Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Jaki olej do Renault?


A2-eR11
Zarejestrowani

Elf i Total to jest to samo obecnie. Tak patrze ze jako jeden koncern nawet opakowania maja ten sam ksztalt u nich.
W tamtym roku na tym elfie przejezdzilem, ale w sumie rok minal i mialem na nim przejechane jakies ok 8tys km wiec nie duzo.

Masz FAP wiec powinienes olej zalac zgodny z norma: RN 0720. Na nizszej normie tez pojedziesz ale szkoda syfic FAP bo pozniej moze to wygenerowac wieksze koszty nieplanowane niz kupno taniego oleju.

Odpowiedz
ryjas
Zarejestrowani

Tak, ale Total ten co go wkleiłem to odpowiednik FulLtecha ale LLX a nie FE.
Norma RN 0720 dotyczy silników z dpfem ale obecnie spełniają ją oleje Acea C4 a mój silnik ten klasy nie wymaga. wystarczy mu C3. W zasadzie u Ciebie jest ten sam silnik, więc sytuacja jest ta sama.

(04-04-2017, 10:00)funkoval napisał(a): Jeśli możesz mieć olej midSAPS, to moje szybkie typy to:
Mannol Energy Formula, Mobil 1 ESP, Ravenol, Valvoline. Niekoniecznie w tej kolejności. Mają ładny indeks lepkości, choć nie każdy ma naprawdę niską temp. płynięcia, do tego liczba zasadowa w okolicy 7 - 8 to chyba już niestety norma - choć nie jest źle. Wadą Valvoline mogą być (nie muszą wystąpić) ubytki związane z odparowaniem.
Nie mam jak szukać karty od LM, nie mam jak porównać.

Wysłane z mojego E6653 przy użyciu Tapatalka

Wg wszelkich szukajek mój silnik wymaga Acea C3 więc midSAPS.
Ten Mannol mnie najbardziej interesuje (ceny w tym sklepie na te oleje sa bardzo atrakcyjne), ale nie ukrywam, że zaufania jeszcze nie mam;) Filtry SCT stosuję juz od jakiegoś czasu wi raczej nie mam uwag. Może kolej na olej;)

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 04-04-2017, 10:20 przez ryjas.)

Odpowiedz
funkoval
Specjalisci

(04-04-2017, 10:17)ryjas napisał(a): Norma RN 0720 dotyczy silników z dpfem ale obecnie spełniają ją oleje Acea C4 a mój silnik ten klasy nie wymaga. wystarczy mu C3.

ACEA C4 to praktycznie RN0720.
Do silników z DPF, w zależności od wymogów producenta silnika, muszą iść oleje mid/lowSAPS, zgodnie ze specyfikacją producenta silnika, przy czym z tego co się orientuję (mogę się mylić) do F9Q nie musi być lowSAPS. Do niektórych diesli z DPFem musi iść midSAPS, np w przypadku pompowtrysków (PD) w grupie VAG.

Odpowiedz
ryjas
Zarejestrowani

Wg wyszukiwarki Elfa wszystko zależy od rocznika: a. <8/10/2007: EVOLUTION FULL-TECH LLX 5W30 / EVOLUTION FULL-TECH MSX 5W30 / EVOLUTION FULL-TECH FE 5W30
Tak czy inaczej pozostaje jeszcze klasa lepkości. Wyszukiwarki dla diesli z fapem z automatu przydzielają 5w30. Z kolei 5w40 spełniające Acea c3 z reguły spełniają tez normę RN 0710 czyli jak dla diesla bez FAP;) Czyli jak ktoś jeszcze FAP ma to musi miec 5w30 a jak już wytnie może przejść na 5w40. Jak olej spełnia Acea c3 to można miec poczucie, że się tak mocno nie truje;)
Ja FAPa jeszcze mam. Po ponad pół roku jazdy na oleju 5w40 stwierdzam, że spalanie ON wzrosło o jakieś 0,5 na sto. Ale jeżdżę trochę bardziej dynamicznie. Trochę się bardziej silnik zapaprał (uszczelka przy przepustnicy przepuszcza, ale zawór odmy i zawór ok) i musiałem ok. 0,5 litra dolać. (po ok. 8 tys. przebiegu).
Może powrót do 5W30 rozwiąże problem? Co myslicie?

