Robi2976
29
0
1
1
SC I ph II
2001
1.4 i 16V 95KM, 1999-2001
Konstantynów łódzki
Robi2976
Zarejestrowani
— 09-06-2018, 07:29
Czesc.
U mnie tez zmiescila sie butla 53L. Instalacja z dotryskiem paliwa. Komputer wskazuje faktyczne zuzycie gazu. Spalanie srednio miasto 11-13l. Trasa przy predkosciach. 115-130. 8-9L/100km.Odnosze wrazenie ze dotrysk to okolo 1l na 100km. Niema roznicy w dynamice auta miedzy benzyna a gazem.
Podobo dotrysk nie jest potrzrbny. Ale obilo mi sie ze 1.4 ma slaba glowice. I dodatkowe smarowanie nie zaszkodzi silnikowi.
•
h4jt
343
2
134
103
SC III ph II
2013
1.4 TCe 16v 130KM, 2012-2013
WrocLove
h4jt
Zarejestrowani
— 09-06-2018, 11:06
Dotrysk paliwa jest całkowicie nie potrzebny, to bardziej asekuracja gwarancyjna gazownika, który to zakładał, przy dobrej instalacji i jej prawidłowym zestrojeniu pod obciążeniem z sondą AFR takie opcje dotrysku są całkowicie zbędne w tym silniku. Przy źle zestrojonej instalacji nawet dotrysk paliwa nie uchroni głowicy.
Kolego @ Robi2976 jaką instalację Ci założyli ? czy stroili w trasie pod obciążeniem z AFR ?
Głowice w tym silniku są przystosowane do spalania paliwa zwanego Bioelanol E85 (E95 Szwecja) to paliwo spala się w dużo wyższej temp. niż Pb cz LPG, więc producent przewidział to i głowica musi to wytrzymać, mam kolegę w Szwecji, który jeździ Meganką Kombi Grandtour 1.4TCe na bioetanolu.
Z naszych doświadczeń własnych i warsztatowych oraz naszych klientów posiadających ten silnik oraz innych warsztatów z którymi współpracujemy nie słyszeliśmy o przepadkach awarii głowic, jedyna głowica, która się nam trafiła miała zatarte wałki z powodu fatalnej jakości oleju, zatarte były również panewki główne na wale, prawdopodobnie olej nie był wymieniany od 46tys !!! ostania wymiana wg. książki była przy 187tys. a na liczniku było 233tys. gdzie auto trafiło do PL.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 09-06-2018, 11:07 przez h4jt.)
•
Robi2976
29
0
1
1
SC I ph II
2001
1.4 i 16V 95KM, 1999-2001
Konstantynów łódzki
Robi2976
Zarejestrowani
— 07-08-2018, 15:48
Auto kupiłem juz z instalacja gazową (zakladana u sąsiadów z zachodu:-). Ciekaw jestem czy można odlaczyc ten dotrysk paliwa.
Co do producenta instalacji. "zavoli"
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 07-08-2018, 15:50 przez Robi2976.)
•
h4jt
343
2
134
103
SC III ph II
2013
1.4 TCe 16v 130KM, 2012-2013
WrocLove
h4jt
Zarejestrowani
— 08-08-2018, 19:14
W każdej instalacji mającej możliwość dotrysku paliwa można funkcję włączyć lub wyłączyć oraz programować ilość dotrysku.
•
Grzegorz Łubieński
1,899
8
292
88
SC III ph I
2010
1.6 16v 110KM, 2009-2011
Szczecin Pogodno, Zachodniopomorskie, Poland
Może się mylę, ale słyszałem że dotrysk jest do osłony termicznej wtryskiwaczy benzyny, gdy silnik pracuje na LPG. Tce to wtrysk bezpośredni, więc gdy nie podaje paliwa, wtryskiwacz Pb może się uszkodzić od temperatury w komorze spalania. Co innego stare 1,6 czy 2,0 z wtryskiwaczami w kolektorze dolotowym....
A odnośnie lubryfikacji.... rodzice kupili zagazowanego Granda z Niemiec, co nalatał z tym wynalazkiem 200 kkm. A i tak wypaliło zawory i trzeba było robić głowicę. Więc czy jest sens ?
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 08-08-2018, 19:49 przez Grzegorz Łubieński.)
