Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Jak to w końcu jest z tym 1.2 Tce


TomSy
Zarejestrowani

A sa na forum JACYŚ właściciele 1.2 TCe zadowoleni?

Odpowiedz
pio555
Junior Administratorzy

Zapewne ktos sie znajdzie
To ze ten silnik to smietnik to nie znaczy za kazdy musi sie zepsuć...moze akurat ty jestes tym szczesliwcem lub kupiles auto w ktorym silnik byl juz wymieniany...
Na razie glowa do gory i ciesz sie jazda

Wysłane z mojego SM-A546B przy użyciu Tapatalka

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
kaimoon
Zarejestrowani

(14-12-2024, 07:10)YTomSy napisał(a): A sa na forum JACYŚ właściciele 1.2 TCe zadowoleni?

Tu na forum może być Ci ich trudno znaleźć. Zwykle motywacja by tu przyjść jest jakiś problem z samochodem, rejestrowało się kilka tutaj osób z tym silnikiem ale niestety nie są zbyt aktywni, zdaj się ze @ bodo choć narzekał na spalanie to problemów z silnikiem nie ma/miał.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 14-12-2024, 14:10 przez kaimoon.)

Odpowiedz
siwusek216
Zarejestrowani

(13-12-2024, 20:04)kaimoon napisał(a): Przepraszam, ale nie bardzo widzę logicznego uzasadnienia brania oleju z wymianą rozrządu, to nie pomoże na branie oleju.

Tu raczej chodzi o związek komunikatu sprawdź wtrysk z rozrządem, pewno jest zużyty i rozjeżdża się synchronizacja.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odpowiedz
TomSy
Zarejestrowani

Dziś byłem u specjalisty od Francuzów. Podpiął CLIP. Cztery blędy - wszystkie związane z czujnikami , lub elementami płynu chłodzacego.Muszę poszukać czujnika płynu (Oryginał z logo na czujniku) Kupiony w ASO niby oryginał,ale bez logo na czujniku?! Zacznę od tego jak sugerował mechanik ( mam załozony zamiennik i on może wariować ). Notabene zauważyłem ,że ten komunikat jakoś pojawia się kiedy po około 10km stoję w korku i wyłączam uklad START/STOP?

Odpowiedz
TomSy
Zarejestrowani

(14-12-2024, 14:45)siwusek216 napisał(a):
(13-12-2024, 20:04)kaimoon napisał(a): Przepraszam, ale nie bardzo widzę logicznego uzasadnienia brania oleju z wymianą rozrządu, to nie pomoże na branie oleju.

Tu raczej chodzi o związek komunikatu sprawdź wtrysk z rozrządem, pewno jest zużyty i rozjeżdża się synchronizacja.  


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Chyba to byloby dziwne. Np wczoraj zaparkowalem bez komunikatu( na pracującym silniku) na drugi dzień wchodząc do samochodu po wlożeniu karty na 3s komunikat. Silnik nie pracujacy! Jak sa cieplejsze dni komunikat pojawia się sporadycznie. Jak na minusie częściej ( bardziej na zimnym silniku).  Po podpięciu pod komputer nie ma blędów związanych z rozrządem tylko obiegiem wody lub czujnikami P1525, P0597.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 16-12-2024, 20:37 przez TomSy.)

Odpowiedz
bodo
Zarejestrowani

Dobrze było aż się zbyło! Po przejechaniu 10 tys km zrobiłem płukankę silnika i wymieniłem olej. Zamiast dedykowanego Elfa kupiłem Motula 5W40. Dodatkowo do paliwa dodałem uszlachetniacz by oczyścić układ paliwowy i usunąć nagar na tłokach. No i chyba przedobrzyłem? Podczas jazdy do drugiego miasta na wzniesieniu nieco mocniej depnąłem na pedał gazu. Nagle pojawił się czerwony komunikat STOP możliwość awarii silnika. Nie zatrzymałem się bo nie było gdzie i nic niepokojącego się nie działo. Dla spokoju na drugi dzień pojechałem do kumpla by mi podpiął kompa. Wywaliło cztery kasowalne błędy. Dwa z nich to spadek ciśnienia w układzie paliwowym i brak zasilania na listwie komputera. Słychać w silniku jakby terkotanie. Podobnie jak gdy są za luźne zawory. Ale ten dźwięk wydobywa się gdzieś z okolicy listwy. Podejrzewam że to klepie wtryskiwacz.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 20-12-2024, 00:14 przez bodo.)

Odpowiedz
pio555
Junior Administratorzy

W czym mogles przedobrzyć robiac płukankę i zmieniajac olej?
Ja tak robie co 10kkm

Wysłane z mojego SM-A546B przy użyciu Tapatalka

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi pio555 za ten post post:
  • Roming
bodo
Zarejestrowani

Zrobiłem krótki jednominutowy film. W zasadzie to nie chodzi tyle o film bo i tak tam nic nie widać a dźwięk. Miałem zbliżony telefon po dwadzieścia sekund kolejno do listwy wtryskiwaczy. Koło pokrywy zaworów. I na końcu po stronie gdzie jest rozrząd. Słychać grzechotanie i po stronie rozrządu wycie.  W miarę nagrzewania się silnika zaczyna cichnąć. https://youtube.com/shorts/k08pGAG4iT8

Odpowiedz
Scenic tbg
Zarejestrowani

Jeżdżę  swoim 1.2 tce 115km 4 lata zrobiłem 50 tys km. przebieg auto 185tys km olej zmieniany regularnie co 10 tys km narazie żadnych  awarii oczywiście  liczylem się  tym ze nie będzie  to  super  zrywne  auto ale z tym  się  liczyłem jak pisał  kolega  wcześniej nie każdy silnik  ze zła opinia jest  skazany  na straty

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

5 gości