Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Klimatyzacja wydajność


cycus69
Zarejestrowani

op Patrzyłem i kombinowałem na tych strefach to na strefie 1 czyli gorący klimat płynna regulacja temperatury jest dla mnie za malo dmucha chłopaki mówią że im z tyłu gorąco a bieg wentylatora na auto i na fast tez się skarżą dopiero jak dam manualnie podwyższę bieg wentylatora , zima dobrze grzeje
Przy drugiej ustawieniu klimat gorący szybką regulacja temperatury lepiej chłodzi ale jak wieczorem jeździłem autem to musiałem dawać więcej temperatury np 24 stopnie zebu było mi cieplej . Na umiarkowanej miałem chwilę i dużej nie testowałem, na 4 ustawieniu klimat zimny to mi nie nasze klimaty

Odpowiedz
gruchard
Zarejestrowani

(02-06-2023, 20:25)cycus69 napisał(a): Patrzyłem i kombinowałem na tych strefach to  na strefie 1 czyli gorący klimat płynna  regulacja temperatury  jest dla mnie za malo dmucha chłopaki mówią że im z tyłu gorąco a bieg wentylatora na auto i na fast tez się skarżą  dopiero jak dam manualnie podwyższę bieg wentylatora , zima dobrze grzeje
Przy drugiej ustawieniu klimat gorący szybką regulacja  temperatury lepiej chłodzi ale jak wieczorem jeździłem autem to musiałem dawać więcej temperatury  np 24 stopnie zebu było mi cieplej . Na umiarkowanej miałem chwilę i dużej nie testowałem,  na 4 ustawieniu klimat zimny to mi nie nasze klimaty

Mam podobnie, że muszę manualnie przyśpieszać wentylator, aby szybko się samochód wychłodził. Dla porównania w Focusie MK2 jak jest samochód nagrzany to chce mi głowę urwać na takie obroty wchodzi wentylator nadmuchu, a później stopniowo zwalnia. 
Co może być przyczyną, że nawiew działa tylko na 55% przy tak nagrzanym samochodzie.

Załączone pliki

Miniatury
   

Odpowiedz
Vapor
Zarejestrowani

Mam takie pytanie:
PR014- napięcie zasilania kalkulatora- 14,2V.
PR046- napięcie zasilania kalkulatora- 25,5V.
Czym te parametry się różnią i czemu jest taka różnica w napięciu kalkulatora?
Jeśli dobrze rozumiem, to wartości w obu parametrach powinny się znajdować w przedziale od 0 do 18 V.

Wysłane z mojego CPH2251 przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz
cycus69
Zarejestrowani

op Dokładnie mam taką sytuację jak kolega pisze zastanawiam się czemu nadmuch zmniejsza jeśli temperatura wewnątrz auta jest wysoka, powinien zmniejszyć dopiero jak wychlodzi do danej temperatury nie rozumiem tego.

Odpowiedz
Mati
Zarejestrowani

Może czujnik temperatury wewnątrz? Myśli że aż tak gorąco nie jest i nie ustawia na mocny nadmuch

Wysłane z mojego ELE-L29 przy użyciu Tapatalka

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz
gruchard
Zarejestrowani

(04-06-2023, 22:46)Mati napisał(a): Może czujnik temperatury wewnątrz? Myśli że aż tak gorąco nie jest i nie ustawia na mocny nadmuch

Wysłane z mojego ELE-L29 przy użyciu Tapatalka

Ale jednak czujnik pokazuje wysoką temperaturę, więc albo algorytm i jego obliczenia szlag trafił (czyt. sterownik), albo TTTM. Bo nie wiem co może jeszcze odpowiadać, za działanie nawiewu.
Czynnik jest nabity, parownik daje nadmuch powietrza o temp. bliskiej 0 stopni, temperatura wewnętrzna blisko realnej (czujnik odpada, chyba że wilgotność przekłamuje i to jest powodem), zewnętrzna również, zakres temperatur na climatronicu od 15 do 26, poziom nasłonecznienia też pokazuje (lecz nie wiem czy prawidłowo, tego nie sprawdzałem).
Ktoś ma jeszcze jakieś pomysły?

Odpowiedz
cycus69
Zarejestrowani

op Też potwierdzam co kolega pisze temperaturę wewnątrz mam wysoka czujnik działa. Klima dobrze chodzi jak ustawisz nadmuch manualnie

Odpowiedz
Gieno555
Zarejestrowani

To lepej dla zdrowia jeśli auto się wolnej wychładza. Może inżynierowie o tym pomyśleli

Odpowiedz
cycus69
Zarejestrowani

op Może i zdrowiej ale młodzi w samochodzie narzekają ze im z tyłu gorąco

Odpowiedz
wojteks
Zarejestrowani

Online
(09-06-2023, 19:32)cycus69 napisał(a): młodzi w samochodzie narzekają ze im z tyłu gorąco
To zaproponuj im że mogą na nogach iść albo komunikacją publiczną się poruszać.

Ze zdjęcia w profilu wynika że masz przyciemnione szyby, więcej nic nie wymyślisz. Trzeba przywyknąć, z tyłu zawsze będzie cieplej niż z przodu i nie ma chyba nawiewów osobnych na tył.

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

11 gości