TomaszB
11,627
38
3241
1,736
SC III ph II
2012
1.5 dCi FAP 110KM, 2012-2013
Świdnica
TomaszB
Moderatorzy
— 08-08-2018, 19:49
1,4 tce to wtrysk pośredni, dopiero 1,2 to wtrysk bezpośredni
•
h4jt
343
2
134
103
SC III ph II
2013
1.4 TCe 16v 130KM, 2012-2013
WrocLove
h4jt
Zarejestrowani
— 08-08-2018, 20:10
Panowie, cały czas rozmawiamy o silniku 1.4TCe H4JT, który ma wtrysk Pb pośredni, ale kolega @ Robi2976 ma autka z instalacja LPG w której jest włączony dotrysk paliwa. Dotrysk włączano w tym przepadku profilaktycznie, lecz w tym silniku jest on zbędny. Radził bym jednak koledze @Robi2876 jeśli chce wyłączyć dotrysk, ponownie zestroić instalacją pod obciążeniem z użyciem sondy szerokopasmowej AFR u dobrego gazownika. Jak już pisałem mam od 5-ciu i 6-ciu lat dwa 1.4TCe z LPG BRC SQ32 zestrojone na hamowni z AFR, dopieszczone na 158KM i 162KM (bez dotrysku paliwa) i wszystko działa nienagannie.
(08-08-2018, 19:43)Grzegorz Łubieński napisał(a): A odnośnie lubryfikacji.... rodzice kupili zagazowanego Granda z Niemiec, co nalatał z tym wynalazkiem 200 kkm. A i tak wypaliło zawory i trzeba było robić głowicę. Więc czy jest sens ? Nawet lubryfikacja nie pomoże, ani dotrysk paliwa, jeśli instalacja jest źle dobrana, źle zamintowana lub źle zestrojona. Absolutna podstawa to solidne strojenie !
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 08-08-2018, 20:15 przez h4jt.)
•
Grzegorz Łubieński
1,899
8
292
88
SC III ph I
2010
1.6 16v 110KM, 2009-2011
Szczecin Pogodno, Zachodniopomorskie, Poland
No tak, sorry wtrysk pośredni MPI. To co daje w tym przypadku dotrysk i jaki ma sens ?
•
h4jt
343
2
134
103
SC III ph II
2013
1.4 TCe 16v 130KM, 2012-2013
WrocLove
h4jt
Zarejestrowani
— 08-08-2018, 20:58
(08-08-2018, 20:15)Grzegorz Łubieński napisał(a): No tak, sorry wtrysk pośredni MPI. To co daje w tym przypadku dotrysk i jaki ma sens ?
To takie dmuchanie na zimne przez instalatorów LPG, dotrysk miał teoretycznie za zadanie ustabilizować mieszankę paliwowo-powietrzną, gdy silnik był mocno obciążony lub pracował na wysokich obrotach. W Skodach 1.2MPI z salonowym LPG, był włączony 10% dotrysk Pb powyżej 3500obr/min, często gazownicy którym nie chce się dokładnie stroić instalacji włączają dotrysk.
Jak słusznie kolega napisał dotrysk musi być stosowany w silnikach z wtryskiem bezpośrednim, część paliwa przepływa bez wtryskiwacze Pb tylko po to, a by je schładzać, gdyż są umieszczone bezpośrednio w komorze spalania.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 08-08-2018, 21:07 przez h4jt.)
•
h4jt
343
2
134
103
SC III ph II
2013
1.4 TCe 16v 130KM, 2012-2013
WrocLove
h4jt
Zarejestrowani
— 03-04-2019, 20:21
Niedawno mieliśmy w warsztacie Scenika 2011r. 1.4TCe w salonową instalacją LPG firmy Prins, auto miało je od nowości z salonu Niemieckiego, przebieg 181tys.km przy okazji wymiany świec, filtrów, oleju zostały sprawdzone luzy zaworowe, sam byłem mocno ciekaw co będzie, okazało się, że jest wszystko w normie, wszystko wyglądało fabrycznie.
Zaglądnęliśmy również kamerką endoskopową do komory spalania, tłoki były ładne bez nagaru, na jednym denku tłoka były drobne ślady prawdopodobnie po urwanej elektrodzie świecy.
Ogólnie silnik ładnie pracował, za 20-30tys będzie miał robiony rozrząd, napinaczowi łańcucha zostało około 20-25% zakresu.
1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi h4jt za ten post post:1 użytkownik postawił Thank You to h4jt for this post
• Marek Grzyb
|