Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Jaki olej do Renault?


funkoval
Specjalisci

(18-05-2018, 10:54)ryjas napisał(a): Każdy olej ACEA C4 będzie pasować. I w sumie każdy nie będzie rewelacyjny.

W porównaniu z innymi olejami C4 Motul średnio wypada.

Megane III Grandtour 1.2 TCe EDC z 2015, gołe i BOSE
Odpowiedz
funkoval
Specjalisci

HPR 5W40 jest już w Polsce i w ofercie partnera forum - Czarnepaliwo.pl .

Megane III Grandtour 1.2 TCe EDC z 2015, gołe i BOSE
Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi funkoval za ten post post:
  • PRZEMO
rkr75
Zarejestrowani

Co myślicie o https://liquimoly.sklep.pl/pl/p/Synthoil...h-5W-40/52 ? Parametry ma bardzo dobre, ale brak RN0700/0710. Silnik F4R z gazem. Czeka mnie wymiana oleju, a na ten mam w tej chwili dobrą cenę. Ostatnio używałem Neste CityPro 0w40 i jestem bardzo zadowolony. Po raz pierwszy poziom oleju jest na połowie wskaźnika bagnetu po 10.000. Na x-cess, który poprzednio używałem było albo minimum, albo trzeba było dolewać. Teraz lato i czeka mnie wyjazd do Chorwacji więc wolałbym jednak 5w40...

Odpowiedz
funkoval
Specjalisci

(10-06-2018, 18:12)rkr75 napisał(a): Ostatnio używałem Neste CityPro 0w40 i jestem bardzo zadowolony.  Teraz lato i czeka mnie wyjazd do Chorwacji więc wolałbym jednak 5w40...

Dlaczego wolisz 5W na trasę, zamiast 0W?
Ja bym został przy Neste.

Megane III Grandtour 1.2 TCe EDC z 2015, gołe i BOSE
Odpowiedz
Laros
Zarejestrowani

Dokładnie tak jak napisał kolega @ funkoval - przecież wartość odpowiadającą za lepkość oleju w wysokich temperaturach chcesz mieć taką samą czyli "40", więc skoro jesteś bardzo zadowolony z Neste to po co to psuć? ;)

Odpowiedz
rkr75
Zarejestrowani

Generalnie przy wysokich temperaturach jednak 5w40 powinno mieć trochę trwalszy filtr. http://www.oil-club.ru/forum/uploads/mon...788629.jpg http://www.oil-club.ru/forum/uploads/mon...697992.jpg ale róznica faktycznie minimalna. Wypróbuję LM a zimą zobaczę. Co do braku RN0700/0710 przedstawiciel LM stwierdził, że "Aby posiadać daną aprobatę, trzeba wysłać produkt do certyfikacji i zapłacić nie małą kwotę... Można by certyfikować prawie każdy olej u każdego producenta pod kątem jego wszystkich aprobat i za każdą płacić tylko... po co?"

Odpowiedz
funkoval
Specjalisci

1. O trwałości filmu olejowego w wysokiej temp. mówi HTHS, a nie norma SAE (xW40).
2. Nie wiemy, jaki HTHS mają przeciwstawione przez ciebie oleje, czyli trudno porównać.
3. Szkoda, że nie napisałeś wcześniej, że już wybrałeś olej.

Megane III Grandtour 1.2 TCe EDC z 2015, gołe i BOSE
Odpowiedz
rkr75
Zarejestrowani

HTHS mają podobne => 3,5 mPas
Przy 100 st. trochę wyższą lepkość ma 5w40
Wybrałem dopiero dzisiaj bo już musiałem zdecydować. Tak czy inaczej sprawdzę jak się sprawdzi LM, zwłaszcza interesuje mnie czy będzie trzymał poziom jak neste.
Dodatkowo LM ma lepszy współczynnik noak = 7.0 % CEC-L-40-A-93 przy 8,5 % neste

Odpowiedz
funkoval
Specjalisci

(11-06-2018, 20:46)rkr75 napisał(a): HTHS mają podobne => 3,5 mPas

Czyli nie znamy dokładnej wartości, tylko fakt, że spełniają minimum dla jednej z norm ACEA.

Wysoka lepkość w wysokiej temperaturze to akurat niekoniecznie coś pożądanego - olej ma się 'kleić' do powierzchni metalu, a nie sam do siebie.
Dlatego jeszcze raz powtórzę, przy porównywaniu ochrony wysokotemperaturowej istotny jest HTHS, 3.5 i wyżej to po prostu wymóg pewnej normy. Oleje do motosportu miewają powyżej 4 czy 4.5.

Megane III Grandtour 1.2 TCe EDC z 2015, gołe i BOSE
Odpowiedz
funkoval
Specjalisci

(11-06-2018, 20:46)rkr75 napisał(a): Dodatkowo LM ma lepszy współczynnik noak = 7.0 % CEC-L-40-A-93 przy 8,5 % neste

No patrz, a testy od Rosjan pokazują Noack 7,7 dla LM i 8.4 dla Neste.

Megane III Grandtour 1.2 TCe EDC z 2015, gołe i BOSE
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

3 gości