Odpowiedz
Kaspian
Zarejestrowani

Drodzy Koledzy,

Mam Scenic II 2.0 dci, przebieg ok. 190.000, 2007 rok, w tej chwili mam w silniku olej Mobil 5w40 (ale wymiana była robiona adhoc po wymianie silnika - nie wiem co było wcześniej w tym silniku). Zbliża się termin wymiany oleju i filtrów i mam pytania:

a. czy trzymać się tego oleju czy brac cos innego?  Co i gdzie (alledrogo i sprawdzone hurtownie z dużą ilościa komentarzy)?
b. jakie filtry i gdzie kupować (nie mam dpf/fap)
c. czy ktoś zna firmę AlcoA (A proszę zmienić na R) Business Partner? Mają oddziały w całej Polsce (m.in. Warszawa, Olsztyn)

Odpowiedz
PRZEMO
Administratorzy

Uznaje że masz silnik bez FAP gdyż lejesz 5W40
Jako że miałem ten silnik to powiem tak najlepiej spisał się Penrite HPR 5W40
Ale zawsze stosowałem płukankę Penrite Olej Penrite i na koniec modyfikator tarcia AR9100 lub wcześniej wycofany juz AR 9200. I silnik chodził idealnie

Oleje i dodatki CzarnePaliwo.pl a filtry Quippo.pl u obu mamy zniżki.

Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 04-04-2017, 17:07 przez PRZEMO.)

Jeśli ktoś cię atakuje - milcz nic go tak nie wkurzy jak twój spokój i milczenie.

Cheers Zapraszamy na VIII Ogólnopolski Zlot Scenic-Forum.pl - 20-22.05.2022 - PLANOWANY
Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi PRZEMO za ten post post:
  • ryjas
twilk7
Zarejestrowani

Zalej Valvoline 5W30 MaxLive lub Syn-Power. Będziesz zadowolony.

Odpowiedz
funkoval
Specjalisci

(04-04-2017, 17:45)twilk7 napisał(a): Zalej Valvoline 5W30 MaxLive lub Syn-Power. Będziesz zadowolony.
Mocno średni indeks lepkości, niezły TBN ale nie wiadomo, wg jakiej normy mierzony (różnice nawet 25%), brak info o Noack (odparowalności), a ta potrafi być duża w Valvoline, realnie nawet 20%; z tych dwóch bardziej MaxLife. Niezbyt niska temperatura krzepnięcia sugeruje wysoki udział frakcji mineralnej w bazie, a to z kolei nie rokuje trwałości parametrów.

Lepszy będzie choćby Penrite HPR 5W40 czy Ravenol VSI 5W40, oba mają wyższy indeks lepkości, TBN w miarę OK, niska temperatura krzepnięcia Ravenolu świadczy o dobrej bazie olejowej, więc można liczyć na trwałość parametrów.

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi funkoval za ten post post:
  • PRZEMO
mdpost@op.pl
Zarejestrowani

Podepnę się pod temat , a mianowicie od tamtego roku jestem posiadaczem scenica II z 2003 r, chcę wymienić olej, nie wiem ma jaki,  jakim był zalany i na jaki wymienić, czy na 5w40,czy 10w40. Mam najechane 220 000 km. Pozdrawiam

Odpowiedz
funkoval
Specjalisci

Pobiera coś? Jakie przebiegi miesięczne i jednorazowe odcinki, jaki cenowy próg bólu?

(04-04-2017, 10:56)ryjas napisał(a): Trochę się bardziej silnik zapaprał (uszczelka przy przepustnicy przepuszcza, ale zawór odmy i zawór ok) i musiałem ok. 0,5 litra dolać. (po ok. 8 tys. przebiegu).
Może powrót do 5W30 rozwiąże problem? Co myslicie?

Na te pytanie pewnie nikt nie zna odpowiedzi ;)
Nie wiadomo, czy nowy olej nie będzie bardziej odparowywał.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 04-04-2017, 19:47 przez funkoval.)

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

8 gości