Kapitan Powolny
1,073
1
142
14
SC III ph I
2009
1.6 16V 110KM, 2014-2016
Poznań
op
Witajcie,
Najpewniej będę musiał oddać alternator do sprawdzenia i ewentualnej wymiany regulatora napięcia i co tam jeszcze wyjdzie przy sprawdzaniu.
Pytanie w jaki sposób w miarę prosty i przy pomocy podstawowych narzędzi, pod blokiem, wyjąć alternator?
Coś jest nie tak. Jeżdżę Scenicem od ponad roku i nic nie odpadło, nic się nie zepsuło. Kim Ci Francuzi myślą, że są? Niemcami?
•
user64
714
6
258
668
SC I ph II
2002
1,6 i 107KM, 1999-2003
Łódź
user64
Zarejestrowani
— 09-10-2023, 19:31
Przecież alternator masz na wierzchu praktycznie. Luzujesz napinacz kluczem i zdejmujesz pasek, odkrecasz alternator i po sprawie w zasadzie.
•
wojteks
2,909
12
701
662
SC IV ph I
2019
INNY
RK
wojteks
Zarejestrowani
— 09-10-2023, 19:50
(09-10-2023, 17:45)Kapitan Powolny napisał(a): przy pomocy podstawowych narzędzi Gotówka.
(09-10-2023, 17:45)Kapitan Powolny napisał(a): pod blokiem, Za gotówkę pod blokiem to "mobilny" mechanik.
•
Kapitan Powolny
1,073
1
142
14
SC III ph I
2009
1.6 16V 110KM, 2014-2016
Poznań
op
(09-10-2023, 19:31)user64 napisał(a): Przecież alternator masz na wierzchu praktycznie. Luzujesz napinacz kluczem i zdejmujesz pasek, odkrecasz alternator i po sprawie w zasadzie.
nie wysupłam go bez luzowania paska?
Coś jest nie tak. Jeżdżę Scenicem od ponad roku i nic nie odpadło, nic się nie zepsuło. Kim Ci Francuzi myślą, że są? Niemcami?
•
PunkRock86
26,025
66
18549
18,158
INNY
2005
2.0 i 16V T 163KM, 2003-2009
Pajęczno
(09-10-2023, 20:34)Kapitan Powolny napisał(a): (09-10-2023, 19:31)user64 napisał(a): Przecież alternator masz na wierzchu praktycznie. Luzujesz napinacz kluczem i zdejmujesz pasek, odkrecasz alternator i po sprawie w zasadzie.
nie wysupłam go bez luzowania paska?
Nie wyciągałem altka z akurat takiego auta ale logika podpowiada że to będzie raczej trudna misja bez ingerencji w pasek. Łatwo zluzować napinacz odciągając go kluczem oczkowym i zdjąć pasek. Bardzo ułatwi to demontaż alternatora. Tak to pasek będzie Ci go naprężać.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 09-10-2023, 21:25 przez PunkRock86.)
Żłopię browar, jaram szlugi,nie ma na mnie żadnej siły.
Byłem punkiem, jestem punkiem, będę punkiem do mogiły.
•
user64
714
6
258
668
SC I ph II
2002
1,6 i 107KM, 1999-2003
Łódź
user64
Zarejestrowani
— 10-10-2023, 03:28
No może i się uda bez zluzowania paska wyjąć, ale założyć ponownie to już niewykonalne bez tego. Napinacz nie pozwoli na to.
•
wędkarz
1,201
7
567
664
SC III ph I
2011
1.6 dCi S&S eco2 130KM, 2011-2011
Rokitnica
wędkarz
Zarejestrowani
— 10-10-2023, 08:49
Napinacz napinasz kluczem, wkładasz w dziurkę która tam jest kawałek gwoździka żeby go zablokować i masz pasek luźny
Było:
Daewoo Lanos 1.4 8V
Renault Megane II 1.9 dci 120km
Renault Laguna III 2.0 dci 150km
VW Lupo 1.4 TDI 75km (włożyłem w niego z 3 tys. a dalej sie psuł sztrucel)
Jest:
Renault Scenic III 1.6 dci 130km
•
Kapitan Powolny
1,073
1
142
14
SC III ph I
2009
1.6 16V 110KM, 2014-2016
Poznań
op
No trudno. Skoro bez luzowania paska się nie da to go ładnie poproszę o współpracę.
Altek siedzi na trzech śrubach więc jego demontaż to nie będzie wyzwanie
Coś jest nie tak. Jeżdżę Scenicem od ponad roku i nic nie odpadło, nic się nie zepsuło. Kim Ci Francuzi myślą, że są? Niemcami?
•
kotleto
6,313
28
3457
410
SC III ph I
2011
1.6 dCi S&S eco2 130KM, 2011-2011
Czechowice-Dz.
kotleto
Zarejestrowani
— 17-10-2023, 20:46
Demontaż altka ze S1ph2 1.6 16V to 10 min z przerwą na browarka
Kilka kluczy do łapy i do dzieła
Wysłane z mojego fona
•
wojteks
2,909
12
701
662
SC IV ph I
2019
INNY
RK
wojteks
Zarejestrowani
— 17-10-2023, 20:57
(17-10-2023, 20:46)kotleto napisał(a): to 10 min z przerwą na browarka Ale jak to tak, bez internetów, porad, wskazówek i aplauzu wirtualnego?
•
|