Jaki olej do Renault?
Obecnie do mojego scenica zalewam olej ELF 5w 40 i zmieniam go co 10 tys km.
Zbliża się moment wymiany,a czytałem jednak że lepiej jest lać olej 5 w 30 ELF. Czy mogę zrobić taką zamianę ? Czy będzie to dobre dla silnika? Skoro ponad 30 tys zrobił na oleju o lepkości 5 w 40. Jakie jest wasze zdanie i doświadczenia?
Nie widzę potrzeby zmiany na 5W30 -
Oleje 5W30 to głównie oleje z normami dla samochodów z FAP Zostań przy 5W30 lepiej pomyśl czy na pewno chcesz lać ELF
Jeśli ktoś cię atakuje - milcz nic go tak nie wkurzy jak twój spokój i milczenie.
Zapraszamy na VIII Ogólnopolski Zlot Scenic-Forum.pl - 20-22.05.2022 - PLANOWANY
Producent bardziej zaleca lanie ELF 5 W30 ,jak 5 W40.
A różnica w cenie jest 5 zł na litrze. Zatem czy taka zmiana nie zrobi szkody dla silnika? Bo zawsze był zalewany 5w 40. Nie rozpuści jakiegoś nagaru etc. Cyt"pomyśl czy na pewno chcesz lać ELF". Co chciałeś przez to powiedzieć?
Cyt"pomyśl czy na pewno chcesz lać ELF". Co chciałeś przez to powiedzieć?
[/quote] Wielu forumowiczów stosuje oleje innych producentów. Np Penrite.
Żłopię browar, jaram szlugi,nie ma na mnie żadnej siły.
Byłem punkiem, jestem punkiem, będę punkiem do mogiły. (15-04-2017, 10:42)Martiw napisał(a): Producent bardziej zaleca lanie ELF 5 W30 ,jak 5 W40. Teraz zaleca 5W30 raczej ze względów ekologicznych, wyjściowo było 5W40. Różnica w cenie może nie oodzwierciedlć różnicy w parametrach. Jaki sposób eksploatacji, jakie odcinki dziennie pokonujesz? W jakiej granicy cenowej chcesz się zmieścić? Słyszy się, że Elf jest stosunkowp często podrabiany. Poza tym tylko nieliczne oleje tej marki można określić jako dobre.
Jeżdżę Około 2000 do3000 miesięcznie. Najwięcej po autostradzie. Około 300 km do Niemiec z prędkością ok 150 km/h. I samochód stoi pięć dni. A potem na weekend spowrotem do Polski.
Jeżeli chodzi o cenę oleju to chciałbym się zmieścić w cenie do 200. Zatem co zalecasz?
Użytkownicy chwalą sobie Penrite HPR 5W40, naprawdę dobry indeks lepkości, liczba zasadowa (daje pojęcie o dodatkach czyszczących) też niezła, wysokotemperaturowa odporność na ścinanie (HTHS - High Temperature High Shear) 3.9 - też ok. Cena 195 za 6l, 170 za 5l.
Przy twoim sposobie eksploatacji myślę że można przeciągnąć interwał do 11 - 12000 km. Byłbym zapomniał - ostatnio wyszedł świetny 5W40 od Ravenol a (VSI), ceny jakoś nie pamiętam, ale powinno być poniżej 200pln. Brałbym, oczywiście z pewnego źródła. (Ten post był ostatnio modyfikowany: 16-04-2017, 19:56 przez funkoval.) |
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
2 gości