ko-ma
9,669
28
1665
40
INNY
2010
INNY
Końskie
ko-ma
Zarejestrowani
— 03-11-2015, 15:36
[quote pid='175565' dateline='1446560894']
A jak porównam moje spalanie z spalaniem kolegi ko-ma to aż mnie trzęsie !!
[/quote]
Spokojnie! Znany jestem z dość łagodnego i spokojnego stylu jazdy, poza tym na Politechnice byłem w grupie z ówczesnym Mistrzem Polski w w " Jeździe na kropelce " ( Tor Kielce w Miedzianej Górze, 1985 rok ) pod opieką doc. H.Sońty (jednego z autorów systemu doładowania falowego).
Osobiście przejechałem 126p prawie 50 tysięcy z "turbinką Kowalskiego".
Scenic jest fajnym samochodem do nauki oszczędnej jazdy - dzięki dość dobremu wskaźnikowi chwilowego zużycia paliwa - wystarczy nauczyć sie jazdy z jego wykorzystaniem. A szybko człowiek nauczy się, np. jeżdżąc z 1,5 dci na jazdę po mieście na III, a nie IV biegu, czy przejeżdżaniu w trasie miejscowości na IV z wykorzystaniem ... tempomatu.
Zresztą - tricków jest wiele, najważniejsza jest umiejętność łagodnego przyspieszania i wypracowania prędkości.
No i powstrzymanie się od przekraczania ok. 120 km/h, powyzej 1,5 pali jak smok.
Na pewno żadnego jeżdżenia na wysokim biegu przy minimalnych obrotach - zreszta 1,5 dci najmniej pali przy około 2100 obr/min.
Niestety, w ruchu miejskim aktualnie spalam ok 8 l/100 - a wiec jest sporo do przetrenowania. .
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 03-11-2015, 15:42 przez ko-ma.)
Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM
Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
•
maciej1486
21,040
22
2412
256
SC III ph II
2012
1.6 dCi S&S eco2 130KM, 2011-2011
Nakło / Bydgoszcz
Do takich zabaw to PB polecam. Jak to mowią Diesel musi dymic a do tego trzeba mu depnąć;)
Diagnostyka aut osobowych--> DELPHI, DTT4ALL,VCDS
•
Borys
599
0
99
21
Scenic II
2007
1.5 dci 105KM
CNA , pow.Nakielski
Borys
Zarejestrowani
— 03-11-2015, 15:51
Jak kupiłem auto to średnie spalanie pokazywało 5.8 ltr.
Byłbym wniebowzięty gdybym to utrzymał.
Chociaż latem to mam dość często średnie spalanie 6.0 ltr.
Zimą zawsze podskakiwało powyżej 6 ltr. Sądzę, że faktycznie muszę się nauczyć jeździć ekonomicznie tym silnikiem.
Poprzednim 1.9 tdi >90 km< jeździłem w podobnym stylu jak teraz. Kuzyn > taka złota rączka od wszystkiego< jeździł ze mną do roboty.
Kiedyś mi wyliczył średnie spalanie na 5.6 ltr. Więc w czym problem , ja się pytam ?!
Borys pozdrawia. www.hopsasa.com.pl
By na lodzie kręcić kółka ; zapnij pasy, gaz i dwójka !!
1.5 dci , 105 km , 07r .
•
funkoval
14,278
42
2123
1,550
INNY
2015
INNY
Warszawa / Mazury
funkoval
Specjalisci
— 03-11-2015, 15:57
(03-11-2015, 15:46)maciej1486 napisał(a): Jak to mowią Diesel musi dymic a do tego trzeba mu depnąć;)
Taaa, i jeszcze klepie i śmierdzi. Przewiozłem kiedyś ze Skierniewic do Częstochowy zagorzałego fana Pb i LPG i równie zagorzałego wroga diesli. Zdziwił się, bo: silnik nie klepał, nie było go prawie słychać, nie śmierdziało paliwem. A przy około 140 - 160 1.9 130KM zostawało w tyle ot tak, bez napięcia. A jak trzeba, to i po mieście w 6 się mieści, choć to Zen okrutne.
Powyżej 120km/h spalanie wzrośnie w Sceniku przede wszystkim z uwagi na opory poiwetrza, niezależnie od silnika (tyle że różny to będzie wzrost).
•
maciej1486
21,040
22
2412
256
SC III ph II
2012
1.6 dCi S&S eco2 130KM, 2011-2011
Nakło / Bydgoszcz
Tutaj chyba sie nie zrozumielismy. Nie mowie o porownaniach lpg pb i on, ani tez kultury pracy silnika. Mowie tylko ze moim zdaniem diesel nie jest do eco bo po kilku latach takiej jazdy raczej w swietnej kondycji nie bedzie.
Diagnostyka aut osobowych--> DELPHI, DTT4ALL,VCDS
•
funkoval
14,278
42
2123
1,550
INNY
2015
INNY
Warszawa / Mazury
funkoval
Specjalisci
— 03-11-2015, 16:09
(03-11-2015, 16:03)maciej1486 napisał(a): moim zdaniem diesel nie jest do eco bo po kilku latach takiej jazdy raczej w swietnej kondycji nie bedzie.
Silniki statków - kontenerowców to dwusuwowe diesle, osiągające sprawność ~ 45%.
Do jazdy ekologicznej czy ekonomicznej (a to dość mocno idzie w parze) diesel jest daleko bardziej przydatny, niż Pb
•
maciej1486
21,040
22
2412
256
SC III ph II
2012
1.6 dCi S&S eco2 130KM, 2011-2011
Nakło / Bydgoszcz
Mowa tutaj póki co o silnikach w Scenicach;) powodzenia zycze jezdzic eco 1.9 102km i 120KM i potem zapychajaca sie odma egr itp
Diagnostyka aut osobowych--> DELPHI, DTT4ALL,VCDS
•
funkoval
14,278
42
2123
1,550
INNY
2015
INNY
Warszawa / Mazury
funkoval
Specjalisci
— 03-11-2015, 16:36
Odma nie zapycha się od prędkości obrotowych. EGR też raczej nie, spytaj Przema
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 03-11-2015, 16:37 przez funkoval.)
•
haszczurur
2,443
22
700
532
SC II ph I
2004
1.9 dCi 120KM, 2003-2009
Warszawa
Mój 1.9 dci 120 km wskazuje w mieście i poza miastem na krótkich odcinkach 7,6-8,4 l. teraz jest chłodno to i więcej pali. Po za tym ja mam zaślepiony EGR to dłużej się nagrzewa silnik a co za tym idzie więcej pali.
•
Mati
26,576
101
4843
4,484
SC III ph II
2013
1.5 dCi FAP 110KM, 2012-2013
Górzyce, Tarnobrzeg
Mati
Zarejestrowani
— 03-11-2015, 17:14
ciekawostka którą zauważyłem komp trochę więcej pokazuje mi zanim mam temp min 4-5 kresek jadąc równo na danym biegu... np jadąc 60 na 4 przez min 500m potrafi mi pokazywać nawet ok litr więcej w spalaniu chwilowym niż gdy zrobię tak samo tylko w pełni na rozgrzanym silniku.
Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM
/// Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM /// Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
•
|