Mati
26,569
101
4838
4,483
SC III ph II
2013
1.5 dCi FAP 110KM, 2012-2013
Górzyce, Tarnobrzeg
Mati
Zarejestrowani
— 20-03-2017, 12:12
rozumiem że klocki wymieniane, tylko chodzi mi o to czy podczas teraz tego grzania one się już nie skonczyły,
rozumiem że teraz ta tarcza wygląda super jakby już hamulce brały? znaczy biorą cały czas
możliwe że zapiekł się cały tłoczek.
Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM
/// Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM /// Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
•
pawelli
870
6
99
142
INNY
2004
INNY
OFFLINE
pawelli
Zarejestrowani
— 20-03-2017, 13:47
(20-03-2017, 11:41)slejter napisał(a): Witam, jadąc dziś do pracy wyczułem że mój scenic jakiś taki oporny ,ja mu w gaz a on tak jakby nie miał mocy. Z górki go na luz a on traci prędkość dość szybko. Zajeżdżam do pracy wychodzę a tu tylne lewe koło gorące i śmierdzi, normalnie nagrzanecholera więc daje na luz próbuje go przepchnąć a tu *****. Wniosek, hamulec trzyma i teraz pytanie czy ręczny czy nożny? Wgada mi to na zacisk i zapieczony tloczek ,dobrze myślę? No i czy da się ro samemu naprawić czy jednak mechanik? Już kiedyś raz mi tak się zrobiło ale puściło i jajakiś czas było ok.
Nie baw się w żadne cudowne psiakacze i smarowacze - kup nowe linki i wymieniaj bo spierniczysz tarcze i klocki. Wg. mnie linka się nie cofa.
Też swego czasu próbowałem ratować się w rózny sposób - i nic z tego nie wyszło.
Teraz linki kosztują poniżej 100pln wiec po co zepsuć tarczę za kilka stówek ???
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 20-03-2017, 13:49 przez pawelli.)
•
Mati
26,569
101
4838
4,483
SC III ph II
2013
1.5 dCi FAP 110KM, 2012-2013
Górzyce, Tarnobrzeg
Mati
Zarejestrowani
— 20-03-2017, 13:56
(20-03-2017, 13:47)pawelli napisał(a): Nie baw się w żadne cudowne psiakacze i smarowacze - kup nowe linki powoli, może nie koniecznie linki pierw niech sprawdzi to co pisane wyżej
Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM
/// Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM /// Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
•
slejter
199
0
27
9
SC II ph I
2003
1.9 dCi 120KM, 2003-2009
Częstochowa
slejter
Zarejestrowani
— 20-03-2017, 13:59
op
Linki były wymienane w tamtym roku, a co do tarcz ro właśnie nie wyglądają jak pozostałe.
•
Mati
26,569
101
4838
4,483
SC III ph II
2013
1.5 dCi FAP 110KM, 2012-2013
Górzyce, Tarnobrzeg
Mati
Zarejestrowani
— 20-03-2017, 14:18
(20-03-2017, 13:59)slejter napisał(a): do tarcz ro właśnie nie wyglądają jak pozostałe. zrób zdjęcie
Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM
/// Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM /// Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
•
haszczurur
2,441
22
700
532
SC II ph I
2004
1.9 dCi 120KM, 2003-2009
Warszawa
Z wymianą tych linek to bym się wstrzymał. Przecież to czy linki chodzą czy są zapieczone w pancerzu łatwo sprawdzić ale do tego należy zdjąć tylne koła. Trzeba odpuścić ręczny i wyjąć końcówkę linki z mocowania w tylnym zacisku. Następnie suwać linką i będzie widać czy chodzi czy nie chodzi. W twoim przypadku należy wyjąć klocki, odkręcić jarzmo, wyczyścić prowadnice, zacisk i jarzmo wyczyścić najlepiej krążkiem drucianym na wiertarce a później obficie psiknąć na zacisk i na jarzmo płynem do mycia felg albo do mycia silników, spłukać. Przy zdjętych klockach delikatnie wciskać pedał hamulca roboczego aby wysunąć tłoczki (tylko tak aby nie wypadły), wyczyścić, pod gumę ochronną tłoczka psiknąć jakiegoś WD albo oliwki, wkręcić tłoczek zabieg powtórzyć 2-3 razy. Jak wszystko będzie dobrze należy obficie psiknąć odrdzewiacz na ten mechanizm gdzie jest sprężynka. To tam gdzie zaczepiona jest linka ręcznego, sprawdzić czy mechanizm nie jest zapieczony. To on między innymi odpowiada za pracę hamulca ręcznego. Prowadnice należy delikatnie przesmarować najlepiej specjalną pastą.
•
slejter
199
0
27
9
SC II ph I
2003
1.9 dCi 120KM, 2003-2009
Częstochowa
slejter
Zarejestrowani
— 20-03-2017, 16:46
op
A więc Panowie na szybko w pracy zdjąłem koło, psiknąłem odrdzewiaczem na ten mechanizm gdzie jest sprężynka , popatrzyłem tam gdzie tłoczek i wydaje mi się ze za mało się chowa. Gdy wracałem do domu autko już jechało bez oporów na luzie i pod blokiem gdy dotknąłem felgi to felga była zimna a nie gorąca jak z rana, i o co chodzi?
Psikając na ten mechanizm i sprężynkę kilka razy zaciągałem hamulec i odpuszczałem.
•
maciej1486
21,012
23
2410
256
SC III ph II
2012
1.6 dCi S&S eco2 130KM, 2011-2011
Nakło / Bydgoszcz
maciej1486
Zarejestrowani
Online
— 20-03-2017, 16:51
Moze linka sie w pancerzu blokuje
Diagnostyka aut osobowych--> DELPHI, DTT4ALL,VCDS
•
haszczurur
2,441
22
700
532
SC II ph I
2004
1.9 dCi 120KM, 2003-2009
Warszawa
(20-03-2017, 16:46)slejter napisał(a): A więc Panowie na szybko w pracy zdjąłem koło, psiknąłem odrdzewiaczem na ten mechanizm gdzie jest sprężynka , popatrzyłem tam gdzie tłoczek i wydaje mi się ze za mało się chowa. Gdy wracałem do domu autko już jechało bez oporów na luzie i pod blokiem gdy dotknąłem felgi to felga była zimna a nie gorąca jak z rana, i o co chodzi?
Psikając na ten mechanizm i sprężynkę kilka razy zaciągałem hamulec i odpuszczałem.
Mechanizm ze sprężynką przy zacisku o którym pisałem po prostu zacina się. Mimo wszystko należy to oczyścić i naoliwić gdyż problem powróci. Ma na to też wpływ wypracowanie sprężynki, która nie ma już takiej siły i nie odciąga mechanizm. Są dostępne sprężynki coś około 17 zł. szt.
•
Mati
26,569
101
4838
4,483
SC III ph II
2013
1.5 dCi FAP 110KM, 2012-2013
Górzyce, Tarnobrzeg
Mati
Zarejestrowani
— 20-03-2017, 17:12
(20-03-2017, 17:08)haszczurur napisał(a): Mechanizm ze sprężynką przy zacisku o którym pisałem po prostu zacina się. Mimo wszystko należy to oczyścić i naoliwić gdyż problem powróci. Ma na to też wpływ wypracowanie sprężynki, ja tam nie mam sprężynki i jakoś jest ok, więc nie wiem czy o te sprężynki chodzi tak dokładnie
Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM
/// Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM /// Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
•
|