Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Jak to w końcu jest z tym 1.2 Tce


kaimoon
Zarejestrowani

(25-09-2024, 21:46)lukasz_scenic_gnd napisał(a): Jak podkreślał to dobry silnik, ale jak coś padnie jest problem z dostępnością części- zakładam, że chodzi o grubsze naprawy.

W miarę często oglądam Balkana, ale jakoś wypowiedzi na ten temat nie widziałem, aczkolwiek pozostaje pytanie na ile to jest jego własna opinia a na ile tego, że obejrzał sobie film jednego z warsztatów, który taką teorię wysunął mając takowe auto na warsztacie, powielił ją Balkan a następnie ta teoria została niby obalona w innym filmie jednego z użytkowników YouTube, że problemów z dostępnością części nie ma.

https://www.youtube.com/watch?v=ImQRj9S7ZeY

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 26-09-2024, 07:31 przez kaimoon.)

Odpowiedz
pio555
Junior Administratorzy

Online
(25-09-2024, 21:46)lukasz_scenic_gnd napisał(a): Powielam opinie dziennikarza motoryzacyjnego 
opinie jutuberów są mało warte to są tak sprzedajni ludzie ze nawet szkoda ich ogladać

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
wojteks
Zarejestrowani

(26-09-2024, 07:31)kaimoon napisał(a): a następnie ta teoria została niby obalona w innym filmie jednego z użytkowników YouTube, że problemów z dostępnością części nie ma.
Ten filmik to jakby ktoś z fabryki czytał, zapewne ma dostęp do biuletynów serwisowych.

Wierząc temu co przeczytał to remedium na wszystkie problemy jest update ECU i serwisowanie w aso samochodu z dodatkowymi usługami sprawdzającymi. Pomijam już fakt że na zamawiane części w aso czeka się do 60 dni.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 26-09-2024, 14:10 przez wojteks.)

Odpowiedz
TomSy
Zarejestrowani

Hej. Jak to jest faktycznie z silnikiem 1,2 TCe Energy 130KM? Dziś rozmawialem z mechanikiem od Farncuzów i nieźle mnie nastraszył. Nie chce się chycić tego silnika. Fakt Oleju przy przebiegu 129tys bierze 0,5 na około 2000tys. I wyswietla się ( losowo) komunukat " sprawdź układ wtryskiwaczy" Mówił , ze trzeba rozrzad wymienić ( poprzedni dwaj mechanicy nic nie słyszeli niepokojącego) wiec jak to jest? Mam zagwozdkę - jak jeżdżę w miarę ekonomicznie to ten komunikat " sprawdź układ wtryskiwaczy" pojawia się około 2 razy na 100km. Jak jeżdżę dynamicznie nie pojawia się ?! Auto przy zimnym 900 obr, Przy temperaturze pracy (rozgrzany) spada na 800- po około 10 km jazdy.

Odpowiedz
kaimoon
Zarejestrowani

Cóż, słusznie Cię nastraszył, bo silnik nasz to tykająca bomba i to już najwyższy czas, żebyś raczej dał samochód do warsztatu, żeby Ci wyciągnęli świece oraz wtryski i zajrzeli kamerą endoskopową do cylindrów. Przepraszam, ale nie bardzo widzę logicznego uzasadnienia brania oleju z wymianą rozrządu, to nie pomoże na branie oleju.

Możesz sobie poczytać moją historię z tym silnikiem, zakładam, że do niej nie doszedłeś, więc Ci trochę pomogę trafić, mamy praktycznie identyczny przebieg (u mnie już 132k km) i ja już jestem po całościowym remoncie silnika.

https://www.scenic-forum.pl/Watek-1-2TCe...zy-wymiana

Odpowiedz
wojteks
Zarejestrowani

(13-12-2024, 19:37)TomSy napisał(a): Dziś rozmawialem z mechanikiem od Farncuzów i nieźle mnie nastraszył. Nie chce się chycić tego silnika.
Silnik fabrycznie wadliwy, wiele wymieniono na gwarancji. W 2016 dostał ulepszenia ale już w 2018 pojawił się 1.3tce. Jednak też duża grupa użytkowników jest zadowolona i im działa prawidłowo.

Jakoś specjalnie mnie nie dziwi że tego nie chce robić, ten silnik to mina a przyzwoity mechanik daje gwarancję na to co zrobił.

Sam kupując w miarę współczesny silnik z definicji odrzuciłem 1.2tce i inne "ułomne" silniki konkurencji.

Odpowiedz
pio555
Junior Administratorzy

Online
(13-12-2024, 19:37)TomSy napisał(a): Hej. Jak to jest faktycznie z silnikiem 1,2 TCe Energy 130KM? Dziś rozmawialem z mechanikiem od Farncuzów i nieźle mnie nastraszył.
bo to silnik specjalnej troski nie wiadomo kiedy się skończy....
ja znam przypadek fakt w Nissanie ,że przez 150kkm wymioniono silnik 2x
raz rozwalił sie napinacz rozrządu i silnik sie "obrócił" a 50kkm po wymianie najmoralniej w świecie się zatarł

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
Wozny84
Zarejestrowani

@ wojteks a jaki masz silnik w SIV?

Wysłane z mojego SM-S901B przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz
pio555
Junior Administratorzy

Online
zapewnie 1,7dci

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
wojteks
Zarejestrowani

(13-12-2024, 20:32)pio555 napisał(a): zapewnie 1,7dci
Dokładnie, niestety nie da się takiego ustawić.

Planowałem zakup Captura z 1.5dci ale że ceny były mało atrakcyjne, kupiłem SC IV z 1.7dci. W desperacji nawet odbyłem jazdę próbną Dacią Sandero stepway ale lekko obrażała moje poczucie estetyki i nie tylko (z silnikiem 1.0tce).

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 13-12-2024, 20:55 przez wojteks.)

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi wojteks za ten post post:
  • Wozny84




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

5 gości