Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Kompresja 1,9 dCi 120KM


arektom
Zarejestrowani

op Witam chciał bym zaczerpnąć opini od kolegów posiadam 
Scenica 2 1.9Dci od pewnego czasu zauważyłem że auto 
zaczęło trochę dymić około miesiąca temu regenerowałem 
turbinę postanowiłem zmierzyć ciśnienie po pomiarach wygląda
to następująco.
1-22bar
2-18bar
3-20bar
4-22bar 
Po teście kolejowym
1-24bar
2-20bar
3-25bar
4-25bar
Proszę o pomoc co będzie do remontu .

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 18-05-2019, 17:24 przez pio555.)

Odpowiedz
Trodor
Zarejestrowani

Może nie być nic - może to być nawet lekko przybrudzone gniazdo zaworowe.

Ciężko wróżyć z fusów bo wypada przeanalizować wiele aspektów ale najbardziej prawdopodobne to zawory, pierścienie lub uszczelka pod głowicą.

Zastanowić się też trzeba czy naszych tam nie było - np po założeniu turbo po regeneracji cos mogło być nie tak i ktoś grzebal z mieszanką co wypaliło zawory. I takich historii można wymyślać a wymyślać

#Wytapatalkowane

Odpowiedz
arektom
Zarejestrowani

op Z tego co wiem mechanik wymieniał jeszcze regulator ciśnienia pompy ponieważ po odpaleniu nie chciał wejść powyżej 2500 tyś obr. Węże od powrotu aż trzaskały na chłopie wyszło za duże ciśnienie na rampie. Po wymianie się uspokoiło .

Odpowiedz
Grzegorz Łubieński
Zarejestrowani

A robiłeś próbę olejową? Przy pomiarze akumulator 100%, gaz wciśnięty do dechy ?

Odpowiedz
arektom
Zarejestrowani

op Akumulator 100% gazu nie wciskałem

Odpowiedz
Grzegorz Łubieński
Zarejestrowani

Czyli nie spełniłeś warunków próby. Do powtórki. Sprawdź też na olej, aby stwierdzić czy góra, czy dół

Odpowiedz
Trodor
Zarejestrowani

Pisał z błędem że po teście (K)olejowym. Ale próba faktycznie do powtórzenia, chociaż nie wiem jakie ma to znaczenie z elektronicznie sterowaną przepustnicą, i tak steruje komputer i zawsze przy zapłonie otwiera.

Warunki jakie muszą bezwarunkowo być spełnione żeby próba była ogólnie uznana za ważną:

1. Odłączone zasilanie paliwem, i przewietrzone, niezalane paliwem cylindry
2. Temperatura płynu chłodzącego powyżej 70°C
3. Wcisniety gaz do dechy podczas pomiaru
4. Rozszczelnione WSZYSTKIE inne cylindry oprócz mierzonego - jeśli to uszczelka pod głowicą, może przepychac pomiędzy cylindrami i zaburzac wynik. Ja w benzynie wykrecilem wszystkie świece zapłonowe po prostu
5. Akumulator ZMIERZONY pod kątem napięcia i stałe podczas wszystkich prób napięcie powyżej 11-11,5V (z tego powodu wyłączone wszystkie odbiorniki niepotrzebne). To że aku jest nawet nowy, nie znaczy że odpowiednio naładowany.
6. Jestem tego zdania że warto też wyciągnąć bagnet oleju kawałek, na wypadek gdyby odma nie była drożna
7. Temperatura zewnetrza pomiaru w teorii około 20°C

Pewnie o czymś zapomniałem i niektóre będą miały mały wpływ ale warto zrozumieć jak działa silnik i co wpływa na takie próby.


#Wytapatalkowane

Odpowiedz
Grzegorz Łubieński
Zarejestrowani

Źle odczytałem te słowo "kolejowym", myślałem że chodziło o "kolejnym". Czyli ewidentnie dół do remontu, na początek proponował bym zalać cylindry naftą aż po otwór wtryskiwacza. Czasem jak pierścienie zapieczone to może pomóc. Jeśli nie pomoże to niestety szykuje się rozbiórka i remont silnika, różnice w kompresji pomiędzy cylindrami zbyt duże.

Odpowiedz
arektom
Zarejestrowani

op Opisane warunki spełniłem oprócz wciśnięcia gazu. Rozumiem że czeka mnie remont silnika koszty pewnie wyjdą duże czy nie będzie taniej kupić silnik z małym przebiegiem .

Odpowiedz
Trodor
Zarejestrowani

Pytanie jaki remont. Jeśli sama uszczelka z planowaniem głowicy to zdecydowanie bym remontował żeby nie nabić się na jeszcze większy szrot. Jeśli pierścienie są już wyruchane to nie będzie tanio faktycznie. Jednak ja mając tak zadbane i sprawdzone całe auto wolałbym zainwestować silnik i jeździć bez problemow następne lata.

#Wytapatalkowane

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

3 gości