Cinekkk
48
0
6
3
SC II ph I
2004
1.9 dCi 120KM, 2003-2009
Białystok
Cinekkk
Zarejestrowani
— 24-06-2016, 16:32
op
Po odpaleniu Reni stuki przez kilka sekund z okolic lewego nawiewu czyli prawdopodobnie silniczek sterujący klapką obiegu (wyłamana zębatka). Planuję wymianę w wolnej chwili.
Jednak zauważyłem ostatnio taki objaw...
Gdy auto stoi przez dłuższy czas na słońcu i po otwarciu drzwi jest mega napalone w środku to po włączeniu klimy słychać jakby obieg się przestawił z zewnętrznego na wewnętrzny (czy odwrotnie- mniejsza o to). Dużo mocniej dmucha i bodajże w podszybie. Poczytałem, że ponoć to normalny objaw, że automatycznie przestawia obieg i dmucha na szybę.
Ale zauważyłem też , że na rozgrzanym aucie i tym obiegu wystarczy wcisnąć delikatnie pedał gazu a sprężarka jakby zostaje rozłączona a obieg przestawia się jakby na zewnętrzny i dmucha przez środkowe nawiewy. Po chwili sprężarka znowu zaskakuje (po unormowaniu obrotów z przygazowania) i znowu obieg jakby zostaje zmieniony i dmucha dużo mocniej i w podszybie. Klimę nabijałem w maju to tak na marginesie.
Czy winowajcą takiej sytuacji może być właśnie ten silniczek klapki obiegu czy coś z klimą nie tak?
•
Oktawiusz
14,817
56
2038
683
INNY
2019
INNY
Sokołów Podlaski
U mnie się tak nie działo na pewno. Może masz jakieś spadki napięcia czy cuś ? Rzuć okiem na prąd ładowania i jak on się zmienia z tym dodaniem gazu tak jak mówisz.
RenGarage :: Zmiany konfiguracji :: Aktywacje :: Adaptacje :: TPMS :: Sterowniki :: Airbag :: Radia ::
•
ko-ma
9,614
28
1638
40
INNY
2010
INNY
Końskie
ko-ma
Zarejestrowani
— 26-06-2016, 16:49
Sprawdziłem, na pewno nie dzieje się tak u mnie, na pewno nie w trybie auto. Przy silnym nagrzaniu klimatyzacja startuje, kilka sekund nie chłodzi, następnie zostaje podane zimne powietrze i włączony wysoki bieg wentylatora. Po schłodzeniu wnętrza wentylator zwalnia - i tyle.
Jeśli jest to klimatyzacja automatyczna - stawiał bym na uszkodzenie sterownika, opisane objawy wyglądają jak samoczynne przełączanie się z trybu automatycznego na tryb manualny w wybraniem domyślnego nadmuchu na wnętrze.
Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM
Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
•
Cinekkk
48
0
6
3
SC II ph I
2004
1.9 dCi 120KM, 2003-2009
Białystok
Cinekkk
Zarejestrowani
— 26-06-2016, 18:35
op
to, że zmienia się obieg przez moment to mnie tak nie martwi jak fakt rozłączania sprężarki przy dotknięciu pedału gazu... Czasem zaskoczy i działa a czasem słychać jak próbuje co parę sekund zaskakiwać ale nie da rady. Wentylatory chodzą, klima nabijana w maju... tak się zastanawiam co może być winowajcą że ta sprężarka tak niestabilnie się zachowuje. Może czujnik ciśnienia? Co może mieć jeszcze wpływ na załączanie sprężarki?
•
Mati
26,562
101
4837
4,479
SC III ph II
2013
1.5 dCi FAP 110KM, 2012-2013
Górzyce, Tarnobrzeg
Mati
Zarejestrowani
— 26-06-2016, 18:43
(26-06-2016, 18:35)Cinekkk napisał(a): Może czujnik ciśnienia? może...
(26-06-2016, 18:35)Cinekkk napisał(a): klima nabijana w maju... a ile weszło czynnika do układu?
Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM
/// Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM /// Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
•
presio
59
1
5
0
SC II ph I
2004
1.9 dCi 120KM, 2003-2009
Warszawa
presio
Zarejestrowani
— 26-06-2016, 18:56
Cinekkk: reprog softu do najnowszej wersji ecu
Pozdrawiam
presio AKA marky
•
Cinekkk
48
0
6
3
SC II ph I
2004
1.9 dCi 120KM, 2003-2009
Białystok
Cinekkk
Zarejestrowani
— 26-06-2016, 20:43
op
(26-06-2016, 18:43)Mati napisał(a): a ile weszło czynnika do układu?
kupiłem auto w maju ale klima praktycznie nie chłodziła- czynnika było coś koło 200 gr bodajże (170-200) a wchodzi bodajże 550? Chyba tyle zapodali.
(26-06-2016, 18:56)presio napisał(a): Cinekkk: reprog softu do najnowszej wersji ecu
Miałeś taką sytuację i aktualizacja softu pomogła? Najgorzej, że u mnie clip nie chce łączyć się z autem . Idzie do 70% i staje i nic nie dam rady z tym zrobić- już tyle czasu szukam przyczyny
•
Mati
26,562
101
4837
4,479
SC III ph II
2013
1.5 dCi FAP 110KM, 2012-2013
Górzyce, Tarnobrzeg
Mati
Zarejestrowani
— 26-06-2016, 20:46
(26-06-2016, 20:43)Cinekkk napisał(a): Chyba tyle zapodali. mi jak ładowali klimę i dali za dużo czynnika to chodziła np kilka minut i sie sprężarka wyłączała, może przy upałach ciśnienie zbyt duże się robi?
(26-06-2016, 20:43)Cinekkk napisał(a): a wchodzi bodajże 550? wchodzi to nie ważne ile, ważne ile być powinno.. tak ok 550-570
Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM
/// Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM /// Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
•
presio
59
1
5
0
SC II ph I
2004
1.9 dCi 120KM, 2003-2009
Warszawa
presio
Zarejestrowani
— 27-06-2016, 13:59
Miewalem i ponad 600 i jak mialobyc dobrze to bylo. Jesli chodzi o reprog to ostatni wersja byla juz online. Nie wiem czy plytki byly.
Pozdrawiam
presio AKA marky
•
|