Jaki olej do Renault?
(06-10-2017, 08:02)ryjas napisał(a): [quote pid='392663' dateline='1507269000'] Zrób szybką płukankę np. Penrite i wlej docelowy olej. Obserwuj olej i jeśli szybko sczernieje to wymień go wcześniej tj. np. za ok. 2-3 tys. km. Olej płuczący to też jest szybka płukanka tylko droższa;) w domyśle trochę bezpieczniejsza dla silnika (aczkolwiek nie wiem jak zwykła płukanka miałaby być niebezpieczna) Penrite HPR ma generalnie świetną cenę i gdyby nie to że mam FAP to bym go sam lał. [/quote] Właśnie chodzi oto, żeby ten syf porządnie wypłukać a nie na szybko...Tym Penrite'm robisz czyszczenie przez 5 minut wraz ze starym wyjeżdżonym olejem w silniku...a tym sposobem nie wyczyszczę silnika z pozostałego syfu raczej. Mitasu się zalewa świeżutki i robisz płukankę przynajmniej przez 15-20 minut..to zupełnie co innego. Taniej wychodzi ten Mitasu z filtrem niż kolejny HPR5 na wywalenie po 2kkm. Wiadomo, że nic tak silnika nie wyczyści jak jego rozebranie na części i myjka, ale nie oto chodzi ;) Obecnie zalany Motul 6100 Synergie+ ma przejechane 2,5kkm i nie ubyło go praktycznie w ogóle, a na bagnecie jest tylko odrobinę ciemniejszy niż w oryginale..więc myślę, że to płukanie olejem płuczącym całkowicie oczyści cały układ smarowania z pozostałości po minerale i kolejne zalanie HPR5-tką już będzie na czyścioszku. Tak bogaty nie jestem, żeby co 2 m-ce wydawać po 200 pln na olej ;)
Szybka płukanka też pracuje ok. 15-20 minut. Myślę, że silnik masz w dobrej kondycji jeśli Ci nic nie ubywa, nie cieknie. Ja bym zalał szybką płukankę zalał olej docelowy i jeśli po 2 tys. olej byłby normalnie zabrudzony tj. ciut ciemniejszy niż po zalaniu to bym go zostawił. Zlałbym dopiero jesli zauważyłbym jakieś niepokojące objawy.
Możesz też wymienić sam filtr po kilku tysiącach i uzupełnić to co się przy okazji zleje. Sam olej płuczący wg mnie zrobi dokładnie tą samą robotę co "zwykła" płukanka. No ale jak uważasz. btw po zlaniu oleju płuczącego myślisz że nie pozostaną jego pozostałości w silniku? ;) (Ten post był ostatnio modyfikowany: 06-10-2017, 13:52 przez ryjas.) (06-10-2017, 13:51)ryjas napisał(a): Szybka płukanka też pracuje ok. 15-20 minut. Myślę, że silnik masz w dobrej kondycji jeśli Ci nic nie ubywa, nie cieknie. Ja bym zalał szybką płukankę zalał olej docelowy i jeśli po 2 tys. olej byłby normalnie zabrudzony tj. ciut ciemniejszy niż po zalaniu to bym go zostawił. Zlałbym dopiero jesli zauważyłbym jakieś niepokojące objawy. Na pewno coś zostanie..ale jednak płukanie 4l oleju specjalnie do tego przeznaczonego powinno zrobić więcej niż dolewana 200ml płukanka na stary przechodzony olej...przynajmniej w teorii Oleju chyba nie zostanie za dużo, bo będę ściągał miskę i wymieniał uszczelkę przy okazji, bo stara deko puszczać zaczyna chyba, zauważyłem, że miska się lekko poci, a przy wymianie rozrządu również uszczelniacze.
Co polecicie lepszego od Liqui Moly SynthOlil High Tech 5w40 do 2,0T. Od 40 kkm jeżdżę na tym oleju, dodatkowo leję ar9100, wymiana co ok. 12-15 kkm i montuję filtr oleju od diesla bo jest większy i w związku z tym ma większą powierzchnię filtrowania. Oleju między wymianami dolewam max. 300 ml, zazwyczaj 200 ml w zależności od trybu jazdy. Przebieg auta to potwierdzone 130 kkm. Do przebiegu 90 kkm lany Motrio 5w40 i zmieniany co 10-12 kkm. Cena nie gra roli, ma być dobrze.
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
16 gości