Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Jakie masz spalanie w Twoim scenicu ?
Średnia prędkość prawie 100 km/h
Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Trasa nad Balaton i powrót. W obie strony wyszło podobnie. Jechałem lokalnymi drogami - autostrada tylko w przypadku bezpłatnych obwodnic. Bagażnik zawalony po dach - dwie osoby dorosłe i dwójka dzieci na pokładzie
W codziennej podróży (praca, przedszkole, zakupy itp.) wychodzi mi 6l/100km. 80% trasa i 20% miasto. Uważam ten wynik za rewelacyjny Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka (Ten post był ostatnio modyfikowany: 18-08-2018, 20:50 przez stabi.)
1,6 dci spalanie średnie wyszło 5,8 l / 100 km (przejechane ponad 1700 km)
A jeszcze nie tak dawno ciężko mi było zejść poniżej 6 litrów, za zwyczaj miałem 6,2 l / 100 km Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka POLECAM!!! Szkolenia i inne usługi z zakresu BHP i PPOŻ - Rabaty i specjalne względy dla forumowiczów - M.O. - MIX
Środa 22.08.2018 r. trasa z Gdańska do Warszawy krajową "7"/S7, do Elbląga "droga przez mękę" wzdłuż budowanej S7, potem spory kawałek nową S7, i wjazd do "stolycy" od strony Łomianek w korku (na szczęście niezbyt uciążliwym). Finisz na Bemowie.
Bagażnik zapełniony po półkę, półka pełna ubrań w pokrowcach, na pokładzie dwie osoby dorosłe i dziecko. Na S7 prędkość od 110 do 150 km/h. Reszta dróg z prędkością na jaką pozwalały warunki drogowe/ograniczenia, itp. Spalanie 5.1 l/100 ON. Czas przejazdu 6 godz. z dwoma postojami. Sama jazda to trochę więcej niż 5 godz. Znajomi jechali A1/A2. Czas niewiele lepszy. Atrakcją był dojazd do bramek - prawie godzinny. No i 30 zł w jedną stronę. (Ten post był ostatnio modyfikowany: 28-08-2018, 10:42 przez Faustus.)
Był: Peugeot 306 SL 1.4 75 KM 1995 r., 2xThalia Expression 1.4 75 KM ph I 2001 r. i ph II 2003 r., Scenic I ph II Expression 1.9 dCi 102 KM 200 Nm 2003 r., Scenic II ph II Latitude 1.5 dCi 106 KM 240 Nm 2009 r.
Jest: Scenic III ph II Bose Energy Edition 1.6 dCi 130 KM 320 Nm 2013 r. , Kadjar Intens EDC FL 1.33 140 KM 2019 r.
Myslowice-Jarosławiec, trochę w koło komina i spowrotem. Wynik aż mnie zaskoczył komp 6,7 a z dystrybutora nie chce wyjść inaczej jak 5,73! Jazda 2/3 A1/S1 no i "holowałem" drugiege auto a tam kierowca z blokada bana max 110km/h a reszta z bieda 80km/h
Wysłane z mojego Lenovo K53a48 przy użyciu Tapatalka
Właśnie policzyłem średnie spalanie podczas podróży nad morze, na podstawie zebranych paragonów (dla Espace 2.0 16V ). Zrobiłem 1251 km na 164 litrach LPG co dale średnią
13,12 l / 100 km. Koszt przejechania tego dystansu licząc średnią cenę ze wszystkich stacji na których tankowałem: 2,49 zł = 408,36 zł Jestem bardzo zadowolony z takiego wyniku zważywszy na fakty : 1) Pełna obsada w aucie 3 dorosłe osoby, jeden nastolatek i jeden bobas + dwa psy 2) Przyczepka z plandeką załadowana tobołami ( skrzynka piwa, cztery zgrzewki wody, 5 toreb ciuchów, wózek spacerowy, łóżeczko turystyczne, itp itd. ) 3) Jazda mieszana - w jedną stronę krajówkami w drugą połowa krajówka połowa autostrada. 4) Prędkość robocza max 100 km/h (tylko na autostradzie) po krajówkach nie więcej niż 80-90 km/h
Żłopię browar, jaram szlugi,nie ma na mnie żadnej siły.
