Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Lewarek zmiany biegów nie powraca


QCoo
Zarejestrowani

op Witam. Potrzebuję pomocy w zlokalizowaniu elementów mechanizmu przekazywania biegów w S2 2.0 16v. Sprężyna nie odbija a te plastikowe elementy tez juz swoje lata świetności mają za sobą. Wiadomo, że najłatwiej byłoby hechsc na szrot, ale tą opcję zostawiam na koniec. Najpierw chciałbym spróbować kupic te części nowe. Ktos cos?

Załączone pliki

Miniatury
   

Odpowiedz
polaq
Zarejestrowani

Nowy możesz kupić w ASO cały mechanizm razem z linkami(jeżeli jeszcze jest dostępny) . Koszt kosmiczny. Nie ma dostępnych zestawów naprawczych.

Odpowiedz
pablo19705
Zarejestrowani

Podbijam post. U mnie, na zimno, tzn do rozgrzania silnika i oleju w skrzyni biegów lewarek chodzi idealnie, po wrzuceniu luzu wraca do pozycji środkowej, miedzy 3 a 4 biegiem. A po rozgrzaniu, tzn jakieś 20-30 minut jazdy, po przełączeniu na luz zatrzymuje się w każdej pozycji, np pomiędzy 1 a 2, czy 5 a 6 biegiem. Przy zmianie biegów, np z 2 na 3 trzeba pokonać lekki opór żeby przesunąć lewarek z lewego położenia do środkowego. Pogoda nie ma znaczenia przed mrozami było to samo. Jaka może być przyczyna?

Co masz zrobić dziś zrób pojutrze, będziesz miał dwa dni wolnego Biggrin
Odpowiedz
QCoo
Zarejestrowani

op Co ja bym sprawdził:
- zużyta sprężyna 
- brak ślizgu na kuli lewarka
- zużyte linki przekazujące ruch lewarka
- zużyte plastikowe elementy/tuleje

Odpowiedz
polaq
Zarejestrowani

To nie jest wina lewarka tylko zardzewiałego trzpienia przy skrzyni.

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi polaq za ten post post:
  • pablo19705
pablo19705
Zarejestrowani

Auto stoi u mechanika. Okazało się, że linki ciężko chodzą. Czymś tam je zalał, czekamy do poniedziałku na rezultat.

Co masz zrobić dziś zrób pojutrze, będziesz miał dwa dni wolnego Biggrin
Odpowiedz
QCoo
Zarejestrowani

op
(02-01-2022, 02:07)polaq napisał(a): To nie jest wina lewarka tylko zardzewiałego trzpienia przy skrzyni.

I jak tam? Mechanik ogarnął sprawę?

Odpowiedz
mafab
Zarejestrowani

Kolega polaq ma rację miałem to samo ,zalewałem linki oliwą smarowałem wszystkie części  ruchome przy lewarku i nic już chciałem kupić nowe linki, doszło do tego że nie  mogłem wrzucić 5 i 6 podjechałem do kolegi mechanika na kanał ale od dołu jest kiepskie dojście  trzeba wyjąć aku i podstawę aku ja odpiąłem jeszcze kompa i obudowę filtra powietrza i dojście jest, z trzpienia trzeba zdjąć podkładkę zabezpieczającą i normalną podkładkę trzpień ciężko wychodzi ale powolutku ruszając nim i śrubokręt jako dzwignia i wyjdzie .Tuleja przeszlifowana drobnym papierkiem tak samo trzpień troszkę smaru i chodzi jak nowe aż się trudno na początku przyzwyczaić. (Trzpień jest od linki odpowiadającej za ruchy lewarka lewo-prawo.Jak się odepnie linki można sprawdzić czy lekko chodzą)

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi mafab za ten post post:
  • danio
pablo19705
Zarejestrowani

(29-01-2022, 14:00)QCoo napisał(a):
(02-01-2022, 02:07)polaq napisał(a): To nie jest wina lewarka tylko zardzewiałego trzpienia przy skrzyni.

I jak tam? Mechanik ogarnął sprawę?

Założone używane linki, teraz dźwignia zmiany biegów wraca do położenia środkowego, jak należy.

Co masz zrobić dziś zrób pojutrze, będziesz miał dwa dni wolnego Biggrin
Odpowiedz
QCoo
Zarejestrowani

op Czyli to byla kwestia linek?

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

3 gości