Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Hamulce tył


Mati
Zarejestrowani

posiadam Rotingera od około 15tys na tylnej osi, jak tylko będę miał do wymiany przód również takie założę (ost para klocków założona do obecnych tarcz), nacinane i nawiercane i nigdy nie miałem problemów z hamowaniem Biggrin Bardzo dobre hamowanie bez blokowania kół, pomimo że tył hamuje słabiej były momenty że było czuć że tył dość mocno daje radę.

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz
ryjas
Zarejestrowani

Wymienione. Klocki TRW- 120, tarcze nie wiem 550. Wymiana 120 (wszystko na fakturę). Rotinger + Steinhoff bez przesyłki miały kosztować 606. Przesyłka chyba 10 zł. Także cena tych Rotingerów (mówię tu o zwykłych nienacinanych) chyba mimo wszystko jest atrakcyjna.

Odpowiedz
dawid6631
Zarejestrowani

jak wyglada wymiana tacz hamulcowych z tyl msze wymienic bo zis szlyszałem jak uz hamuje zrowymi kolckami? cylindrki z ył a wkrecane cz wciskane ?

Odpowiedz
Mati
Zarejestrowani

Wkręcane i wciskane jednocześnie

Wyslane z kolorowego kalkulatora

Proszę pisać bez takich literówek

Wyslane z kolorowego kalkulatora

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 19-03-2017, 03:07 przez Mati.)

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz
haszczurur
Zarejestrowani

(19-03-2017, 00:57)dawid6631 napisał(a): jak wyglada wymiana tacz hamulcowych z tyl msze wymienic bo zis szlyszałem jak uz hamuje zrowymi kolckami? cylindrki z ył a wkrecane cz wciskane ?

Aby wymienić tarcze i klocki hamulcowe z tyłu należy wprowadzić samochód w tryb serwisowy i odpuścić hamulec ręczny. Do odkręcenia tarczy używasz nasadki rozmiar 30, do odkręcenia jarzma klucza rozmiar 13 i 15 gdyż musisz przytrzymać prowadnicę. Do odkręcenia zacisku należy użyć nasadki tzw. torx wewnętrzny (przynajmniej u mnie występują takie śruby). Aby wcisnąć tłoczek zacisku jednocześnie obracamy tłoczek w prawo i wciskamy. Aby poszło łatwiej można odkręcić zakrętkę zbiorniczka na płyn hamulcowy.

Odpowiedz
jarcun
Zarejestrowani

A po co tryb serwisowy? Pamierac trzeba ze najpierw trzeba napompowac hamulcem po wymianie klockow żeby klocki docisnely do tarczy a dopiero później ręczny.

Odpowiedz
Highwayman1990
Zarejestrowani

Wprowadzenie samochodu w tryb serwisowy to dwie sekundy. Kombinacja to (Pierwszy bieg+hamulec+START) wtedy możesz odpuścić ręczny. To aż tak wiele, żeby tego nie zrobić przed demontażem hamulców?

Odpowiedz
Mati
Zarejestrowani

jest kilka sposobów na odblokowanie hamulca postojowego, chyba to nie powód by narzucać komuś swój sposób Thumbup

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz
siwusek216
Zarejestrowani

(19-03-2017, 00:57)dawid6631 napisał(a): jak wyglada wymiana tacz hamulcowych z tyl msze wymienic bo zis szlyszałem jak uz hamuje zrowymi kolckami? cylindrki z ył a wkrecane cz wciskane ?
Popatrz w dział manuale, chyba kiedyś robiłem jakiś na ten temat.

Wysłane z mojego Lenovo K53a48 przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz
haszczurur
Zarejestrowani

(19-03-2017, 08:25)jarcun napisał(a): A po co tryb serwisowy? Pamierac trzeba ze najpierw trzeba napompowac hamulcem po wymianie klockow żeby klocki docisnely do tarczy a dopiero później ręczny.

A co ma wspólnego pompowanie hamulcem po wymianie klocków ze zwolnieniem elektrycznego hamulca ręcznego przed wymianą klocków?
Chyba łatwiej jest wprowadzić samochód w tryb serwisowy, odpuścić elektryczny ręczny (wiadomo instrukcja dotyczy SC II wyposażonego w elektryczny hamulec) i dopiero zabierać się za wymianę klocków i tarcz tylnych niż szarpać się próbując przeprowadzić wymianę gdy hamulec jest zaciągnięty.
Jest też inna metoda zwolnienia ręcznego nie koniecznie wprowadzając samochód w tryb serwisowy ale Ja zaproponowałem taki sposób.

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

3 gości