Klimatyzacja
kermitzaba
— 04-01-2014, 16:50
op
niby koleś który wysępił ode mnie już za naprawę klimy ale jej nie zrobił stwierdził, że to chłodnica ale nie ufam mu i wolę to sprawdzić.
Kermit szukaj zielonej cieczy to jest freon, a gdy byłeś u gościa z klimą to sprawdzał Ci szczelność próżnią ?? gdybyś miał nieszczelną chłodnice to po 1 komputer w klimatyzatorze pokazałby że próżnia nie udana po 2 widziałbyś jak z chłodnicy wycieka gaz.
Kiedyś w zafirze miałem tak że chłodnica sprawna, kompresor też nabiłem klime a próżnia nic nie wykazała, co się okazało ?? kolanko które łączyło chłodnice z całym obiegiem było troszku nieszczelne, uszczelka lub coś, ale był widoczny zielony płyn także wiedziałem gdzie szukać.
kermitzaba
— 27-01-2014, 18:26
op
Koleś nabrał mnie już na 600zł i już do niego nie wrócę i to on mi pokazał, że na chłodnicy jest zielony nalot po sprawdzeniu szczelności ale nie wierzę mu dlatego sam chciałem to sprawdzić. Ale nie będę kombinował tylko przed urlopem oddam Szczeniaka do innego serwis gdzie ojciec robił klimę i niech wszystko porobi.
ale barwnik dodaje się do oleju podczas napełniania układu czynnikiem. teoretycznie najprościej jest podpiąć pod butlę z azotem i słuchać czy gdzieś syczy. są specjalne pianki do wykrywania nieszczelności, coś jak mydliny które się pienią tylko lepsze a do barwnika potrzebna jest lampa UV i specjalne okulary, wtedy widać lepiej i dokładniej Co do sprawdzania próżnią to automat do obsługi klimatyzacji wykryje tylko duże nieszczelności, a wytworzenie próżni to naturalny proces obsługi, mający na celu opróżnić i oczyścić układ z wilgoci.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 28-01-2014, 21:19 przez kotleto.) (27-01-2014, 18:26)kermitzaba napisał(a): Koleś nabrał mnie już na 600zł i już do niego nie wrócę i to on mi pokazał, że na chłodnicy jest zielony nalot po sprawdzeniu szczelności ale nie wierzę mu dlatego sam chciałem to sprawdzić. Ale nie będę kombinował tylko przed urlopem oddam Szczeniaka do innego serwis gdzie ojciec robił klimę i niech wszystko porobi. Sam tego nie sprawdzisz, chyba żeby dodaliby przy napełnianiu czynnika UV. Wówczas z pomocą lampy UV mógłbyś to sprawdzić. Inną opcją jest pozbycie się czynnika i napompowanie np. azotu - i podłączenie manometru - i sprawdzać czy spada ciśnienie. Ale w tym wypadku i tak musisz opróżnić gaz. Albo rozłożyć działanie w czasie i co jakiś czas sprawdzić manometrem czy trzyma ciśnienie w układzie. Jeszcze inna opcją jest Clip - ale tam z tego co wiem moze się mylić. |
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
2 gości