Jak to w końcu jest z tym 1.2 Tce
Zapewne ktos sie znajdzie
To ze ten silnik to smietnik to nie znaczy za kazdy musi sie zepsuć...moze akurat ty jestes tym szczesliwcem lub kupiles auto w ktorym silnik byl juz wymieniany... Na razie glowa do gory i ciesz sie jazda Wysłane z mojego SM-A546B przy użyciu Tapatalka
Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM (14-12-2024, 07:10)YTomSy napisał(a): A sa na forum JACYŚ właściciele 1.2 TCe zadowoleni? Tu na forum może być Ci ich trudno znaleźć. Zwykle motywacja by tu przyjść jest jakiś problem z samochodem, rejestrowało się kilka tutaj osób z tym silnikiem ale niestety nie są zbyt aktywni, zdaj się ze @ bodo choć narzekał na spalanie to problemów z silnikiem nie ma/miał. (Ten post był ostatnio modyfikowany: 14-12-2024, 14:10 przez kaimoon.) (13-12-2024, 20:04)kaimoon napisał(a): Przepraszam, ale nie bardzo widzę logicznego uzasadnienia brania oleju z wymianą rozrządu, to nie pomoże na branie oleju. Tu raczej chodzi o związek komunikatu sprawdź wtrysk z rozrządem, pewno jest zużyty i rozjeżdża się synchronizacja. Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Dziś byłem u specjalisty od Francuzów. Podpiął CLIP. Cztery blędy - wszystkie związane z czujnikami , lub elementami płynu chłodzacego.Muszę poszukać czujnika płynu (Oryginał z logo na czujniku) Kupiony w ASO niby oryginał,ale bez logo na czujniku?! Zacznę od tego jak sugerował mechanik ( mam załozony zamiennik i on może wariować ). Notabene zauważyłem ,że ten komunikat jakoś pojawia się kiedy po około 10km stoję w korku i wyłączam uklad START/STOP?
(14-12-2024, 14:45)siwusek216 napisał(a):(13-12-2024, 20:04)kaimoon napisał(a): Przepraszam, ale nie bardzo widzę logicznego uzasadnienia brania oleju z wymianą rozrządu, to nie pomoże na branie oleju. Chyba to byloby dziwne. Np wczoraj zaparkowalem bez komunikatu( na pracującym silniku) na drugi dzień wchodząc do samochodu po wlożeniu karty na 3s komunikat. Silnik nie pracujacy! Jak sa cieplejsze dni komunikat pojawia się sporadycznie. Jak na minusie częściej ( bardziej na zimnym silniku). Po podpięciu pod komputer nie ma blędów związanych z rozrządem tylko obiegiem wody lub czujnikami P1525, P0597. (Ten post był ostatnio modyfikowany: 16-12-2024, 20:37 przez TomSy.)
Dobrze było aż się zbyło! Po przejechaniu 10 tys km zrobiłem płukankę silnika i wymieniłem olej. Zamiast dedykowanego Elfa kupiłem Motula 5W40. Dodatkowo do paliwa dodałem uszlachetniacz by oczyścić układ paliwowy i usunąć nagar na tłokach. No i chyba przedobrzyłem? Podczas jazdy do drugiego miasta na wzniesieniu nieco mocniej depnąłem na pedał gazu. Nagle pojawił się czerwony komunikat STOP możliwość awarii silnika. Nie zatrzymałem się bo nie było gdzie i nic niepokojącego się nie działo. Dla spokoju na drugi dzień pojechałem do kumpla by mi podpiął kompa. Wywaliło cztery kasowalne błędy. Dwa z nich to spadek ciśnienia w układzie paliwowym i brak zasilania na listwie komputera. Słychać w silniku jakby terkotanie. Podobnie jak gdy są za luźne zawory. Ale ten dźwięk wydobywa się gdzieś z okolicy listwy. Podejrzewam że to klepie wtryskiwacz.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 20-12-2024, 00:14 przez bodo.)
W czym mogles przedobrzyć robiac płukankę i zmieniajac olej?
Ja tak robie co 10kkm Wysłane z mojego SM-A546B przy użyciu Tapatalka
Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Zrobiłem krótki jednominutowy film. W zasadzie to nie chodzi tyle o film bo i tak tam nic nie widać a dźwięk. Miałem zbliżony telefon po dwadzieścia sekund kolejno do listwy wtryskiwaczy. Koło pokrywy zaworów. I na końcu po stronie gdzie jest rozrząd. Słychać grzechotanie i po stronie rozrządu wycie. W miarę nagrzewania się silnika zaczyna cichnąć. https://youtube.com/shorts/k08pGAG4iT8
Jeżdżę swoim 1.2 tce 115km 4 lata zrobiłem 50 tys km. przebieg auto 185tys km olej zmieniany regularnie co 10 tys km narazie żadnych awarii oczywiście liczylem się tym ze nie będzie to super zrywne auto ale z tym się liczyłem jak pisał kolega wcześniej nie każdy silnik ze zła opinia jest skazany na straty
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
4 gości