Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Hamulec ręczny - badanie techniczne - wynik negatywny


Kaspian
Zarejestrowani

op Podczas badania technicznego wyszło mi, że hamulec ręczny słabo działa

Oś 1 różnica sił hamowania 3%
Oś 2 różnica sił hamowania 43%

Ocena końcowa
Zmierzona suma sil ham ham robo 13.59
Suma sil hamulca postojewego --
Suma sił hamowania ham awar 3.03
Zmierzony wskaznik skutecznosci hamowania 61>=50/
Wskaźnik skuteczności --
Różnica sił hamowania ham roboczego % 11<=30
Wskaźnik skuteczności hamowania hamulca awaryjnego  13 < 25
Wynik NEGATYWNY

Co to oznacza? Co trzeba zrobić i ew. jaki może być tego koszt?

Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

Zacytowany wynik nie jest zbyt kompletny (brak odczytów) - ale wskazuje na to, że:
- hamulec ogólnie jest słaby
- jedno z kół nie hamuje praktycznie wcale.
Zaczął bym od sprawdzenia stanu linek - czy nie są aby zatarte.
I czy hamulec nie ma programowo wyłączonego automatycznego zaciągniecia ( i w efekcie nie jest wcale używany na co dzień).

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
Odpowiedz
Kaspian
Zarejestrowani

op Oś 1
Koło L / Koło P
opory toczenia 0,34 / 0,32
max siła hamowania 4.15 / 4.24P
różnica sił hamowania 3

Oś 2
opory toczenia 0,19 / 0,16
MAX SIŁA HAM 2.45 / 2.75p
RÓŻNICA 11
hamulec awaryjny 1.11 / 1.92
różnica 43

Dzięki za odpowiedź.
Uzupełniłem pozostałe dane.

Ostatnio mechanik grzebał przy lince ham ręcznego bo dotykała/obcierała o jakąś blachę pod autem.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 11-10-2018, 13:40 przez Kaspian.)

Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

Zacząć od wymiany linek na sprawne. Ewentualnie od weryfikacji i solidnego rozruszania.
Może być także wina zablokowanego mechanizmu w zacisku - ro rozebrania / wyczyszczenia / rozruszania ( jak nie pomoże, do wymiany ). Lubią się zacierać.

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
Odpowiedz
Kaspian
Zarejestrowani

op Dzięki. Jutro jadę do mechanika.

Odpowiedz
bartp
Zarejestrowani

Sprawdzali Ci na rolkach elektryczny hamulec- postojowy?.. ambitnie.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 19-10-2018, 09:36 przez bartp.)

Odpowiedz
A2-eR11
Zarejestrowani

a jak niby inaczej? Do przegladu w SKP zawsze tych rolek uzywaja...

Odpowiedz
Lepus
Zarejestrowani

A co w tym dziwnego? U mnie zawsze sprawdzają, wyskakuje z rolek. Biggrin

Turbino ty moja, ty jesteś jak zdrowie, ile cię trzeba cenić, ten tylko się dowie kto cię stracił...
Odpowiedz
Vexus
U mnie rolkach zawsze błąd wyskakuje :-)

Wysłane z mojego SM-T585 przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz
bartp
Zarejestrowani

(19-10-2018, 10:07)Lepus napisał(a): A co w tym dziwnego? U mnie zawsze sprawdzają, wyskakuje z rolek. Biggrin

Albo niszczy mechanizm.. druga opcja mniej optymistyczna. 
pamiętajmy że on zaciąga się do oporu przy swobodnym toczeniu jak to ma miejsce przy badaniu technicznym, dlatego znający się na rzeczy diagnosta pomija ten etap badania, nie zmienia to faktu, że w tym przypadku siła hamowania znacznie się różni tą usterkę trzeba usunąć ;)

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości