Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Kalibracja czujnika kąta skrętu


grzep
Zarejestrowani

op Witam 
Nabyłem ostatnio scenica 1 z błędem od czujnika skrętu. Na kołach ustawionych na wprost wskazuje -182 stopnie .Poprzedni właściciel robił coś z maglownicą,nie wiem czy był odłączany akumulator.

Wskazania na komputerze są płynne i zmieniają się ,ale nie mogę zrobić kalibracji. Miał ktoś może taki problem?

Odpowiedz
filozof
Zarejestrowani

Może założony odwrotnie? Zakresy w jakich się zmienia pamiętasz?

Piszę poprawnie po polsku; chyba, że nie zauważę autokorekty.
Nie odpowiadam na PW z pytaniami technicznymi. Jest do tego odpowiedni dział.
Odpowiedz
grzep
Zarejestrowani

op Ciężko mi powiedzieć co tam poprzednik nagrzebał.
Wygląda to tak jakby moim 0 i ustawieniem kierownicy na wprost był kąt -182,5 stopnia. Od tego ustawienia idzie na plus przy skręcie w prawo i minus w lewo .

Przy lekkim skręcie w prawo -120 stopni ,w lewo -245 stopni. Pół obrotu kierownicą w prawo i mam 0 stopni.

Czy trzeba coś grzebać przy tym czujniku przy demontażu maglownicy? czy możliwe jest ,że ktoś odłączył akumulator i kąt wyzerował się w innym ustawieniu kierownicy?

Załączone pliki

Miniatury
           

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 24-09-2023, 17:20 przez grzep.)

Odpowiedz
filozof
Zarejestrowani

Więcej Ci nie pomogę, bo nie demontowałem magla. Wiem jedynie, że żeby się do czujnika dostać - w sensie zdemontować go - to trzeba rozpinać kolumnę. Może da się go założyć w innej pozycji i komuś się to udało. U Ciebie ewidentnie tak to wygląda: położenie przechodzi przez 0. Jeśli jest procedura kalibracji, to w CLIP-ie ją znajdziesz na pewno. Jeśli nie ma, to pozostaje przestawienie czujnika.
Myślę, że odłączenie akumulatora nie spowodowało rozkalibrowania, bo czujnik to trochę bardziej skomplikowany potencjometr, coś w rodzaju potencjometra gazu.

Piszę poprawnie po polsku; chyba, że nie zauważę autokorekty.
Nie odpowiadam na PW z pytaniami technicznymi. Jest do tego odpowiedni dział.
Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi filozof za ten post post:
  • grzep
twilk7
Zarejestrowani

Kierownica jest prosto , zgodnie z kołami? Ilość obrotów w prawo i lewo, od położenia na wprost jest taka sama?

Wysłane przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz
grzep
Zarejestrowani

op Kierowca jest prosto i koła są prosto. W lewo mam trochę więcej niż 1.5 obrotu do ogranicznika, w prawo minimalnie więcej niż 1.5 obrotu.

W lewo mam więcej o 10 minut na tarczy zegara od prawej strony.

Odpowiedz
twilk7
Zarejestrowani

Według mnie, cis jest źle poskładane po wymianie magla.

Wysłane przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi twilk7 za ten post post:
  • grzep
grzep
Zarejestrowani

op Tak też przypuszalem od samego początku. Temat udało się ogarnąć, bez demontażu kolumny kierowniczej.

Opiszę, komuś może się kiedyś przydać.
Żeby przestawić czujnik trzeba :
1.Zdjac plastikowe osłony kolumny.
2. Odpiąć dużą wtyczkę stacyjki przymocowana do blaszanego wspornika, przewody dać na bok, żeby było więcej miejsca. 
3.Odkrecic osłonę blaszaną czujnika 2 x torx20 i nasadka 13 od dołu.
3.Odbezpieczyc 3 zatrzaski czujnika. Trzeba kręcić kierowcą, żeby się pojawiły.
4.Zsunac zewnątrzną cześć w dół.
5.Ustawic kierownice na wprost a wskazanie na czujniku na 0.
6.Unieść i ustawic cześć wewnątrzna czujnika, która została na kolumnie tak, żeby zewnątrzna mogła najsc, pasuje w jednym polozeniu.

Załączone pliki

Miniatury
           

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 25-09-2023, 21:24 przez grzep.)

Odpowiedz
[-] 5 użytkowników postawiło piwo użytkownikowi grzep za ten post post:
  • Dino65, filozof, kumell, PunkRock86, user64




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

3 gości