Kapitan Powolny
1,073
1
142
14
SC III ph I
2009
1.6 16V 110KM, 2014-2016
Poznań
op
Witajcie,
W moim S1 po lifcie od jakiegoś czasu pojawiał się problem że albo nie szło auta odpalić po dłuższym postoju, albo odpaliło trzy razy i za czwartym już było za mało prądu żeby obrócić rozrusznikiem.
Ratowałem sytuację podładowując akumulator za kilka dni, ale wczoraj znajomy zmierzył napięcie ładowania na odpalonym silniku i wyszło mu 12V z groszem. W aucie które było odpalane za pomocą kabli przy pomocy mojego auta napięcie sięgało 14V
Wnioskuję z tego że u mnie ładowanie jest praktycznie zerowe i właściwie przy zapalonych światłach, plus krótkich odcinkach to rozładowuję akumulator niemal na zero bo alternator właściwie nie ładuje.
No i teraz zasadnicze pytanie. Czy oddać cały alternator na sprawdzenie i regenerację, czy to raczej wina regulatora napięcia? Alternator może mieć tyle lat ile ma auto
Coś jest nie tak. Jeżdżę Scenicem od ponad roku i nic nie odpadło, nic się nie zepsuło. Kim Ci Francuzi myślą, że są? Niemcami?
•
filozof
5,213
19
1625
1,926
SC I ph II
2001
2.0 i 16V 140KM, 1999-2003
Lublin
filozof
Zarejestrowani
— 05-10-2023, 12:33
Albo regulator, albo się szczotki skończyły. Ja bym oddał cały. Przy okazji wymienisz łożyska. Samochód swoje lata ma, to i alternator już swoje przeszedł.
Wysłane z mojego 22101320G przy użyciu Tapatalka
Piszę poprawnie po polsku; chyba, że nie zauważę autokorekty.
Nie odpowiadam na PW z pytaniami technicznymi. Jest do tego odpowiedni dział.
rafal18031988
574
2
164
72
SC III ph I
2010
1.4 TCe 16v 130KM, 2009-2011
wodzislaw slaski +10
Mi przy skończeniu się szczotek co jakiś czas wyskakiwał komunikat o awarii układu ładowania
•
twilk7
4,383
17
2711
905
INNY
2019
INNY
Kraków/Wieliczka
twilk7
Zarejestrowani
— 05-10-2023, 17:52
Regulator że szczotkami plus ślizgi.
Wysłane przy użyciu Tapatalka
•
Kapitan Powolny
1,073
1
142
14
SC III ph I
2009
1.6 16V 110KM, 2014-2016
Poznań
op
No to uwaga! Zagadka!!!
Alternator wyjęty, rozebrany na elementy pierwsze.
Wymienione:
Szczotki bo stare już były mega krótkie
komutator bo miał wyjechane bieżnie
łożyska bo już miały dość
Szczotki zalutowane na nowo to samo komutator. Wszystkie połączenia dobrze zalane cyną
I co? Po włożeniu alternatora do auta i odpaleniu na aku napięcie 12,2 a na samym alternatorze 10,8 (w przebłyskach skakało do 13) No i teraz pytanie gdzie jeszcze można wsadzić łapy żeby sprawdzić o co kaman
Coś jest nie tak. Jeżdżę Scenicem od ponad roku i nic nie odpadło, nic się nie zepsuło. Kim Ci Francuzi myślą, że są? Niemcami?
•
wojteks
2,909
12
701
662
SC IV ph I
2019
INNY
RK
wojteks
Zarejestrowani
— 08-12-2023, 21:49
Sam robiłeś?
SC III więc zapewne alternator sterowany z ECU silnika.
•
Kapitan Powolny
1,073
1
142
14
SC III ph I
2009
1.6 16V 110KM, 2014-2016
Poznań
op
(08-12-2023, 21:49)wojteks napisał(a): Sam robiłeś?
SC III więc zapewne alternator sterowany z ECU silnika.
rzecz tyczy się SC1 po lifcie.
Robił koleś z wykształceniem elektryka
Coś jest nie tak. Jeżdżę Scenicem od ponad roku i nic nie odpadło, nic się nie zepsuło. Kim Ci Francuzi myślą, że są? Niemcami?
•
scrabi
32,542
103
12141
10,458
SC III ph II
2012
1.5 dCi FAP 110KM, 2012-2013
Lublin
scrabi
Zarejestrowani
— 08-12-2023, 22:47
A regulator napięcia?
Wysłane z mojego SM-A528B przy użyciu Tapatalka
Zawsze do przodu, nigdy do tyłu.
Dostępne Ramki, wlepy i kubki z VI Zlotu, ........Oraz inne Gadżety....
•
twilk7
4,383
17
2711
905
INNY
2019
INNY
Kraków/Wieliczka
twilk7
Zarejestrowani
— 08-12-2023, 22:47
Wymienione same szczotki czy cały regulator?
Wysłane przy użyciu Tapatalka
•
Kapitan Powolny
1,073
1
142
14
SC III ph I
2009
1.6 16V 110KM, 2014-2016
Poznań
op
(08-12-2023, 22:47)twilk7 napisał(a): Wymienione same szczotki czy cały regulator?
Wysłane przy użyciu Tapatalka
i szczotki i komutator czyli cały
Coś jest nie tak. Jeżdżę Scenicem od ponad roku i nic nie odpadło, nic się nie zepsuło. Kim Ci Francuzi myślą, że są? Niemcami?
•
|