Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Grand Scenic brak filtra cząsteczek stałych


rabinhut
Zarejestrowani

op Witam

Od niedawna jestem posiadaczem Renault Grand Scenic 2006 1,9 diesel (wersja belgijska). Podczas diagnostyki komputerowej okazało się, że komputer nie widzi filtra cząsteczek stałych i prawdopodobnie ktoś go zdemontował. Na tablicy nie wyświetlają się jakieś podejrzane komunikaty. Czy ma to wpływ na żywotność silnika i ewentualnie na spalanie?

Odpowiedz
bartas
Zarejestrowani

Jest to wynalazek ekologiczny. Ludzie specjalnie się go pozbywają.
Nic się nie stanie - jeździj Biggrin

Poczytaj:
http://moto.onet.pl/porady-ekspertow/dpf...lemy/s1fwt

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi bartas za ten post post:
  • PETROSAR
blazejk
Specjalisci

Niestety kolejny wymysł "ekologi" - tak samo jak katalizatory, najlepiej wyciąć Biggrin

Grand Scenic II - 1,9dCi Confort Expression & Laguna II- 2,2dCi Automat Initiale Paris
"A teraz szybko, zanim dotrze do nas, że to bezsensu" - król Julian
[Obrazek: 1601105.png]
Odpowiedz
funkoval
Specjalisci

(29-11-2014, 10:20)rabinhut napisał(a): Czy ma to wpływ na żywotność silnika i ewentualnie na spalanie?
Tak, na spalanie pozytywny - im mniej oporów na wydechu, tym niższe Biggrin
Na żywotność - zerowy

Odpowiedz
blazejk
Specjalisci

Tylko ciekawe czy przy wycinaniu DPF'a zrobili nową mapę wtrysku.

Bo u kumpla przy wycince DPF'a z C5 to prawie cały bak poszedł w "eter" zanim go ustawili - przed wycinka spalanie ok.7L, zaraz po wycince średnie 30+L no i czarno zanim były jak z Jelcza, ale teraz rzadko kiedy przekracza 6L w trybie mieszanym.

Grand Scenic II - 1,9dCi Confort Expression & Laguna II- 2,2dCi Automat Initiale Paris
"A teraz szybko, zanim dotrze do nas, że to bezsensu" - król Julian
[Obrazek: 1601105.png]
Odpowiedz
rabinhut
Zarejestrowani

op No właśnie trochę mi kopci z rury i zauważyłem, że ogólne spalanie (z ostatnich 3 tygodni) to ok. 8l/100 (pewnie wzrośnie). Komputer na trasie pokazuje 8/9/10L/100 przy prędkości 120-140 bez specjalnych obciążeń. Jak to ustawić, żeby spalanie było mniejsze? Czy tylko serwis da radę czy jakiś dobry komputerowiec?

PS
Kolejny post napiszę zgodnie z regulaminem, przepraszam.

Odpowiedz
blazejk
Specjalisci

Żeby zmienić mapę wtrysku udaj się najlepiej do dobre tunera który robi chip-tuning, jesteś z Myszkowa to mogę ci polecić z czystym sercem Heko z GCS Tuning.

Grand Scenic II - 1,9dCi Confort Expression & Laguna II- 2,2dCi Automat Initiale Paris
"A teraz szybko, zanim dotrze do nas, że to bezsensu" - król Julian
[Obrazek: 1601105.png]
Odpowiedz
rabinhut
Zarejestrowani

op Bardzo dziękuję, a mogę poprosić o jakiś adres albo link?

Odpowiedz
maciej1486
Zarejestrowani

Kolego, a jaki Ty masz dokładnie silnik. My w Espace mamy 1.9 DCI 120KM i nie mamy filtra i auto też z 2006r Biggrin

Odpowiedz
blazejk
Specjalisci

Adres : Wysiołek Luborzycki 163, 32-010 Kraków
www.gcstuning.pl

Co do silnika to kolega ma 1,9dCi 130KM a tam już występował FAP/DPF, w zależności na jaki rynek był wypuszczany samochód.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 29-11-2014, 11:51 przez bartas.)

Grand Scenic II - 1,9dCi Confort Expression & Laguna II- 2,2dCi Automat Initiale Paris
"A teraz szybko, zanim dotrze do nas, że to bezsensu" - król Julian
[Obrazek: 1601105.png]
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

2 gości