A2-eR11
3,226
23
889
1,650
SC II ph II
2006
1.9 dCi FAP 130KM, 2003-2009
Malbork
A2-eR11
Zarejestrowani
— 04-04-2017, 10:08
Elf i Total to jest to samo obecnie. Tak patrze ze jako jeden koncern nawet opakowania maja ten sam ksztalt u nich.
W tamtym roku na tym elfie przejezdzilem, ale w sumie rok minal i mialem na nim przejechane jakies ok 8tys km wiec nie duzo.
Masz FAP wiec powinienes olej zalac zgodny z norma: RN 0720. Na nizszej normie tez pojedziesz ale szkoda syfic FAP bo pozniej moze to wygenerowac wieksze koszty nieplanowane niz kupno taniego oleju.
•
ryjas
652
3
125
68
SC II ph I
2006
1.9 dCi FAP 130KM, 2003-2009
Gdańsk/Tuławki
ryjas
Zarejestrowani
— 04-04-2017, 10:17
Tak, ale Total ten co go wkleiłem to odpowiednik FulLtecha ale LLX a nie FE.
Norma RN 0720 dotyczy silników z dpfem ale obecnie spełniają ją oleje Acea C4 a mój silnik ten klasy nie wymaga. wystarczy mu C3. W zasadzie u Ciebie jest ten sam silnik, więc sytuacja jest ta sama.
(04-04-2017, 10:00)funkoval napisał(a): Jeśli możesz mieć olej midSAPS, to moje szybkie typy to:
Mannol Energy Formula, Mobil 1 ESP, Ravenol, Valvoline. Niekoniecznie w tej kolejności. Mają ładny indeks lepkości, choć nie każdy ma naprawdę niską temp. płynięcia, do tego liczba zasadowa w okolicy 7 - 8 to chyba już niestety norma - choć nie jest źle. Wadą Valvoline mogą być (nie muszą wystąpić) ubytki związane z odparowaniem.
Nie mam jak szukać karty od LM, nie mam jak porównać.
Wysłane z mojego E6653 przy użyciu Tapatalka
Wg wszelkich szukajek mój silnik wymaga Acea C3 więc midSAPS.
Ten Mannol mnie najbardziej interesuje (ceny w tym sklepie na te oleje sa bardzo atrakcyjne), ale nie ukrywam, że zaufania jeszcze nie mam;) Filtry SCT stosuję juz od jakiegoś czasu wi raczej nie mam uwag. Może kolej na olej;)
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 04-04-2017, 10:20 przez ryjas.)
•
funkoval
14,278
42
2123
1,550
INNY
2015
INNY
Warszawa / Mazury
funkoval
Specjalisci
— 04-04-2017, 10:22
(04-04-2017, 10:17)ryjas napisał(a): Norma RN 0720 dotyczy silników z dpfem ale obecnie spełniają ją oleje Acea C4 a mój silnik ten klasy nie wymaga. wystarczy mu C3.
ACEA C4 to praktycznie RN0720.
Do silników z DPF, w zależności od wymogów producenta silnika, muszą iść oleje mid/lowSAPS, zgodnie ze specyfikacją producenta silnika, przy czym z tego co się orientuję (mogę się mylić) do F9Q nie musi być lowSAPS. Do niektórych diesli z DPFem musi iść midSAPS, np w przypadku pompowtrysków (PD) w grupie VAG.
•
ryjas
652
3
125
68
SC II ph I
2006
1.9 dCi FAP 130KM, 2003-2009
Gdańsk/Tuławki
ryjas
Zarejestrowani
— 04-04-2017, 10:56
Wg wyszukiwarki Elfa wszystko zależy od rocznika: a. <8/10/2007: EVOLUTION FULL-TECH LLX 5W30 / EVOLUTION FULL-TECH MSX 5W30 / EVOLUTION FULL-TECH FE 5W30
Tak czy inaczej pozostaje jeszcze klasa lepkości. Wyszukiwarki dla diesli z fapem z automatu przydzielają 5w30. Z kolei 5w40 spełniające Acea c3 z reguły spełniają tez normę RN 0710 czyli jak dla diesla bez FAP;) Czyli jak ktoś jeszcze FAP ma to musi miec 5w30 a jak już wytnie może przejść na 5w40. Jak olej spełnia Acea c3 to można miec poczucie, że się tak mocno nie truje;)
Ja FAPa jeszcze mam. Po ponad pół roku jazdy na oleju 5w40 stwierdzam, że spalanie ON wzrosło o jakieś 0,5 na sto. Ale jeżdżę trochę bardziej dynamicznie. Trochę się bardziej silnik zapaprał (uszczelka przy przepustnicy przepuszcza, ale zawór odmy i zawór ok) i musiałem ok. 0,5 litra dolać. (po ok. 8 tys. przebiegu).
Może powrót do 5W30 rozwiąże problem? Co myslicie?
