Mati
26,569
101
4838
4,483
SC III ph II
2013
1.5 dCi FAP 110KM, 2012-2013
Górzyce, Tarnobrzeg
Mati
Zarejestrowani
— 28-02-2017, 00:54
posiadam Rotingera od około 15tys na tylnej osi, jak tylko będę miał do wymiany przód również takie założę (ost para klocków założona do obecnych tarcz), nacinane i nawiercane i nigdy nie miałem problemów z hamowaniem Bardzo dobre hamowanie bez blokowania kół, pomimo że tył hamuje słabiej były momenty że było czuć że tył dość mocno daje radę.
Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM
/// Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM /// Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
•
ryjas
652
3
125
68
SC II ph I
2006
1.9 dCi FAP 130KM, 2003-2009
Gdańsk/Tuławki
ryjas
Zarejestrowani
— 01-03-2017, 15:47
Wymienione. Klocki TRW- 120, tarcze nie wiem 550. Wymiana 120 (wszystko na fakturę). Rotinger + Steinhoff bez przesyłki miały kosztować 606. Przesyłka chyba 10 zł. Także cena tych Rotingerów (mówię tu o zwykłych nienacinanych) chyba mimo wszystko jest atrakcyjna.
•
dawid6631
68
0
14
2
SC II ph II
2005
1.9 dCi 120KM, 2003-2009
Katowice
jak wyglada wymiana tacz hamulcowych z tyl msze wymienic bo zis szlyszałem jak uz hamuje zrowymi kolckami? cylindrki z ył a wkrecane cz wciskane ?
•
Mati
26,569
101
4838
4,483
SC III ph II
2013
1.5 dCi FAP 110KM, 2012-2013
Górzyce, Tarnobrzeg
Mati
Zarejestrowani
— 19-03-2017, 03:06
Wkręcane i wciskane jednocześnie
Wyslane z kolorowego kalkulatora
Proszę pisać bez takich literówek
Wyslane z kolorowego kalkulatora
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 19-03-2017, 03:07 przez Mati.)
Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM
/// Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM /// Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
•
haszczurur
2,441
22
700
532
SC II ph I
2004
1.9 dCi 120KM, 2003-2009
Warszawa
(19-03-2017, 00:57)dawid6631 napisał(a): jak wyglada wymiana tacz hamulcowych z tyl msze wymienic bo zis szlyszałem jak uz hamuje zrowymi kolckami? cylindrki z ył a wkrecane cz wciskane ?
Aby wymienić tarcze i klocki hamulcowe z tyłu należy wprowadzić samochód w tryb serwisowy i odpuścić hamulec ręczny. Do odkręcenia tarczy używasz nasadki rozmiar 30, do odkręcenia jarzma klucza rozmiar 13 i 15 gdyż musisz przytrzymać prowadnicę. Do odkręcenia zacisku należy użyć nasadki tzw. torx wewnętrzny (przynajmniej u mnie występują takie śruby). Aby wcisnąć tłoczek zacisku jednocześnie obracamy tłoczek w prawo i wciskamy. Aby poszło łatwiej można odkręcić zakrętkę zbiorniczka na płyn hamulcowy.
•
jarcun
303
1
52
28
SC II ph II
2008
1.9 dCi 130KM, 2003-2009
gdansk
jarcun
Zarejestrowani
— 19-03-2017, 08:25
A po co tryb serwisowy? Pamierac trzeba ze najpierw trzeba napompowac hamulcem po wymianie klockow żeby klocki docisnely do tarczy a dopiero później ręczny.
•
Highwayman1990
2,213
15
1001
621
SC II ph II
2008
1.6 i 16V 115KM, 2007-2009
Kołobrzeg
Wprowadzenie samochodu w tryb serwisowy to dwie sekundy. Kombinacja to (Pierwszy bieg+hamulec+START) wtedy możesz odpuścić ręczny. To aż tak wiele, żeby tego nie zrobić przed demontażem hamulców?
•
Mati
26,569
101
4838
4,483
SC III ph II
2013
1.5 dCi FAP 110KM, 2012-2013
Górzyce, Tarnobrzeg
Mati
Zarejestrowani
— 19-03-2017, 08:59
jest kilka sposobów na odblokowanie hamulca postojowego, chyba to nie powód by narzucać komuś swój sposób
Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM
/// Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM /// Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
•
siwusek216
5,922
17
4149
2,909
SC III ph II
2013
1.6 dCi S&S eco2 130KM, 2011-2011
Mysłowice
(19-03-2017, 00:57)dawid6631 napisał(a): jak wyglada wymiana tacz hamulcowych z tyl msze wymienic bo zis szlyszałem jak uz hamuje zrowymi kolckami? cylindrki z ył a wkrecane cz wciskane ? Popatrz w dział manuale, chyba kiedyś robiłem jakiś na ten temat.
Wysłane z mojego Lenovo K53a48 przy użyciu Tapatalka
•
haszczurur
2,441
22
700
532
SC II ph I
2004
1.9 dCi 120KM, 2003-2009
Warszawa
(19-03-2017, 08:25)jarcun napisał(a): A po co tryb serwisowy? Pamierac trzeba ze najpierw trzeba napompowac hamulcem po wymianie klockow żeby klocki docisnely do tarczy a dopiero później ręczny.
A co ma wspólnego pompowanie hamulcem po wymianie klocków ze zwolnieniem elektrycznego hamulca ręcznego przed wymianą klocków?
Chyba łatwiej jest wprowadzić samochód w tryb serwisowy, odpuścić elektryczny ręczny (wiadomo instrukcja dotyczy SC II wyposażonego w elektryczny hamulec) i dopiero zabierać się za wymianę klocków i tarcz tylnych niż szarpać się próbując przeprowadzić wymianę gdy hamulec jest zaciągnięty.
Jest też inna metoda zwolnienia ręcznego nie koniecznie wprowadzając samochód w tryb serwisowy ale Ja zaproponowałem taki sposób.
•
|