Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Jaki olej do Renault?


ryjas
Zarejestrowani

A może u mnie zalać GM 5w30? https://filtrytotu.pl/pl/oleje-silnikowe...30-5l.html

(04-04-2017, 19:15)mdpost@op.pl napisał(a): Podepnę się pod temat , a mianowicie od tamtego roku jestem posiadaczem scenica II z 2003 r, chcę wymienić olej, nie wiem ma jaki,  jakim był zalany i na jaki wymienić, czy na 5w40,czy 10w40. Mam najechane 220 000 km. Pozdrawiam

5w40 wg mnie będzie dużo lepszym wyborem. Jak nie wiesz co było lane i auto jezdzi bez większych problemów zastosuj płukankę ew zrób dodatkową wymianę za jakiś 1-2 tys km.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 04-04-2017, 21:07 przez ryjas.)

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi ryjas za ten post post:
  • funkoval
funkoval
Specjalisci

(04-04-2017, 20:52)ryjas napisał(a): A może u mnie zalać GM 5w30? https://filtrytotu.pl/pl/oleje-silnikowe...30-5l.html

Mam problem, żeby znaleźć wiarygodną kartę danych, nic nie podpowiem Sad

Odpowiedz
Kaspian
Zarejestrowani

(04-04-2017, 17:05)PRZEMO napisał(a): Uznaje że masz silnik bez FAP gdyż lejesz 5W40
Jako że miałem ten silnik to powiem tak najlepiej spisał się Penrite HPR 5W40
Ale zawsze stosowałem płukankę Penrite Olej Penrite i na koniec modyfikator tarcia AR9100 lub wcześniej wycofany juz AR 9200. I silnik chodził idealnie

Oleje i dodatki CzarnePaliwo.pl a filtry Quippo.pl u obu mamy zniżki.

Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka

Tak - silnik bez FAP.

Kurcze. Wszyscy mówią, że do francuza lać Elf. Ty piszesz żeby kupić Penrite.
A może jeśli teraz ten mobil 5w40 (niecałe 12 miesięcy w silniku) to tego się trzymać?
Jednak coś mi mówi aby wejść na Elf. A może się mylę? Pytam bo w życiu nie słyszałem o olejach typu Penrite, Mitasu czy Amsoil, które widze na polecanych stronach.

ps. Jak ew. korzystać ze zniżek na w/w stronach?

Odpowiedz
PunkRock86
Moderatorzy

Online
Z tym olejem to chyba jest trochę tak, że wpływ na wybór ma bardziej sugestia bądź własne upodobania. Bo przy olejach typu ELF/Mobil itd. to chyba aż takiej kolosalnej różnicy nie ma. Jeśli interwały wymian są pilnowane to czy aż tak wielki wpływ będzie miał olej na żywotność silnika ? Co z tego że stosując 10/15 zł droższy nieznacznie wydłużymy żywotność elementów na których olej ten właśnie ma wpływ skoro i tak 1000 innych rzeczy może nam uziemić samochód. Ostatnio trafiłem na film, na kanale YT Miłośnicy 4 kółek - Michu wlał olej rzepakowy zamiast silnikowego do Corsy. Pałowali biedaczkę przez godzinę do odcięcia. I co się stało - nic się nie stało ! Tylko frytkami capił. To już bardzo skrajne postępowanie ale wiele mówi o tym jakie to oleje właściwie są. Polepszacz/ ulepszacze, aktywne cząsteczki, *uje muje dzikie węże ! Wszystko to w mojej opinii - marketing. Zawalają nam bzdurami głowy, medialna sieczka. Tak że tego - leję ELF'a 10w40. Tani i dedykowany.

Whistling Żłopię browar, jaram szlugi,nie ma na mnie żadnej siły.
Byłem punkiem, jestem punkiem, będę punkiem do mogiły.


Odpowiedz
funkoval
Specjalisci

(05-04-2017, 11:33)Kaspian napisał(a): Jednak coś mi mówi aby wejść na Elf. A może się mylę? Pytam bo w życiu nie słyszałem o olejach typu Penrite, Mitasu czy Amsoil, które widze na polecanych stronach.

To, że nie słyszałeś, nie świadczy o ich jakości, być może nie słyszałeś też o świetnych olejach od Red Line czy Royal Purple.
AMSoil jest marką amerykańską, Penrite australijską, Miastu japońską. Europa nie była i chyba nadal nie jest dla nich wybitnie znaczącym rynkiem i marketingowo są do tyłu w stosunku do takich marek średniej półki, jak Total, Elf, Castrol. Tymczasem taki Penrite to sponsor teamów w największej serii wyścigowej w Australii, można go pod tym względem (rozpoznawalność marki) śmiało porównać do Motula.

Jeśli chodzi o jakość oleju, to nie porównujmy marek /producentów, tylko konkretne produkty. Jeśli rozważasz Elfa, podaj którego, spróbujemy zrobić porównanie.