•
Kaspian
94
0
0
0
SC II ph II
2007
2.0 dCi 150KM, 2003-2009
Warszawa
Kaspian
Zarejestrowani
— 04-04-2017, 16:36
Drodzy Koledzy,
Mam Scenic II 2.0 dci, przebieg ok. 190.000, 2007 rok, w tej chwili mam w silniku olej Mobil 5w40 (ale wymiana była robiona adhoc po wymianie silnika - nie wiem co było wcześniej w tym silniku). Zbliża się termin wymiany oleju i filtrów i mam pytania:
a. czy trzymać się tego oleju czy brac cos innego? Co i gdzie (alledrogo i sprawdzone hurtownie z dużą ilościa komentarzy)?
b. jakie filtry i gdzie kupować (nie mam dpf/fap)
c. czy ktoś zna firmę AlcoA (A proszę zmienić na R) Business Partner? Mają oddziały w całej Polsce (m.in. Warszawa, Olsztyn)
•
PRZEMO
32,342
67
7858
19,625
SC III ph II
2015
2.0 dCi 160KM, 2014-2016
Czaniec k/B-B
PRZEMO
Administratorzy
— 04-04-2017, 17:05
Uznaje że masz silnik bez FAP gdyż lejesz 5W40
Jako że miałem ten silnik to powiem tak najlepiej spisał się Penrite HPR 5W40
Ale zawsze stosowałem płukankę Penrite Olej Penrite i na koniec modyfikator tarcia AR9100 lub wcześniej wycofany juz AR 9200. I silnik chodził idealnie
Oleje i dodatki CzarnePaliwo.pl a filtry Quippo.pl u obu mamy zniżki.
Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 04-04-2017, 17:07 przez PRZEMO.)
Jeśli ktoś cię atakuje - milcz nic go tak nie wkurzy jak twój spokój i milczenie.
Zapraszamy na VIII Ogólnopolski Zlot Scenic-Forum.pl - 20-22.05.2022 - PLANOWANY
1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi PRZEMO za ten post post:1 użytkownik postawił Thank You to PRZEMO for this post
• ryjas
twilk7
4,274
17
2614
877
INNY
2019
INNY
Kraków/Wieliczka
twilk7
Zarejestrowani
Online
— 04-04-2017, 17:45
Zalej Valvoline 5W30 MaxLive lub Syn-Power. Będziesz zadowolony.
•
funkoval
14,278
42
2123
1,550
INNY
2015
INNY
Warszawa / Mazury
funkoval
Specjalisci
— 04-04-2017, 18:37
(04-04-2017, 17:45)twilk7 napisał(a): Zalej Valvoline 5W30 MaxLive lub Syn-Power. Będziesz zadowolony. Mocno średni indeks lepkości, niezły TBN ale nie wiadomo, wg jakiej normy mierzony (różnice nawet 25%), brak info o Noack (odparowalności), a ta potrafi być duża w Valvoline, realnie nawet 20%; z tych dwóch bardziej MaxLife. Niezbyt niska temperatura krzepnięcia sugeruje wysoki udział frakcji mineralnej w bazie, a to z kolei nie rokuje trwałości parametrów.
Lepszy będzie choćby Penrite HPR 5W40 czy Ravenol VSI 5W40, oba mają wyższy indeks lepkości, TBN w miarę OK, niska temperatura krzepnięcia Ravenolu świadczy o dobrej bazie olejowej, więc można liczyć na trwałość parametrów.
1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi funkoval za ten post post:1 użytkownik postawił Thank You to funkoval for this post
• PRZEMO
mdpost@op.pl
175
0
3
55
SC II ph I
2003
1.6 i 16V 115KM, 2003-2009
lubelskie
Podepnę się pod temat , a mianowicie od tamtego roku jestem posiadaczem scenica II z 2003 r, chcę wymienić olej, nie wiem ma jaki, jakim był zalany i na jaki wymienić, czy na 5w40,czy 10w40. Mam najechane 220 000 km. Pozdrawiam
•
funkoval
14,278
42
2123
1,550
INNY
2015
INNY
Warszawa / Mazury
funkoval
Specjalisci
— 04-04-2017, 19:31
Pobiera coś? Jakie przebiegi miesięczne i jednorazowe odcinki, jaki cenowy próg bólu?
(04-04-2017, 10:56)ryjas napisał(a): Trochę się bardziej silnik zapaprał (uszczelka przy przepustnicy przepuszcza, ale zawór odmy i zawór ok) i musiałem ok. 0,5 litra dolać. (po ok. 8 tys. przebiegu).
Może powrót do 5W30 rozwiąże problem? Co myslicie?
Na te pytanie pewnie nikt nie zna odpowiedzi ;)
Nie wiadomo, czy nowy olej nie będzie bardziej odparowywał.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 04-04-2017, 19:47 przez funkoval.)
•
|