Byłem punkiem, jestem punkiem, będę punkiem do mogiły.
Po ostatnich porównaniach zużycia paliwa podczas jazdy z- i bez tempomatu - pokusiłem się o porównanie zużycia paliwa ON Verva vs reklamowana nowość: ON Effecta.
Na początek - po przejeździe testowym stałej trasy - miłe zaskoczenie : średnie zużycie paliwa jest znacząco niższe i wyniosło ... 4,40 l/100 km. To o 0,7 l/100 mniej, niż podczas jazdy na Verwie... O dziwo, odczucia z jazdy są dość pozytywne: silnik jest zauważalnie cichszy, bardziej miękko reaguje na pedał gazu. Z obserwacji wskazać chwilowego zużycia wynika, ze podczas jazdy w ustalonych warunkach ze stałą prędkością - zużycie paliwa jest zauważalnie niższe. Ale - przy dynamiczniejszym rozpędzaniu wskazania chwilowego zużycia są znacznie wyższe, momentami prawie dwukrotnie ( swobodnie przeskakuje 20l/100 km ) Nie wiem, czy są to doznania subiektywne, czy wynikają z nieco innych warunków pogodowych (niższa temperatura otoczenia, wyższa wilgotność) - to się okaże, przejechany dystans na razie jest zbyt mały. A może paliwo z pierwszej dostarczonej partii jest po prostu jakościowo lepsze? Podany wynik został uzyskany przy obciążeniu 4 osobami i przy przestrzeganiu ograniczeń prędkości (prawie). Maksymalna chwilowa prędkość nie przekroczyła 110 km/h, średnia prędkość jazdy to nieco ponad 60 km/h. To tak na początek - większa relacja będzie, gdy przejadę na tym paliwie jakieś 1000 km.
Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM
Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
Jak długi testowany odcinek?
Ja na 30-40 km jestem w stanie zejść do 4.2-4.4 bez większego wysiłku ale na dłuższych odcinkach tak wesoło już nie jest. Wystarczy przejazd przed większe miasto trochę świateł i d#$*a zbita Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM (09-09-2018, 12:41)pio555 napisał(a): Jak długi testowany odcinek? Zazwyczaj swoje "testy" zamykam w dystansie przekraczającym 1000 km (maksymalny dystans bez dotankowania - celem utrzymania stałych parametrów paliwa). Zazwyczaj także test oparty jest na wielokrotnym, codziennym przejeżdżaniu trasy o długości ok. 15 km (w obie strony - eliminuje wpływ wzniesień), parametry opisane były uprzednio. Dzisiejsza opinia opiera się na przejechaniu odcinka ok. 200 km, dlatego napisałem, że ostateczne wnioski nieco później. Z jednym zastrzeżeniem: mamy nieco zmienione warunki pogodowe - chłodniej, wyższa wilgotność, czyli sprzyjające oszczędniejszej jeździe. A co do jednorazowego "zejścia" - na tym, odcinku jednorazowo udawało się uzyskać wynik nieco poniżej 4,0 przy średniej ok. 60 km/h. Dla porównania - przy stałej jeździe w granicach 100 km/h po płaskiej drodze, bez skrzyżowań i miejscowości - możliwe jest uzyskanie realnego wyniku w granicach 3,5 l/100 km.
Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM
Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4 (09-09-2018, 19:40)ko-ma napisał(a): przy stałej jeździe w granicach 100 km/h po płaskiej drodze, bez skrzyżowań i miejscowości - możliwe jest uzyskanie realnego wyniku w granicach 3,5 l/100 km.jeżdżę również oszczędnie, ale to co napisałeś to piszesz o jakimś skuterze? jeśli taki wynik to na pewno nie przy takiej prędkości... no może na 4 biegu nie dotykając gazu by tak wyszło (Ten post był ostatnio modyfikowany: 09-09-2018, 21:02 przez Mati.)
Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM
/// Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM /// Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM /// Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <-- |
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
20 gości