h4jt
343
2
133
103
SC III ph II
2013
1.4 TCe 16v 130KM, 2012-2013
WrocLove
h4jt
Zarejestrowani
— 16-04-2019, 12:11
Ja mam w obu 1.4TCe BRC SQ32, zawsze miałem w moich autach BRC, bo nigdy mnie nie zawiodło i nigdy nie było problemu, ale to nie znaczy, że KME czy Stag jest zły, wszystkie są dobre pod warunkiem solidnego montażu i zestrojenia pod konkretny silnik.
Ja jeżdżę na świecach BERU Platin 12VR-6MPPUS, bo zauważyłem, że na nich jest najmniejsza ilość spalań stukowych na Pb i LPG zarejestrowana przez sterownik (komputer)
Nawiasem mówiąc ilość spalań stukowych zależy od jakości i oktanowości paliwa, jak wiadomo LPG ma 102-104 oktany, a czym wyższy oktan tym mniejsza skłonność do ilość spalania detonacyjnego (stukowego) co zwiększa sprawność i żywotność silnika.
Świeczki wymieniam profilaktycznie co 35-40tys.km, a olej co 10-12tys.km.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 16-04-2019, 12:14 przez h4jt.)
3 użytkowników postawiło piwo użytkownikowi h4jt za ten post post:3 użytkowników postawiło Thank You to h4jt for this post
• , Maniek_LBN, woytus
encepence
6
0
0
0
SC III ph I
2009
1.4 TCe 16v 130KM, 2009-2011
K
A ja mam VIALLE LiquidSI, już był przy zakupie w Grandzie 7 os. Butla pod spodem, ale przez to trzeba uważać przy zjeżdżaniu z krawężników żeby nie walnąć o podłoże. Jeżdżę na krótkich odcinkach, spalanie 11-12l LPG wg komputera.
Póki co bezawaryjnie.
Na co polecacie zwrócić uwagę przy przeglądzie?
•
PROSTOnaNIBY
196
1
22
1
SC III ph I
2011
1.4 TCe 16v 130KM, 2009-2011
Mazury
szykuję się do montażu LPG. odwieczny problem: stag czy brc? jestem za brc. cena 2800zł na moim terenie. doradzicie na co zwrócić uwagę?
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 18-04-2019, 09:20 przez PROSTOnaNIBY.)
•
Zenit
66
0
9
3
SC III ph I
2009
1.4 TCe 16v 130KM, 2009-2011
Warszawa
Zenit
Zarejestrowani
— 18-04-2019, 20:21
(18-04-2019, 09:20)CHCĘgranda napisał(a): szykuję się do montażu LPG. odwieczny problem: stag czy brc? jestem za brc. cena 2800zł na moim terenie. doradzicie na co zwrócić uwagę? Wejdź na https://lpg-forum.pl/
Poszukaj dobrych sprawdzonych monterów w Twojej okolicy. Stag czy BRC to dobre instalacje. Grunt to ogarnięty monter, który dobrze zainstaluje i zestroi instalację.
Wysłane z mojego Redmi 5 Plus przy użyciu Tapatalka
•
bamil
825
0
191
96
SC II ph I
2005
2.0 i 16V 136KM, 2003-2009
Szczecin
bamil
Zarejestrowani
— 18-04-2019, 20:35
Moim zdaniem tylko BRC. Miałem w kilku autach i mam teraz w ix35 i bezproblemowo. W Scenicu mam staga i nie jestem zadowolony bo co jakiś czas się jakaś pierdoła psuje, w sensie jakiś czujnik itp. BRC spokój od przeglądu do przeglądu.
