Kierownica - ustawienie na wprost
@ krzysztofk wymiana sprężyn, łożysk na amortyzatorze i osłon amorka. Wymiana końcówek drążków kierowniczych.
Zbieżność rozumiem była robiona.
Jak pisze poprzednik, potrzebny komputer. Wysłane z mojego Redmi Note 7 przy użyciu Tapatalka
Scenic II ph II 2007 1,9dCi 131KM
Diagnostyka komputerowa, mechanika, blacharstwo, lakiernictwo
@ krzysztofk zbieżności jeszcze nie ustawiałem bo mam jeszcze robotę przy zawieszeniu. Jak już wszystko będzie zrobione to wtedy.
@ andrzejwa no powiem że teraz lekko ściąga ale nie jest to jakieś mega ściąganie. Więc jak ustawie zbieżności to zniknie?
Jak ustawisz to się przekonasz. Kierownica ma być normalnie "poziomo" i samochód ma jechać prosto. Nie może być skręcona w lewo lub prawo by zapewnić jazdę na wprost. Tu ABS odczytuje prędkość koła lewego i prawego i jeżeli odczyty prędkości obu kół są identyczne to przy lekko skręconej kierownicy odczyta niezgodność z jazdą na wprost.
To nie jest żaden wymysł Francuzów, obecnie chyba wszystkie samochody korzystają z tego systemu. Możesz w sterowniku ABS wyłączyć obecność esp i chyba problem zniknie. To tak trochę off top ale warto zawsze po wymianie elementów w układzie sterowniczym ustawić zbieżność oczywiście obowiązkowo przy ustawieniu i zablokowaniu kierownicy do jazdy na wprost.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 27-02-2022, 20:47 przez andrzejwa.)
Tylko że nie w samej zbieżności tkwi problem, a w programowym ustawieniu zerowego kąta skrętu kół.
Czyli w kolejności: ustawienie symetrii układu (kierownica na wprost, koła na wprost) z regulacją zbieżności, ale symetrycznie z obu stron. Zerowanie kąta skrętu. Teraz dopiero próba drogowa i ocena, czy ściąga.
Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM
Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4 |
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
4 gości