Wszędzie czujnik ten nazywany jest presostatem dlatego i ja go tak nazywam.
Nie wykluczone, że masz rację.
Nie wykluczone, że masz rację.
INNY Niewydala klimatyzacja
Wszędzie czujnik ten nazywany jest presostatem dlatego i ja go tak nazywam.
Nie wykluczone, że masz rację.
Po kilkudniowej przerwie w końcu dziś udało się podłączyć komputer w celu diagnozy usterki klimatyzacji.
W sobotę podmieniony czujnik ciśnienia klimatyzacji i nadal sprężarka rozłącza się. Pomiar na ciepłym wyłączonym silniku ciśnienie 3 bary temperatura zewnętrzna 20C Pomiar na uruchomionym silniku w zależności od obrotów od 13-17 barów. Czynnik 550g. żadnych błędów, podczas rozłączania sprzęgiełka na kompresorze nie ma spadków ciśnienia poniżej 3 barów. Pomimo rozłączenia sprzęgła wszelkie komputery i sterowniki samochodu widzą klimę jako włączoną. W związku z powyższym muszę sprawdzić czy cały czas jest napięcie na przewodzie do cewki kompresora jeżeli jest to znaczy, że cewka do wymiany.
Wczoraj sprawdziłem przewody idące do sprężarki.
Na uruchomionym silniku i wyłączonej klimie napięcia brak-normalne Na uruchomionym silniku i włączonej klimie napięcie 13,8V- chyba prawidłowe No i teraz zagadka; Na włączonym silniku, włączonej klimie po choćby lekkim wciśnięciu pedału gazu (1000 obr.) napięcie znika do 0 i po chwili pojawia się do wartości 13,8V i tak w koło. Wciskam gaz zanika i samoczynnie powraca. Wtedy właśnie rozłącza sprzęgiełko na kompresorze. Co to może być i co tu sprawdzić?
Masz Clipa?
Obserwuj parametry. Na początku Zezwolenie na uruchomienie sprężarki. Jeżeli on się zmienia tak jak napięcie to należy szukać dalej... Co się dzieje z ciśnieniem czynnika odczytywanym przez komputer wtrysku? Może tu jest problem. Była jakaś akcja zmiany programu komputera wtrysku ze względu na wyłączanie sprężarki w zmiennych warunkach. Nie pamiętam teraz dokładnie które parametry są kluczowe dla Zezwolenia na włączenie spręzarki. Obciązenie alternatora też ma na to wpływ. Obciążenie silnika chyba też. Trzeba wziąć instrukcję serwisową i analizować po kolei wszystkie parametry brane pod uwagę. (Ten post był ostatnio modyfikowany: 08-09-2019, 11:09 przez polaq.)
Nie mam clipa, polegam na kilku kolegach mechanikach, mają dużą wiedzę i doświadczenie niestety żaden z nich nie jest specem typowo od klimy. Z tym, że w tym przypadku jak piszesz problem może leżeć po stronie sterowników np. wtrysku.
Klima w Scenicu to 4 moduły do obserwacji.
Kolejność według ważności: -komputer wtrysku -UCH -UPC -klimatyzacja(chyba że masz manualną to nie) Żaden spec typowo od klimy Ci nie pomoże, chyba że ma pojęcie o elektryce/elektronice w Scenicach Gdybyś mieszkał trochę blizej moglibyśmy poobserwować co się dzieje. Sam jestem ciekawy co może powodować takie cuda. (Ten post był ostatnio modyfikowany: 08-09-2019, 11:46 przez polaq.)
Dlatego konsultuje to z kilkoma mechanikami i zapomniałem dodać elektronikiem-elektrykiem samochodowym.
Parametry klimatyzacji są w porządku więc pozostają moduły i sterowniki a także przewody. Właśnie zakończyłem naprawę klimatyzacji; -wymieniłem cały przewód kompresora z kostką gdyż go już kilkukrotnie sztukowałem i lutowałem, wstawiłem cały kawałek z zapasowej wiązki. Na jednym ze starych połączeń był zimny lut. -oczyściłem tarcze sprzęgiełka i bieżnię koła pasowego kompresora Klima jak na razie chodzi prawidłowo. Teraz wygląda to tak; na biegu jałowym klima chodzi, jak lekko wcisnę gaz to ją rozłącza i za chwilę sprzęgiełko chwyta i kompresor chodzi jak mocniej wcisnę gaz to klimy nie rozłącza. Zrobiłem kilkanaście prób i za każdym razem jest tak samo. Podczas obciążenia klimy nie rozłącza. Kolega elektronik powiedział mi, że komputer wtrysku tak jest skonfigurowany, że będzie rozłączał klimę jak obroty silnika są zbyt małe, tym bardziej będzie to miało miejsce jak na biegu jałowym lekko wcisnę gaz. |
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
3 gości