Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Jak wyjąć alternator


Kapitan Powolny
Zarejestrowani

op Witajcie,

Najpewniej będę musiał oddać alternator do sprawdzenia i ewentualnej wymiany regulatora napięcia i co tam jeszcze wyjdzie przy sprawdzaniu.

Pytanie w jaki sposób w miarę prosty i przy pomocy podstawowych narzędzi, pod blokiem, wyjąć alternator?

Coś jest nie tak. Jeżdżę Scenicem od ponad roku i nic nie odpadło, nic się nie zepsuło. Kim Ci Francuzi myślą, że są? Niemcami?
Odpowiedz
user64
Zarejestrowani

Online
Przecież alternator masz na wierzchu praktycznie. Luzujesz napinacz kluczem i zdejmujesz pasek, odkrecasz alternator i po sprawie w zasadzie.

Odpowiedz
wojteks
Zarejestrowani

(09-10-2023, 17:45)Kapitan Powolny napisał(a): przy pomocy podstawowych narzędzi
Gotówka.

(09-10-2023, 17:45)Kapitan Powolny napisał(a): pod blokiem,
Za gotówkę pod blokiem to "mobilny" mechanik.

Odpowiedz
Kapitan Powolny
Zarejestrowani

op
(09-10-2023, 19:31)user64 napisał(a): Przecież alternator masz na wierzchu praktycznie. Luzujesz napinacz kluczem  i zdejmujesz pasek, odkrecasz alternator i po sprawie w zasadzie.

nie wysupłam go bez luzowania paska?

Coś jest nie tak. Jeżdżę Scenicem od ponad roku i nic nie odpadło, nic się nie zepsuło. Kim Ci Francuzi myślą, że są? Niemcami?
Odpowiedz
PunkRock86
Moderatorzy

(09-10-2023, 20:34)Kapitan Powolny napisał(a):
(09-10-2023, 19:31)user64 napisał(a): Przecież alternator masz na wierzchu praktycznie. Luzujesz napinacz kluczem  i zdejmujesz pasek, odkrecasz alternator i po sprawie w zasadzie.

nie wysupłam go bez luzowania paska?

Nie wyciągałem altka z akurat takiego auta ale logika podpowiada że to będzie raczej trudna misja bez ingerencji w pasek. Łatwo zluzować napinacz odciągając go kluczem oczkowym i zdjąć pasek. Bardzo ułatwi to demontaż alternatora. Tak to pasek będzie Ci go naprężać.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 09-10-2023, 21:25 przez PunkRock86.)

Whistling Żłopię browar, jaram szlugi,nie ma na mnie żadnej siły.
Byłem punkiem, jestem punkiem, będę punkiem do mogiły.


Odpowiedz
user64
Zarejestrowani

Online
No może i się uda bez zluzowania paska wyjąć, ale założyć ponownie to już niewykonalne bez tego. Napinacz nie pozwoli na to.

Odpowiedz
wędkarz
Zarejestrowani

Napinacz napinasz kluczem, wkładasz w dziurkę która tam jest kawałek gwoździka żeby go zablokować i masz pasek luźny

Było:
Daewoo Lanos 1.4 8V
Renault Megane II 1.9 dci 120km
Renault Laguna III 2.0 dci 150km
VW Lupo 1.4 TDI 75km (włożyłem w niego z 3 tys. a dalej sie psuł sztrucel)
Jest:
Renault Scenic III 1.6 dci 130km  Naughty
Odpowiedz
Kapitan Powolny
Zarejestrowani

op No trudno. Skoro bez luzowania paska się nie da to go ładnie poproszę o współpracę.

Altek siedzi na trzech śrubach więc jego demontaż to nie będzie wyzwanie

Coś jest nie tak. Jeżdżę Scenicem od ponad roku i nic nie odpadło, nic się nie zepsuło. Kim Ci Francuzi myślą, że są? Niemcami?
Odpowiedz
kotleto
Zarejestrowani

Demontaż altka ze S1ph2 1.6 16V to 10 min z przerwą na browarka Biggrin
Kilka kluczy do łapy i do dzieła Biggrin

Wysłane z mojego fona

Odpowiedz
wojteks
Zarejestrowani

(17-10-2023, 20:46)kotleto napisał(a): to 10 min z przerwą na browarka
Ale jak to tak, bez internetów, porad, wskazówek i aplauzu wirtualnego?

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości