Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Klimatyzacja- Dziwne objawy przy wysokiej temp. zewnętrznej


Cinekkk
Zarejestrowani

op Po odpaleniu Reni stuki przez kilka sekund z okolic lewego nawiewu czyli prawdopodobnie silniczek sterujący klapką obiegu (wyłamana zębatka). Planuję wymianę w wolnej chwili.
Jednak zauważyłem ostatnio taki objaw...
Gdy auto stoi przez dłuższy czas na słońcu i po otwarciu drzwi jest mega napalone w środku to po włączeniu klimy słychać jakby obieg się przestawił z zewnętrznego na wewnętrzny (czy odwrotnie- mniejsza o to). Dużo mocniej dmucha i bodajże w podszybie. Poczytałem, że ponoć to normalny objaw, że automatycznie przestawia obieg i dmucha na szybę.
Ale zauważyłem też , że na rozgrzanym aucie i tym obiegu  wystarczy wcisnąć delikatnie pedał gazu a sprężarka jakby zostaje rozłączona a obieg przestawia się jakby na zewnętrzny i dmucha przez środkowe nawiewy. Po chwili sprężarka znowu zaskakuje (po unormowaniu obrotów z przygazowania) i znowu obieg jakby zostaje zmieniony i dmucha dużo mocniej i w podszybie. Klimę nabijałem w maju to tak na marginesie.
Czy winowajcą takiej sytuacji może być właśnie ten silniczek klapki obiegu czy coś z klimą nie tak?

Odpowiedz
Oktawiusz
Zarejestrowani

U mnie się tak nie działo na pewno. Może masz jakieś spadki napięcia czy cuś ? Rzuć okiem na prąd ładowania i jak on się zmienia z tym dodaniem gazu tak jak mówisz.

RenGarage :: Zmiany konfiguracji :: Aktywacje :: Adaptacje :: TPMS :: Sterowniki :: Airbag :: Radia ::
Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

Sprawdziłem, na pewno nie dzieje się tak u mnie, na pewno nie w trybie auto. Przy silnym nagrzaniu klimatyzacja startuje, kilka sekund nie chłodzi, następnie zostaje podane zimne powietrze i włączony wysoki bieg wentylatora. Po schłodzeniu wnętrza wentylator zwalnia - i tyle.
Jeśli jest to klimatyzacja automatyczna - stawiał bym na uszkodzenie sterownika, opisane objawy wyglądają jak samoczynne przełączanie się z trybu automatycznego na tryb manualny w wybraniem domyślnego nadmuchu na wnętrze.

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
Odpowiedz
Cinekkk
Zarejestrowani

op to, że zmienia się obieg przez moment to mnie tak nie martwi jak fakt rozłączania sprężarki przy dotknięciu pedału gazu... Czasem zaskoczy i działa a czasem słychać jak próbuje co parę sekund zaskakiwać ale nie da rady. Wentylatory chodzą, klima nabijana w maju... tak się zastanawiam co może być winowajcą że ta sprężarka tak niestabilnie się zachowuje. Może czujnik ciśnienia? Co może mieć jeszcze wpływ na załączanie sprężarki?

Odpowiedz
Mati
Zarejestrowani

(26-06-2016, 18:35)Cinekkk napisał(a): Może czujnik ciśnienia?
może...
(26-06-2016, 18:35)Cinekkk napisał(a): klima nabijana w maju...
a ile weszło czynnika do układu?

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz
presio
Zarejestrowani

Cinekkk: reprog softu do najnowszej wersji ecu

Pozdrawiam
presio AKA marky
Odpowiedz
Cinekkk
Zarejestrowani

op
(26-06-2016, 18:43)Mati napisał(a): a ile weszło czynnika do układu?

kupiłem auto w maju ale klima praktycznie nie chłodziła- czynnika było coś koło 200 gr bodajże (170-200) a wchodzi bodajże 550? Chyba tyle zapodali.

(26-06-2016, 18:56)presio napisał(a): Cinekkk: reprog softu do najnowszej wersji ecu

Miałeś taką sytuację i aktualizacja softu pomogła? Najgorzej, że u mnie clip nie chce łączyć się z autem . Idzie do 70% i staje i nic nie dam rady z tym zrobić- już tyle czasu szukam przyczyny

Odpowiedz
Mati
Zarejestrowani

(26-06-2016, 20:43)Cinekkk napisał(a): Chyba tyle zapodali.
mi jak ładowali klimę i dali za dużo czynnika to chodziła np kilka minut i sie sprężarka wyłączała, może przy upałach ciśnienie zbyt duże się robi?
(26-06-2016, 20:43)Cinekkk napisał(a): a wchodzi bodajże 550?
wchodzi to nie ważne ile, ważne ile być powinno.. tak ok 550-570

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz
presio
Zarejestrowani

Miewalem i ponad 600 i jak mialobyc dobrze to bylo. Jesli chodzi o reprog to ostatni wersja byla juz online. Nie wiem czy plytki byly.

Pozdrawiam
presio AKA marky
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

2 gości