Kaspian
94
0
0
0
SC II ph II
2007
2.0 dCi 150KM, 2003-2009
Warszawa
Kaspian
Zarejestrowani
— 11-10-2018, 10:50
op
Podczas badania technicznego wyszło mi, że hamulec ręczny słabo działa
Oś 1 różnica sił hamowania 3%
Oś 2 różnica sił hamowania 43%
Ocena końcowa
Zmierzona suma sil ham ham robo 13.59
Suma sil hamulca postojewego --
Suma sił hamowania ham awar 3.03
Zmierzony wskaznik skutecznosci hamowania 61>=50/
Wskaźnik skuteczności --
Różnica sił hamowania ham roboczego % 11<=30
Wskaźnik skuteczności hamowania hamulca awaryjnego 13 < 25
Wynik NEGATYWNY
Co to oznacza? Co trzeba zrobić i ew. jaki może być tego koszt?
•
ko-ma
9,614
28
1638
40
INNY
2010
INNY
Końskie
ko-ma
Zarejestrowani
— 11-10-2018, 11:08
Zacytowany wynik nie jest zbyt kompletny (brak odczytów) - ale wskazuje na to, że:
- hamulec ogólnie jest słaby
- jedno z kół nie hamuje praktycznie wcale.
Zaczął bym od sprawdzenia stanu linek - czy nie są aby zatarte.
I czy hamulec nie ma programowo wyłączonego automatycznego zaciągniecia ( i w efekcie nie jest wcale używany na co dzień).
Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM
Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
•
Kaspian
94
0
0
0
SC II ph II
2007
2.0 dCi 150KM, 2003-2009
Warszawa
Kaspian
Zarejestrowani
— 11-10-2018, 13:39
op
Oś 1
Koło L / Koło P
opory toczenia 0,34 / 0,32
max siła hamowania 4.15 / 4.24P
różnica sił hamowania 3
Oś 2
opory toczenia 0,19 / 0,16
MAX SIŁA HAM 2.45 / 2.75p
RÓŻNICA 11
hamulec awaryjny 1.11 / 1.92
różnica 43
Dzięki za odpowiedź.
Uzupełniłem pozostałe dane.
Ostatnio mechanik grzebał przy lince ham ręcznego bo dotykała/obcierała o jakąś blachę pod autem.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 11-10-2018, 13:40 przez Kaspian.)
•
ko-ma
9,614
28
1638
40
INNY
2010
INNY
Końskie
ko-ma
Zarejestrowani
— 11-10-2018, 19:03
Zacząć od wymiany linek na sprawne. Ewentualnie od weryfikacji i solidnego rozruszania.
Może być także wina zablokowanego mechanizmu w zacisku - ro rozebrania / wyczyszczenia / rozruszania ( jak nie pomoże, do wymiany ). Lubią się zacierać.
Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM
Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
•
Kaspian
94
0
0
0
SC II ph II
2007
2.0 dCi 150KM, 2003-2009
Warszawa
Kaspian
Zarejestrowani
— 11-10-2018, 20:37
op
Dzięki. Jutro jadę do mechanika.
•
bartp
27
0
8
5
SC II ph I
2005
2.0 i 16V 136KM, 2003-2009
Giżycko
bartp
Zarejestrowani
— 19-10-2018, 09:36
Sprawdzali Ci na rolkach elektryczny hamulec- postojowy?.. ambitnie.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 19-10-2018, 09:36 przez bartp.)
•
A2-eR11
3,226
23
889
1,650
SC II ph II
2006
1.9 dCi FAP 130KM, 2003-2009
Malbork
A2-eR11
Zarejestrowani
— 19-10-2018, 10:04
a jak niby inaczej? Do przegladu w SKP zawsze tych rolek uzywaja...
•
Lepus
1,433
7
371
281
SC II ph I
2004
1.9 dCi 120KM, 2003-2009
Przemyśl
Lepus
Zarejestrowani
— 19-10-2018, 10:07
A co w tym dziwnego? U mnie zawsze sprawdzają, wyskakuje z rolek.
Turbino ty moja, ty jesteś jak zdrowie, ile cię trzeba cenić, ten tylko się dowie kto cię stracił...
•
Vexus
— 19-10-2018, 10:21
U mnie rolkach zawsze błąd wyskakuje :-)
Wysłane z mojego SM-T585 przy użyciu Tapatalka
•
bartp
27
0
8
5
SC II ph I
2005
2.0 i 16V 136KM, 2003-2009
Giżycko
bartp
Zarejestrowani
— 19-10-2018, 10:22
(19-10-2018, 10:07)Lepus napisał(a): A co w tym dziwnego? U mnie zawsze sprawdzają, wyskakuje z rolek.
Albo niszczy mechanizm.. druga opcja mniej optymistyczna.
pamiętajmy że on zaciąga się do oporu przy swobodnym toczeniu jak to ma miejsce przy badaniu technicznym, dlatego znający się na rzeczy diagnosta pomija ten etap badania, nie zmienia to faktu, że w tym przypadku siła hamowania znacznie się różni tą usterkę trzeba usunąć ;)
•
|