Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Kierunkowskaz strona prawa


kunio81
Zarejestrowani

op Witam wszystkich,

Szukałem, sprawdzałem i niestety nie znalazłem rozwiązania mojego problemu ale może opiszę o co dokładnie chodzi.
Kiedy włączę prawy kierunkowskaz światło tylne oraz światło boczne świecą się , natomiast przód ogóle nie reaguje i nie świeci , dodam jeszcze że przez około dwie sekundy kierunek działa w normalnym trybie to znaczy klika (tak samo jak lewa strona) po tym czasie zaczyna bardzo szybko świecić (tył oraz bok bez przodu) oraz klikać jakby zwariował. Kiedy włączę awaryjne światła to również prawy przód nie działa a po chwili reszta działająca zaczyna szybko mrugać.

Co zostało zrobione :
  - żaróweczki są wszystkie nowe , zarówno przód jak i tył.
  - styki w lampach tylnych sprawdzone (brak przepaleń , nadpaleń itp.) dodatkowo użyłem KONTAKTU do styków w sprayu
  - Lampy przednie są całkowicie nowe (zamienniki DEPO) ale w razie czego wtyczki zasilające z samochodu były czyszczone oraz użyty KONTAKT
  
Spostrzeżenia :
  - odłączyłem całkowicie lampę tylną to znaczy odpiąłem kostkę (myślałem że to tylna lampa jest problemem) problem nadal występował
  - idąc dalej odpiąłem również przednią (została tylko środkowa) i bez rezultatu a na desce efekt ten sam (po dwóch cyklach następuje szybkie cykanie kierunków)
  - idąc dalej odpiąłem przewód zasilający lamp przednich od modułu bezpieczników w komorze silnika efekt ten sam
  - Kiedy zrezygnowany złożyłem całość (zderzak ponieważ chciałem odpiąć całkowicie przednią lampę) uruchomiłem kierunki no i wszystko działa , wybrałem się na krótką przejażdżkę    no i w trakcie problem powrócił Sad

Według mnie gdzieś może być jakieś zwarcie bo na chłopski rozum tak mi to wygląda.

Proszę pomóżcie , macie jakieś pomysły co i gdzie szukać ?

Pozdrawiam

Odpowiedz
polaq
Zarejestrowani

Nie zwarcie, tylko albo nie styka coś w złączu przedniej lampy, albo w złączu w module obok akumulatora albo kable gdzieś uszkodzone.
Szybsze mruganie oznacza brak świecenia przedniego lub tylnego kierunkowskazu. Boczne nie powodują szybszego mrugania.
Jest jeszcze opcja, że żarówka nie styka w oprawce.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 28-10-2019, 14:26 przez polaq.)

Odpowiedz
kunio81
Zarejestrowani

op Jasne , użyłem złego określenia , nie zwarcie tylko brak styku.
Rozumiem że jeśli nie świeci przód to jest "ONA" (to znaczy lampa przednia) winowajcą i tutaj należy się skupić ?

Do sprawdzenia:
- styk do samej lampy (czyściłem oraz użyłem kontaktu w sprayu)
- wiązka świateł przednich która jest podpięta do modułu przy aku (czy ma ktoś schemacik lub ewentualnie który to pin może być w tej kostce ?)

Wiązka która jest pod fotelem kierowcy może mieć z tym zwiazek ?

Jakieś propozycje co można sprawdzić jeszcze ?

Odpowiedz
andrzejwa
Zarejestrowani

Kierunkowskazy są zasilane bezpośrednio z modułu komfortu kabiny, skrzynka bezpieczników pod maską nie bierze udziału w zasilaniu kierunków. Natomiast w tej właśnie skrzynce pod maską silnika znajduje się białe 20-pinowe złącze przez które prowadzi zasilanie do przednich kierunkowskazów. Umieszczone jest w prowadnicy nad płytką bezpieczników. Sprawdź połączenie na pinie 14 tego złącza.
Wiązka pod fotelem bierze udział w zasilaniu tylnych kierunków ale jeżeli świecą to jest OK.

