Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Jaki olej do Renault?


funkoval
Specjalisci

Jeśli jedna wymiana na - jak wcześniej pisałeś, że robisz 12 - 15 kkm - to wesprzeć olej nie zaszkodzi.

Odpowiedz
Soul
Zarejestrowani

(06-10-2017, 08:02)ryjas napisał(a): [quote pid='392663' dateline='1507269000']
Z tym, że to jest szybka płukanka, a nie olej płuczący ;) Do tej pory też stosowałem ten z Penrite ewentualnie Liqui Moly Flush Engine, ale to było w poprzednich silnikach, które użytkowałem. Tutaj poprzednik latał na 15W mineralnym o zgrozo (około 15k km)...dlatego chce ten syf wypłukać czymś porządnym, a obawiam się, że szybka nie da rady z tym i mnie to jedynie rozbełta.

Co do Amsoila Classic Full SAPS (https://czarnepaliwo.pl/sklep/5w40/23-am...galon.html), bo o taki chodzi, to takie zalecenie otrzymałem od kolegi z czarnepaliwo.pl ;) Wymianę robię co 10k km, a w roku robię między 10 a 12k średnio, chociaż nie wiem jak będzie teraz, bo w Belgii mnie się dużo więcej jeździ jak w PL.
Nie znam tego oleju i raczej wezmę HPR5, bo go już użytkowałem, zastanawiam się jeszcze nad tym Motulem..ale cenowo to to samo wychodzi.

Zrób szybką płukankę np. Penrite i wlej docelowy olej. Obserwuj olej i jeśli szybko sczernieje to wymień go wcześniej tj. np. za ok. 2-3 tys. km.
Olej płuczący to też jest szybka płukanka tylko droższa;) w domyśle trochę bezpieczniejsza dla silnika (aczkolwiek nie wiem jak zwykła płukanka miałaby być niebezpieczna)

Penrite HPR ma generalnie świetną cenę i gdyby nie to że mam FAP to bym go sam lał.
[/quote]

Właśnie chodzi oto, żeby ten syf porządnie wypłukać a nie na szybko...Tym Penrite'm robisz czyszczenie przez 5 minut wraz ze starym wyjeżdżonym olejem w silniku...a tym sposobem nie wyczyszczę silnika z pozostałego syfu raczej. Mitasu się zalewa świeżutki i robisz płukankę przynajmniej przez 15-20 minut..to zupełnie co innego. Taniej wychodzi ten Mitasu z filtrem niż kolejny HPR5 na wywalenie po 2kkm. Wiadomo, że nic tak silnika nie wyczyści jak jego rozebranie na części i myjka, ale nie oto chodzi ;) Obecnie zalany Motul 6100 Synergie+ ma przejechane 2,5kkm i nie ubyło go praktycznie w ogóle, a na bagnecie jest tylko odrobinę ciemniejszy niż w oryginale..więc myślę, że to płukanie olejem płuczącym całkowicie oczyści cały układ smarowania z pozostałości po minerale i kolejne zalanie HPR5-tką już będzie na czyścioszku. Tak bogaty nie jestem, żeby co 2 m-ce wydawać po 200 pln na olej ;)



Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi Soul za ten post post:
  • PRZEMO
ryjas
Zarejestrowani

Szybka płukanka też pracuje ok. 15-20 minut. Myślę, że silnik masz w dobrej kondycji jeśli Ci nic nie ubywa, nie cieknie. Ja bym zalał szybką płukankę zalał olej docelowy i jeśli po 2 tys. olej byłby normalnie zabrudzony tj. ciut ciemniejszy niż po zalaniu to bym go zostawił. Zlałbym dopiero jesli zauważyłbym jakieś niepokojące objawy.

Możesz też wymienić sam filtr po kilku tysiącach i uzupełnić to co się przy okazji zleje.

Sam olej płuczący wg mnie zrobi dokładnie tą samą robotę co "zwykła" płukanka.

No ale jak uważasz.

btw po zlaniu oleju płuczącego myślisz że nie pozostaną jego pozostałości w silniku? ;)

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 06-10-2017, 13:52 przez ryjas.)

Odpowiedz
Soul
Zarejestrowani

(06-10-2017, 13:51)ryjas napisał(a): Szybka płukanka też pracuje ok. 15-20 minut. Myślę, że silnik masz w dobrej kondycji jeśli Ci nic nie ubywa, nie cieknie. Ja bym zalał szybką płukankę zalał olej docelowy i jeśli po 2 tys. olej byłby normalnie zabrudzony tj. ciut ciemniejszy niż po zalaniu to bym go zostawił. Zlałbym dopiero jesli zauważyłbym jakieś niepokojące objawy.

Możesz też wymienić sam filtr po kilku tysiącach i uzupełnić to co się przy okazji zleje.

Sam olej płuczący wg mnie zrobi dokładnie tą samą robotę co "zwykła" płukanka.

No ale jak uważasz.

btw po zlaniu oleju płuczącego myślisz że nie pozostaną jego pozostałości w silniku? ;)

Na pewno coś zostanie..ale jednak płukanie 4l oleju specjalnie do tego przeznaczonego powinno zrobić więcej niż dolewana 200ml płukanka na stary przechodzony olej...przynajmniej w teorii Biggrin Oleju chyba nie zostanie za dużo, bo będę ściągał miskę i wymieniał uszczelkę przy okazji, bo stara deko puszczać zaczyna chyba, zauważyłem, że miska się lekko poci, a przy wymianie rozrządu również uszczelniacze.



Odpowiedz
tilok
Zarejestrowani

Co polecicie lepszego od Liqui Moly SynthOlil High Tech 5w40 do 2,0T. Od 40 kkm jeżdżę na tym oleju, dodatkowo leję ar9100, wymiana co ok. 12-15 kkm i montuję filtr oleju od diesla bo jest większy i w związku z tym ma większą powierzchnię filtrowania. Oleju między wymianami dolewam max. 300 ml, zazwyczaj 200 ml w zależności od trybu jazdy. Przebieg auta to potwierdzone 130 kkm. Do przebiegu 90 kkm lany Motrio 5w40 i zmieniany co 10-12 kkm. Cena nie gra roli, ma być dobrze.

Odpowiedz
funkoval
Specjalisci

Np Penrite 10Tenths 0W40. Jak będę stacjonarny to mogę więcej poszperać

Odpowiedz
zonk84
Zarejestrowani

Pytanko  czy do mojego Scenica II 2008r 1.5 dci bez DPF Olej  VALVOLINE SYNPOWER 5W40 był by dobrym rozwiązaniem pierwszy raz będę wymieniał poprzedni właściciel jeździł na elf 5w40

Odpowiedz
ryjas
Zarejestrowani

Jak najbardziej jest ok taki olej. Aczkolwiek może lepiej 0w40?

Odpowiedz
funkoval
Specjalisci

Valvoline nie podaje Noack, biorąc pod uwagę obiegowe opinie trzymaj w samochodzie dwie setki tej oliwy na dolewkę Biggrin

Odpowiedz
ryjas
Zarejestrowani

A Elf podaje?

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

9 gości