Jaki rozrząd do 1.9dci 120km ?
O, widzisz to mnie zaskoczyłeś. Wiem, że pasek ma tą samą liczbę zębów i szerokość. Nie wiesz na czym polega różnica?
Pasek jest firmy jak pisałes. Podobno roznica w kolach nic dokładniej nie wiem.
Wysłane z mojego BND-L21 przy użyciu Tapatalka
Diagnostyka aut osobowych--> DELPHI, DTT4ALL,VCDS
Pompa wody średnica zewnętrzna koła pasowego 52 mm, średnica koła łopatkowego 70 zarówno w SC II jak też w SC III, pasek też to samo. Co do napinacza SC II średnica zewnętrzna rolki 50 mm szerokość rolki w zależności od producenta 30.5 30.8 jak też 31mm. Napinacz SC III średnica zewnętrzna rolki 67 mm szerokość rolki 30.5mm.
Na tym polega różnica. W SC III zastosowano automatyczny napinacz i może być tak, że będzie pasował. Trzeba by zrobić próbę. W SC II przy napinaniu paska rolkę przesuwamy śrubką o jakieś 1.5 cm dlatego zastosowano rolkę o mniejszej średnicy zewnętrznej. Trzeba by zmierzyć średnicę koła zębatego wału, koła wałka rozrządu i koła pompy wysokiego ciśnienia. Tak jak pisałem pasek rozrządu ma taką samą długość tak więc raczej musi to pasować. (Ten post był ostatnio modyfikowany: 06-04-2018, 17:23 przez haszczurur.) (05-04-2018, 11:16)Lepus napisał(a): Rozejrzałem się za rozrządem i sprawa ma się tak: Power Grip to nie jest nazwa handlowa Gatesa ? Ja pompę brałem Valeo. Magnetti Marelli to był chińczyk w przebraniu. Brałem zestaw ze sklepu Allegro Cardona ale wiem że Automazowsze tez jest godne polecenia. U mnie to był ten zestaw: http://allegro.pl/rozrzad-pompa-wody-1-9...86386.html (06-04-2018, 18:27)ryjas napisał(a): Power Grip to nie jest nazwa handlowa Gatesa ?Coś w tym musi być, bo na paskach PowerGrip widnieje logo Gates, obydwa są produkowane w UK i mają logo Renault. Tak przeglądałem zdjęcia pomp i napinaczy i jak pisał @ haszczurur różnica wygląda na to , że jest w ilości łopatek. Obudowa wygląda na identyczną (mocowania) tak pompy jak i napinacza. Trzeba będzie podjechać do sklepu i stwierdzić to naocznie. Jak coś, to pewnie zdecyduję się na eksperyment z zamontowaniem pompy i napinacza z SC III. Ale ciekawe, nikt tego jeszcze nie sprawdzał?
Turbino ty moja, ty jesteś jak zdrowie, ile cię trzeba cenić, ten tylko się dowie kto cię stracił...
Przeglądając internet nie natrafiłem na żadne informacje aby ktoś zastosował rozrząd z SC III.
Na 99 procent pasuje porównywałem oba zestawy bo planuje od III dać do mnie pompa wody identyczna (łopatki inne ale reszta pasuje) pasek ten sam . Napinacz podstawa ta sama średnica rolki inne ale dlatego że mniejsza rolka przesuwa się by napiąć pasek i położenie paska jest na oko w identycznym miejscu. Teraz zakupiłem nowe opony więc rozrząd musi poczekać z miesiąc może dwa.
No to czekam aż ktoś się odważy założyć z III do II bo też będę wymieniał
Wysłane z mojego Lenovo P2a42 przy użyciu Tapatalka
Za taką podmianką przemawia teoretyczna większa wydajność pompy cieczy oraz w przypadku napinacza, jak pisał @ haszczurur automatyczne napinanie paska. Możliwe, że ma to związek z większą mocą tych silników wobec tych w SC II. Tak myślę, że jest to spowodowane ulepszeniami w tych silnikach (podobnie jak pompa oleju).
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 08-04-2018, 08:07 przez Lepus.)
Turbino ty moja, ty jesteś jak zdrowie, ile cię trzeba cenić, ten tylko się dowie kto cię stracił...
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
3 gości