rabinhut
5
0
0
0
SC II ph I
2007
1.9 dCi FAP 130KM, 2003-2009
myszków
rabinhut
Zarejestrowani
— 29-11-2014, 10:20
op
Witam
Od niedawna jestem posiadaczem Renault Grand Scenic 2006 1,9 diesel (wersja belgijska). Podczas diagnostyki komputerowej okazało się, że komputer nie widzi filtra cząsteczek stałych i prawdopodobnie ktoś go zdemontował. Na tablicy nie wyświetlają się jakieś podejrzane komunikaty. Czy ma to wpływ na żywotność silnika i ewentualnie na spalanie?
•
bartas
4,018
22
378
285
INNY
2005
INNY
Kielce
bartas
Zarejestrowani
— 29-11-2014, 10:24
Jest to wynalazek ekologiczny. Ludzie specjalnie się go pozbywają.
Nic się nie stanie - jeździj
Poczytaj:
http://moto.onet.pl/porady-ekspertow/dpf...lemy/s1fwt
1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi bartas za ten post post:1 użytkownik postawił Thank You to bartas for this post
• PETROSAR
blazejk
13,806
22
2649
797
SC II ph I
2006
1.9 dCi 120KM, 2003-2009
Sławków
blazejk
Specjalisci
— 29-11-2014, 10:50
Niestety kolejny wymysł "ekologi" - tak samo jak katalizatory, najlepiej wyciąć
Grand Scenic II - 1,9dCi Confort Expression & Laguna II- 2,2dCi Automat Initiale Paris
"A teraz szybko, zanim dotrze do nas, że to bezsensu" - król Julian
•
funkoval
14,278
42
2123
1,550
INNY
2015
INNY
Warszawa / Mazury
funkoval
Specjalisci
— 29-11-2014, 11:00
(29-11-2014, 10:20)rabinhut napisał(a): Czy ma to wpływ na żywotność silnika i ewentualnie na spalanie? Tak, na spalanie pozytywny - im mniej oporów na wydechu, tym niższe
Na żywotność - zerowy
•
blazejk
13,806
22
2649
797
SC II ph I
2006
1.9 dCi 120KM, 2003-2009
Sławków
blazejk
Specjalisci
— 29-11-2014, 11:04
Tylko ciekawe czy przy wycinaniu DPF'a zrobili nową mapę wtrysku.
Bo u kumpla przy wycince DPF'a z C5 to prawie cały bak poszedł w "eter" zanim go ustawili - przed wycinka spalanie ok.7L, zaraz po wycince średnie 30+L no i czarno zanim były jak z Jelcza, ale teraz rzadko kiedy przekracza 6L w trybie mieszanym.
Grand Scenic II - 1,9dCi Confort Expression & Laguna II- 2,2dCi Automat Initiale Paris
"A teraz szybko, zanim dotrze do nas, że to bezsensu" - król Julian
•
rabinhut
5
0
0
0
SC II ph I
2007
1.9 dCi FAP 130KM, 2003-2009
myszków
rabinhut
Zarejestrowani
— 29-11-2014, 11:19
op
No właśnie trochę mi kopci z rury i zauważyłem, że ogólne spalanie (z ostatnich 3 tygodni) to ok. 8l/100 (pewnie wzrośnie). Komputer na trasie pokazuje 8/9/10L/100 przy prędkości 120-140 bez specjalnych obciążeń. Jak to ustawić, żeby spalanie było mniejsze? Czy tylko serwis da radę czy jakiś dobry komputerowiec?
PS
Kolejny post napiszę zgodnie z regulaminem, przepraszam.
•
blazejk
13,806
22
2649
797
SC II ph I
2006
1.9 dCi 120KM, 2003-2009
Sławków
blazejk
Specjalisci
— 29-11-2014, 11:22
Żeby zmienić mapę wtrysku udaj się najlepiej do dobre tunera który robi chip-tuning, jesteś z Myszkowa to mogę ci polecić z czystym sercem Heko z GCS Tuning.
Grand Scenic II - 1,9dCi Confort Expression & Laguna II- 2,2dCi Automat Initiale Paris
"A teraz szybko, zanim dotrze do nas, że to bezsensu" - król Julian
•
rabinhut
5
0
0
0
SC II ph I
2007
1.9 dCi FAP 130KM, 2003-2009
myszków
rabinhut
Zarejestrowani
— 29-11-2014, 11:31
op
Bardzo dziękuję, a mogę poprosić o jakiś adres albo link?
•
maciej1486
21,009
23
2410
255
SC III ph II
2012
1.6 dCi S&S eco2 130KM, 2011-2011
Nakło / Bydgoszcz
Kolego, a jaki Ty masz dokładnie silnik. My w Espace mamy 1.9 DCI 120KM i nie mamy filtra i auto też z 2006r
•
blazejk
13,806
22
2649
797
SC II ph I
2006
1.9 dCi 120KM, 2003-2009
Sławków
blazejk
Specjalisci
— 29-11-2014, 11:39
Adres : Wysiołek Luborzycki 163, 32-010 Kraków
www.gcstuning.pl
Co do silnika to kolega ma 1,9dCi 130KM a tam już występował FAP/DPF, w zależności na jaki rynek był wypuszczany samochód.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 29-11-2014, 11:51 przez bartas.)
Grand Scenic II - 1,9dCi Confort Expression & Laguna II- 2,2dCi Automat Initiale Paris
"A teraz szybko, zanim dotrze do nas, że to bezsensu" - król Julian
•
|