•
PROSTOnaNIBY
196
1
22
1
SC III ph I
2011
1.4 TCe 16v 130KM, 2009-2011
Mazury
Dzisiaj umówiłem się na instalację BRC. U mnie jest ten problem ze do dobrego gazownika BRC mam 100km. Oby wycieczki były rzadkie
•
h4jt
343
2
133
103
SC III ph II
2013
1.4 TCe 16v 130KM, 2012-2013
WrocLove
h4jt
Zarejestrowani
— 19-04-2019, 07:58
Ważną rzeczą jest zbiornik LPG, do Scenika krótkiego i Grand (5os) bez problemu wchodzi 65 litrów, nie dajce sobie wcisnąć 55L chyba, że chcecie.
Do Granda 7os. zbiornik pod podłogą bagażnika 53L
Zwrócić uwagę jakość montażu, wtryskiwacze LPG w 1.4TCe spokojnie wchodzą pod pokrywę silnika, reduktor z boku lub na dole silnika, wlew pod klapką, ja mam BRC i po otwarciu komory silnika instalacji praktycznie nie widać.
Strojenie pod obciążeniem z sondą szerokopasmowa AFR, fajnie jest to zrobić na hamowni, ale nie każdy gazownik ma z reguły przy dobrym i fachowym zestrojeniu w 1.4TCe można uzyskać na LPG wyniki 140-145KM. a że gazowaliśmy kilka 1.4TCe w rodzinie znam ich wyniki.
•
andyborow
4
0
1
1
SC III ph I
2009
1.4 TCe 16v 130KM, 2009-2011
Lublin
(19-04-2019, 07:58)h4jt napisał(a): Ważną rzeczą jest zbiornik LPG, do Scenika krótkiego i Grand (5os) bez problemu wchodzi 65 litrów, nie dajce sobie wcisnąć 55L chyba, że chcecie.
Do Granda 7os. zbiornik pod podłogą bagażnika 53L
Zwrócić uwagę jakość montażu, wtryskiwacze LPG w 1.4TCe spokojnie wchodzą pod pokrywę silnika, reduktor z boku lub na dole silnika, wlew pod klapką, ja mam BRC i po otwarciu komory silnika instalacji praktycznie nie widać.
Strojenie pod obciążeniem z sondą szerokopasmowa AFR, fajnie jest to zrobić na hamowni, ale nie każdy gazownik ma z reguły przy dobrym i fachowym zestrojeniu w 1.4TCe można uzyskać na LPG wyniki 140-145KM. a że gazowaliśmy kilka 1.4TCe w rodzinie znam ich wyniki.
Mam pytanie. BRC lista czy niezależne wtryskiwacze?
No i ceny w Lublinie. BRC 2.600 - 2.900 (w zależności od wtryskiwaczy tzn. lista czy niezależne) STAG - 2.900. Ceny z dobrych warsztatów. Terminy miesiąc do przodu.
Mam porównanie instalacji STAG i BRC w dwóch Scenicach (użytkowane równolegle) i BRC okazało się mniej zawodne. Tzn. w STGu mam już wtryskiwacze do wymiany i wymieniony parownik. W BRC wymieniona membrana. Obie instalacje "przebiegły" około 150 tys.
1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi andyborow za ten post post:1 użytkownik postawił Thank You to andyborow for this post
• h4jt
h4jt
343
2
133
103
SC III ph II
2013
1.4 TCe 16v 130KM, 2012-2013
WrocLove
h4jt
Zarejestrowani
— 20-04-2019, 17:08
Twoja opinia jedynie potwierdza to co ja doświadczyłem i moi znajomi, nie chcę w żadem sposób porównywać BRC i Stag, ale ja wole BRC.
1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi h4jt za ten post post:1 użytkownik postawił Thank You to h4jt for this post
• bamil
Zenit
66
0
9
3
SC III ph I
2009
1.4 TCe 16v 130KM, 2009-2011
Warszawa
Zenit
Zarejestrowani
— 20-04-2019, 21:17
A ja prawie 10 tys. na stagu. Wszystko działa bez zarzutów, za niedługo wybieram się na pierwszy przegląd. Żadnych problemow jak do tej pory.
Wysłane z mojego Redmi 5 Plus przy użyciu Tapatalka
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 20-04-2019, 21:18 przez Zenit.)
•
|