Odpowiedz
kunio81
Zarejestrowani

op
(28-10-2019, 14:58)andrzejwa napisał(a): Kierunkowskazy są zasilane bezpośrednio z modułu komfortu kabiny, skrzynka bezpieczników pod maską nie bierze udziału w zasilaniu kierunków. Natomiast w tej właśnie skrzynce pod maską silnika znajduje się białe  20-pinowe złącze przez które prowadzi zasilanie do przednich kierunkowskazów. Umieszczone jest w prowadnicy nad płytką bezpieczników. Sprawdź połączenie na pinie 14 tego złącza.
Wiązka pod fotelem bierze udział w zasilaniu tylnych kierunków ale jeżeli świecą to jest OK.

andrzejwa dzięki , ale muszę się upewnić o którą kostkę chodzi , poniżej zdjęcie i jeśli możesz to potwierdź proszę że to ta.

Jeśli mamy na myśli pin 14 to licząc od prawej ?

Coś nie mogę dodać fotki ehh

Wiem że to głupie pytanie ale jak wstawić fotkę z dysku ?

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 28-10-2019, 15:24 przez kunio81.)

Odpowiedz
PunkRock86
Moderatorzy

(28-10-2019, 15:14)kunio81 napisał(a):
(28-10-2019, 14:58)andrzejwa napisał(a): Kierunkowskazy są zasilane bezpośrednio z modułu komfortu kabiny, skrzynka bezpieczników pod maską nie bierze udziału w zasilaniu kierunków. Natomiast w tej właśnie skrzynce pod maską silnika znajduje się białe  20-pinowe złącze przez które prowadzi zasilanie do przednich kierunkowskazów. Umieszczone jest w prowadnicy nad płytką bezpieczników. Sprawdź połączenie na pinie 14 tego złącza.
Wiązka pod fotelem bierze udział w zasilaniu tylnych kierunków ale jeżeli świecą to jest OK.

andrzejwa dzięki , ale muszę się upewnić o którą kostkę chodzi , poniżej zdjęcie i jeśli możesz to potwierdź proszę że to ta.

Jeśli mamy na myśli pin 14 to licząc od prawej ?

Coś nie mogę dodać fotki ehh

Wiem że to głupie pytanie ale jak wstawić fotkę z dysku ?

Tu masz instrukcję :

https://www.scenic-forum.pl/Watek-Wrzuca...stingowych

Whistling Żłopię browar, jaram szlugi,nie ma na mnie żadnej siły.
Byłem punkiem, jestem punkiem, będę punkiem do mogiły.


Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi PunkRock86 za ten post post:
  • kunio81
andrzejwa
Zarejestrowani

Numery pinów są wytłoczone na obudowie, widoczne po rozpięciu kostki. Na zdjęciu z internetu masz widoczną kostkę o której piszę. Duża, biała rozłączona. Do kierunku prawego powinien być przewód beżowy, obok do lewego pomarańczowy.
   

Odpowiedz
[-] 3 użytkowników postawiło piwo użytkownikowi andrzejwa za ten post post:
  • krzysztofk, kunio81, TomaszB
kunio81
Zarejestrowani

op aaaaaaa super dzieks , jutro sprawdze Biggrin

Odpowiedz
kunio81
Zarejestrowani

op Witam,

Problem rozwiązany , chciałbym podziękować wszystkim za pomoc oraz sugestie - WIELKIE DZIEKI !

Ale może opowiem w dużym skrócie co było przyczyną.Co prawda ameryki tym nie odkryłem ale , problemem okazała się lampa przednia (zamiennik firmy DEPO) otóż wkładka kierunkowskazu była z oryginalnej lampy i tak średnio pasowała do otworu więc raz był styk a raz nie. Wystarczyło poruszać w lewo i prawo i znaleźć optymalną pozycję dla żarówki - ot cały sekret Biggrin

Jeszcze raz dzięki szczeniakomaniacy Biggrin

Pozdrawiam

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości