 biegiem. A po rozgrzaniu, tzn jakieś 20-30 minut jazdy, po przełączeniu na luz zatrzymuje się w każdej pozycji, np pomiędzy 1 a 2, czy 5 a 6 biegiem. Przy zmianie biegów, np z 2 na 3 trzeba pokonać lekki opór żeby przesunąć lewarek z lewego położenia do środkowego. Pogoda nie ma znaczenia przed mrozami było to samo. Jaka może być przyczyna?
Co masz zrobić dziś zrób pojutrze, będziesz miał dwa dni wolnego
•
QCoo
94
0
4
6
SC II ph I
2005
2.0 i 16V 136KM, 2003-2009
Włocławek
QCoo
Zarejestrowani
— 28-12-2021, 18:10
op
Co ja bym sprawdził:
- zużyta sprężyna
- brak ślizgu na kuli lewarka
- zużyte linki przekazujące ruch lewarka
- zużyte plastikowe elementy/tuleje
•
polaq
2,312
18
635
48
SC II ph I
2004
2.0 i 16V 136KM, 2003-2009
Łódź
polaq
Zarejestrowani
— 02-01-2022, 02:07
To nie jest wina lewarka tylko zardzewiałego trzpienia przy skrzyni.
1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi polaq za ten post post:1 użytkownik postawił Thank You to polaq for this post
• pablo19705
pablo19705
477
1
215
140
SC II ph I
2004
2.0 i 16V 136KM, 2003-2009
stolica Kociewia
Auto stoi u mechanika. Okazało się, że linki ciężko chodzą. Czymś tam je zalał, czekamy do poniedziałku na rezultat.
Co masz zrobić dziś zrób pojutrze, będziesz miał dwa dni wolnego
•
QCoo
94
0
4
6
SC II ph I
2005
2.0 i 16V 136KM, 2003-2009
Włocławek
QCoo
Zarejestrowani
— 29-01-2022, 14:00
op
(02-01-2022, 02:07)polaq napisał(a): To nie jest wina lewarka tylko zardzewiałego trzpienia przy skrzyni.
I jak tam? Mechanik ogarnął sprawę?
•
mafab
38
0
10
0
SC II ph I
2004
1.9 dCi 120KM, 2003-2009
suchy las / poznań
mafab
Zarejestrowani
— 04-02-2022, 16:16
Kolega polaq ma rację miałem to samo ,zalewałem linki oliwą smarowałem wszystkie części ruchome przy lewarku i nic już chciałem kupić nowe linki, doszło do tego że nie mogłem wrzucić 5 i 6 podjechałem do kolegi mechanika na kanał ale od dołu jest kiepskie dojście trzeba wyjąć aku i podstawę aku ja odpiąłem jeszcze kompa i obudowę filtra powietrza i dojście jest, z trzpienia trzeba zdjąć podkładkę zabezpieczającą i normalną podkładkę trzpień ciężko wychodzi ale powolutku ruszając nim i śrubokręt jako dzwignia i wyjdzie .Tuleja przeszlifowana drobnym papierkiem tak samo trzpień troszkę smaru i chodzi jak nowe aż się trudno na początku przyzwyczaić. (Trzpień jest od linki odpowiadającej za ruchy lewarka lewo-prawo.Jak się odepnie linki można sprawdzić czy lekko chodzą)
1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi mafab za ten post post:1 użytkownik postawił Thank You to mafab for this post
• danio
pablo19705
477
1
215
140
SC II ph I
2004
2.0 i 16V 136KM, 2003-2009
stolica Kociewia
(29-01-2022, 14:00)QCoo napisał(a): (02-01-2022, 02:07)polaq napisał(a): To nie jest wina lewarka tylko zardzewiałego trzpienia przy skrzyni.
I jak tam? Mechanik ogarnął sprawę?
Założone używane linki, teraz dźwignia zmiany biegów wraca do położenia środkowego, jak należy.
Co masz zrobić dziś zrób pojutrze, będziesz miał dwa dni wolnego
•
QCoo
94
0
4
6
SC II ph I
2005
2.0 i 16V 136KM, 2003-2009
Włocławek
QCoo
Zarejestrowani
— 17-02-2022, 21:45
op
Czyli to byla kwestia linek?
•
|