Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Kontrolka świec żarowych i szarpie...


roman123
Zarejestrowani

op Cześć. Dzisiaj Scenic zaczął mi robić figle. Na zimnym silniku jest ok. Czy zimny, czy ciepły pali na "dotyk". Po rozgrzaniu zapala się EKG i silnik zaczyna szarpać. Na wolnych obrotach też chodzi jakoś kulawo. Co ciekawe przy mocniejszym przyśpieszaniu szarpie a potem przestaje (a przynajmniej mniej szarpie) i gaśnie kontrolka. Kiedy auto się rozpędzi, jedzie pod niedużym obciążeniem, lub zdejmę nogę z gazu znów zapala się kontrolka i sytuacja się powtarza. Co to może być? Paliwo, filtr, wtryski? Auto nie kopci. EGR mam odłączony. Turbina włącza się normalnie i czuć że ciągnie. Zatankowałem na innej stacji. Przejechałem parę kilometrów i bez zmian. Może trochę za mało. Może ktoś miał podobnie? CLIPa na razie nie mam możliwości podłączyć. Z góry dzięki za pomoc.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 10-02-2016, 22:37 przez roman123.)

Odpowiedz
Mati
Zarejestrowani

kiedy był wymieniany filtr paliwa? czy samochód nie zaczął więcej palić? czy tylko szarpie a moc i przyśpieszenie jest cały czas ok?
(10-02-2016, 22:36)roman123 napisał(a): Zatankowałem na innej stacji. Przejechałem parę kilometrów i bez zmian. Może trochę za mało.
dotankowane paliwo nie doszło jeszcze do silnika, parę km to zrobiłeś jeszcze na starym paliwie.

Radziłbym na początek zatankować go na full dobrym paliwem.. (można wlać coś do czyszczenia wtrysków...) i wziąć go na jakąś trasę z 30-50km i pocisnąć na wyższych obrotach...

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz
roman123
Zarejestrowani

op Czyli obstawiasz jednak paliwo? Jutro pojadę kilkadziesiąt km i zobaczymy. Mam nadzieję że dojadę Biggrin Spalanie ostatnio w normie. Awaria wyskoczyła dziś więc trudno mi powiedzieć czy coś się zmieniło. Filtr ma pół roku. Na niskich gorzej się wkręca ale od ok 2000 obr ciągnie normalnie tylko tak jakby przerywał co parę sekund. Tak jakby paliwo odcinało na ułamek sekundy.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 11-02-2016, 00:18 przez roman123.)

Odpowiedz
PRZEMO
Administratorzy

Roman123 - czyli w moim kierunku masz dobrą drogę Biggrin - czy kawa ?

Jeśli ktoś cię atakuje - milcz nic go tak nie wkurzy jak twój spokój i milczenie.

Cheers Zapraszamy na VIII Ogólnopolski Zlot Scenic-Forum.pl - 20-22.05.2022 - PLANOWANY
Odpowiedz
Mati
Zarejestrowani

(11-02-2016, 00:12)roman123 napisał(a): Czyli obstawiasz jednak paliwo?
odpowiedz na 3 pierwsze pytania

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz
roman123
Zarejestrowani

op
(11-02-2016, 00:14)PRZEMO napisał(a): Roman123 - czyli w moim kierunku masz dobrą drogę Biggrin - czy kawa ?

Przemo Ty masz CLIPa? Jutro będę w Bielsku popołudniem.

Mati, edytowałem post wyżej.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 11-02-2016, 00:23 przez roman123.)

Odpowiedz
PRZEMO
Administratorzy

Moj Clip to długa historia mam mieć w tym tygodniu. 18 miesięcy jest w naprawie Sad
Ja będę około 16 tej wolny w Bielsku

Jeśli ktoś cię atakuje - milcz nic go tak nie wkurzy jak twój spokój i milczenie.

Cheers Zapraszamy na VIII Ogólnopolski Zlot Scenic-Forum.pl - 20-22.05.2022 - PLANOWANY
Odpowiedz
Mati
Zarejestrowani

na niskich gorzej się wkręca bo możliwe dostaje za mało paliwa... jak turbina doładowuje to i jedzie...
zalej mu "dobrego paliwa" do pełna plus czarny stp do czyszczenia wtrysków i poganiaj w miarę rozsądku... nie do odcięcia ale na wysokich obr... oczywiście na rozgrzanym już silniku go ganiaj a nie od razu ze startu

różnice możesz odczuć nawet po zjeżdżeniu tego zbiornika... ale to jedno z tańszych rozwiązań... w koło filtra nie widać gdzieś wyciekającej ropy? posprawdzaj jeszcze czy węzyki nie są mokre. Akurat w tym samym silniku miałem ten sam problem Biggrin i do tego auto nie chciało zapalać... moim powodem był rozszczelniony jeden wężyk idący do filtra. Dlatego kieruję Cię w tą stronę... paliwową ale oczywiście możesz mieć problem z jakością paliwa

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 11-02-2016, 00:34 przez Mati.)

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi Mati za ten post post:
  • roman123
roman123
Zarejestrowani

op Dzięki za odpowiedzi. Jutro zrobię jak piszesz Mati i oby pomogło.
Przemo podeślij mi na PW swój numer. Jeszcze nie wiem dokładnie o której tam będę ale jak coś to się odezwę. Jadę z żoną parę spraw załatwić i nie wiem ile mi zejdzie.

Odpowiedz
Mati
Zarejestrowani

miejmy nadzieje że to jakość paliwa... i przejdzie jak ręką odjął, chyba że to właśnie sygnalizuje jako brak paliwa... ja to miałem w trasie i jak dałem gaz do dechy to przyśpieszał a później kontrolka i brak mocy... ale mi wyciekało paliwo..

przez ok 200km zgubiłem jakieś 4-5litrów Biggrin

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 11-02-2016, 00:41 przez Mati.)

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

2 gości