(05-04-2017, 11:45)PunkRock86 napisał(a): Z tym olejem to chyba jest trochę tak, że wpływ na wybór ma bardziej sugestia bądź własne upodobania. Bo przy olejach typu ELF/Mobil itd. to chyba aż takiej kolosalnej różnicy nie ma. Jeśli interwały wymian są pilnowane to czy aż tak wielki wpływ będzie miał olej na żywotność silnika ? Co z tego że stosując 10/15 zł droższy nieznacznie wydłużymy żywotność elementów na których olej ten właśnie ma wpływ skoro i tak 1000 innych rzeczy może nam uziemić samochód. Ostatnio trafiłem na film, na kanale YT Miłośnicy 4 kółek - Michu wlał olej rzepakowy zamiast silnikowego do Corsy. Pałowali biedaczkę przez godzinę do odcięcia. I co się stało - nic się nie stało ! Tylko frytkami capił. To już bardzo skrajne postępowanie ale wiele mówi o tym jakie to oleje właściwie są. Polepszacz/ ulepszacze, aktywne cząsteczki, *uje muje dzikie węże ! Wszystko to w mojej opinii - marketing. Zawalają nam bzdurami głowy, medialna sieczka. Tak że tego - leję ELF'a 10w40. Tani i dedykowany.

Już kiedyś prowadziłem taką dyskusję, nie chce mi się znowu tych wywodów przytaczać. Znajdę wątek to wrzucę link. Co do Corsy to chyba nikt nie sprawdził, w jakim stanie jest silnik po takich zabawach.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 05-04-2017, 12:00 przez funkoval.)

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi funkoval za ten post post:
  • ryjas
ryjas
Zarejestrowani

(05-04-2017, 11:33)Kaspian napisał(a): Tak - silnik bez FAP.

Kurcze. Wszyscy mówią, że do francuza lać Elf. Ty piszesz żeby kupić Penrite.

silnik 2,0 jest chyba japoński ;)

(05-04-2017, 08:05)funkoval napisał(a):
(04-04-2017, 20:52)ryjas napisał(a): A może u  mnie zalać GM 5w30? https://filtrytotu.pl/pl/oleje-silnikowe...30-5l.html

Mam problem, żeby znaleźć wiarygodną kartę danych, nic nie podpowiem Sad

https://www.motochemia.pl/manuals/Opel_G...lgfvdc8op1

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 05-04-2017, 12:12 przez ryjas.)

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi ryjas za ten post post:
  • funkoval
funkoval
Specjalisci

(05-04-2017, 12:09)ryjas napisał(a):
(05-04-2017, 11:33)Kaspian napisał(a): Tak - silnik bez FAP.

Kurcze. Wszyscy mówią, że do francuza lać Elf. Ty piszesz żeby kupić Penrite.

silnik 2,0 jest chyba japoński ;)
Pytanie, co lać do Włoszki, pewnie czerwone półwytrawne ;)

(05-04-2017, 12:09)ryjas napisał(a): https://www.motochemia.pl/manuals/Opel_G...lgfvdc8op1

To karta MSDS, nie zawiera wszystkich danych technicznych przydatnych do oceny. Lepkość kinematyczna przy 40 i 100°C w miarę ok, ale brak punktu płynięcia, indeksu lepkości, wartości TBN czy Noack.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 05-04-2017, 14:39 przez funkoval.)

Odpowiedz
[-] 3 użytkowników postawiło piwo użytkownikowi funkoval za ten post post:
  • Fyox, PRZEMO, ryjas
ryjas
Zarejestrowani

A do Opla z włoskim silnikiem? Albo Forda z francuskim? Kurka wodna;)

Co do oleju GM. Odpuszczę go sobie. Tani, popularny, ale jak tak to czemu nie Lotos? https://filtrytotu.pl/pl/oleje-silnikowe...30-4l.html

Jeszcze Shella znalazłem. To chyba jakiś nowy olej. Za 5 l wyjdzie ok. 133 zł. https://filtrytotu.pl/pl/oleje-silnikowe...30-4l.html
Wskaźnik lepkości 174

Odpowiedz
Łysy
Zarejestrowani

Ja leję Motula 8100 X-cess 5w40 z wymianą co 10kkm i jestem mega zadowolony.

Odpowiedz
funkoval
Specjalisci

https://www.scenic-forum.pl/showthread.p...#pid184126
To dla PunkRock'a Biggrin

(05-04-2017, 12:34)ryjas napisał(a): Jeszcze Shella znalazłem. To chyba jakiś nowy olej. Za 5 l wyjdzie ok. 133 zł. https://filtrytotu.pl/pl/oleje-silnikowe...30-4l.html
Wskaźnik lepkości 174

Bierz, będziesz oblatywaczem ;)
Niezły olej, w dodatku za te pieniądze...

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 05-04-2017, 13:18 przez funkoval.)

Odpowiedz
[-] 2 użytkowników postawiło piwo użytkownikowi funkoval za ten post post:
  • PunkRock86, ryjas




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

8 gości