TomaszB
11,611
38
3235
1,734
SC III ph II
2012
1.5 dCi FAP 110KM, 2012-2013
Świdnica
TomaszB
Moderatorzy
— 22-08-2018, 11:22
Oleju wchodzi około 6,5-7 litrów, wymieniasz olej plus wkład filtra oleju, dodatkowo warto wymienić filtr powietrza. Filtr paliwa jeśli nie był wymieniany to też warto wymienić ale nie trzeba tego robić przy każdej zmianie oleju.
•
pio555
31,301
124
11107
3,031
SC III ph II
2012
1.6 dCi eco2 130KM, 2012-2013
Radom
pio555
Junior Administratorzy
— 22-08-2018, 11:27
(22-08-2018, 09:12)Kaspian napisał(a): Znalazłem paragon na takie coś:
Archoil AR9100 200ml 71 pln (rozumiem, że to jakiś dodatek aby silnik lepiej chodził?)
Penrite HPR 5w40 5L 323 pln Ty potrzebujesz olej spełniający nornę RN0720 bo masz FAP
ostatnio kupowałem w czarne paliwo i płaciłem 190zł za 5l AR9100 za 71zł
(22-08-2018, 10:47)Kaspian napisał(a): Aha. Czy do wymiany oleju warto kupować ten dodatek do paliwa czy wystarczy sam olej? w/g mnie warto bo u mnie lekko się silnik wyciszył a i dodatek ten powoduje wydłużenie eksploatacji silnika-ja uważam ze 71 zł za butelke na 2 zmiany nie zaszkodzi
(22-08-2018, 10:47)Kaspian napisał(a): a tu ludzie pisali o elf/mobil za 100 pln. tu jest temat ogólny o olejach
o ile do starej benzyny elf czy coś innego za 100 PLN wystarczy o tyle do nowszego diesla jak i OB już nie
masz FAP turbinę a one wymagaja oleju wyzszej klasy niz elf
Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
•
TomaszB
11,611
38
3235
1,734
SC III ph II
2012
1.5 dCi FAP 110KM, 2012-2013
Świdnica
TomaszB
Moderatorzy
— 22-08-2018, 11:34
(22-08-2018, 11:27)pio555 napisał(a): Ty potrzebujesz olej spełniający nornę RN0720 bo masz FAP no niekoniecznie, w moim z 2008r. fabrycznie filtra nie było. Wypadało by sprawdzić obecność FAP-a w pierwszej kolejności.
•
Grzegorz Łubieński
1,899
8
292
88
SC III ph I
2010
1.6 16v 110KM, 2009-2011
Szczecin Pogodno, Zachodniopomorskie, Poland
Czyli Elf to jest dno i metr mułu? Coś jak nasz Lotos? Są na to jakieś dowody w postaci badań laboratoryjnych? Czy jest to po prostu reklama produktu w stylu: tylko Penrite da Ci pewność, że nie zatrzesz silnika?
•
pio555
31,301
124
11107
3,031
SC III ph II
2012
1.6 dCi eco2 130KM, 2012-2013
Radom
pio555
Junior Administratorzy
— 22-08-2018, 11:45
(22-08-2018, 11:37)Grzegorz Łubieński napisał(a): Czyli Elf to jest dno i metr mułu? Coś jak nasz Lotos? Są na to jakieś dowody w postaci badań laboratoryjnych? Czy jest to po prostu reklama produktu w stylu: tylko Penrite da Ci pewność, że nie zatrzesz silnika? czytałeś ten watek od początku?
są oleje lepsze i gorsze tańsze i droższe
akurat Elf to ten z tych gorszych i jeszcze na dodatek jeden z najczęściej podrabianych oleji
tak jak motul i mobil
Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
•
Kaspian
94
0
0
0
SC II ph II
2007
2.0 dCi 150KM, 2003-2009
Warszawa
Kaspian
Zarejestrowani
— 22-08-2018, 13:36
W moim Scenicu nie ma filtra dpf.
A ten penrite jest ok? Wart tej kasy?
Czyli co kupić: olej, filtr powietrza, ...
Sorki, za takie podstawowe pytania ale ... jak pojadę do warsztatu tylko z olejem to mnie zaraz przytną przy innych produktach.
•
Grzegorz Łubieński
1,899
8
292
88
SC III ph I
2010
1.6 16v 110KM, 2009-2011
Szczecin Pogodno, Zachodniopomorskie, Poland
(22-08-2018, 11:45)pio555 napisał(a): czytałeś ten watek od początku?
są oleje lepsze i gorsze tańsze i droższe
akurat Elf to ten z tych gorszych i jeszcze na dodatek jeden z najczęściej podrabianych oleji
tak jak motul i mobil Czyli rozumiem, że inżynierowie z Renault są głąbami bez szkoły, a ich laboratoria to porażka, skoro zalecają lać do swojego wyrobu zły olej. I te ich normy to psu na budę.... To gdzie kupić olej to inna kwestia, można przecież u autoryzowanego przedstawiciela Elf i wtedy jest pewność, że oryginał. Ja do swoich aut zawsze lałem olej, jaki zalecał producent. Na przykład do Opla lałem olej GM i po przejechanych przeze mnie 130 tyś km wszystko było ok, a kompresja bez zastrzeżeń.
•
mojzesz92
8,723
29
2729
495
INNY
2011
INNY
Warka
mojzesz92
Moderatorzy
Online
— 22-08-2018, 15:27
Nie są głąbami tylko elf się ładnie "uśmiechnął" żeby potem zarobić. Tak samo jak castrol do VAGa a syf po tym w silniku taki że łyżką można wybierać
Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
•
Grzegorz Łubieński
1,899
8
292
88
SC III ph I
2010
1.6 16v 110KM, 2009-2011
Szczecin Pogodno, Zachodniopomorskie, Poland
Czyli całe życie byłem w błędzie.....
•
pio555
31,301
124
11107
3,031
SC III ph II
2012
1.6 dCi eco2 130KM, 2012-2013
Radom
pio555
Junior Administratorzy
— 22-08-2018, 16:39
(22-08-2018, 14:58)Grzegorz Łubieński napisał(a): Czyli rozumiem, że inżynierowie z Renault są głąbami bez szkoły, a ich laboratoria to porażka, skoro zalecają lać do swojego wyrobu zły olej idąc twoim tokiem rozumowania dlaczego jeździsz Renault a nie np Daewoo czy Kia przecież tamci inżynierowie to nie głąby i potrafili wyprodukować auto
firma Elf płaci Renault za promowanie swoich produktów Selenia Fiatowi a inne firmy olejowe innym koncenrom
czysty marketing np za rok się okaże że Renault dogada sie z kimś innym i będą ich oleje w autach...
dobry przykład KIA kiedyś lała olej Lotos....ale tylko na Europę wschodnią bo na zachód od początku szedł Shell
skoro uważasz,ze nie ma różnicy to zalej sobie auto olejem K2-przecież Hołek to reklamuje
(22-08-2018, 14:58)Grzegorz Łubieński napisał(a): Na przykład do Opla lałem olej GM i po przejechanych przeze mnie 130 tyś km wszystko było ok, a kompresja bez zastrzeżeń. a wiesz kto jest producentem tego oleju?
firma z która w danej chwili GM ma podpisaną umowę-z wiedzy jaka ma jest to w tej chwili Texaco a wcześniej był Mobil i Schell
Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi pio555 za ten post post:1 użytkownik postawił Thank You to pio555 for this post
• Vapor
|