Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Gorąca podłoga bagażnika, smród przypalanego plastiku, przegrzany tłumik końcowy


ko-ma
Zarejestrowani

(29-07-2020, 09:42)Rado Pendziałek napisał(a):
(28-07-2020, 16:49)ko-ma napisał(a):
(28-07-2020, 12:00)Rado Pendziałek napisał(a): I jak tam? Czy udało się usunac przyczynę nadmiernego nagrzewania? Mam u siebie podobną sytuację, ale w silniku 1.5dci 106KM. Jeszcze nie mierzyłem dokładnych temperatur, ale podłoga bagażnika nad tłumikiem nagrzewa się naprawdę mocno po przejechaniu odcinków autostradowych.

Nie wiem, jak wy to robicie.
Dzisiaj jeździłem Megane 3 z 1,5 dci.
Podłoga bagażnika zimna. A jaka by miała być, skoro prawie cała jest z tworzywa sztucznego...
W każdym razie wanna koła zapasowego jest cała plastikowa.

Ton Twojej wypowiedzi sugeruje, jak gdybyśmy celowo spowodowali taką sytuację w naszych autach. Tak czy siak, informacja o tym, że sytuacja jest totalnie anormalna jest cenna, bo już zaczynałem wierzyć mechanikowi, który ma tutaj filozofię - "jeździć obserwować"... W tej sytuacji nie wiem, czy nie reanimować 22 letniego BMW na wakacje, bo nie chcę gasić potem Renówki na autostradzie. Sad

Za godzinkę wsiądę - i przejadę te 50 km celem sprawdzenia, czy faktycznie tłumika nie da siię dotknąć, a podłoga bagażnika jest gorąca... 1,5 dci

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi ko-ma za ten post post:
  • Rado Pendziałek
Rado Pendziałek
Zarejestrowani

Przed chwilą się przejechałem swoim  trasa 40km po dwupasmówce w obie strony (uroki życia na wsi i 20km w jedną stronę do przedszkola po synka) i mam dwa pytania:

1. Czy w Scenicu II była oryginalnie osłona przeciwtermiczna nad końcowym tłumikiem? U mnie nie ma i zaraz nad tłumikiem widać już czarny plastik poszycia bagażnika (wanna na koło zapasowe).
2. Czy może być tak, że tłumik pracuje cicho i z dołu nie ma żadnych widocznych dziur, ale np. jest dziurawy od góry i grzeje w podłogę? Tłumik puknięty ręką (gdy auto jest ostudzone) wydaje dudniący metaliczny odgłos - podobny do pustego wiadra, tak jak gdyby był pusty; więc niewykluczone, że to co było w środku (co tam było? Bangin ), wypaliło się...

3. Z innej beczki: czy taki interfejs do odczytywania błędów jest cokolwiek wart? Chyba chcę mieć możliwość odczytywania i kasowania błędów, żeby nie jeździć non stop do mechanika. Z tego co widzę Szczeniak co chwilę zgłasza "usterkę elektroniki" i za każdym razem mam inne kody błędów... A to poduszka, a to hamulec, a to oświetlenie deski rozdzielczej... Oops

tani interfejs

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 29-07-2020, 14:39 przez Rado Pendziałek.)

Odpowiedz
jarpen
Zarejestrowani

Ad. A czy przypadkiem sc2 nie mialy kola zapasowego pod autem?

Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka

Nadzieja nie oznacza że wszystko skończy się dobrze, ale że wszystko co cię spotyka ma sens.
Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

(29-07-2020, 18:35)jarpen napisał(a): Ad. A czy przypadkiem sc2 nie mialy kola zapasowego pod autem?

Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka

Miały,na windzie - niektóre Grandy - te 5-miejscowe. Mam Granda 7-miejscowego - koła zapasowego nie ma wcale.
A tłumik macałem właśnie po jeździe - mocno ciepły jest, ale żeby nie dał się dotknąć ?
Dla uściślenia - kawałkiem jechałem 140 (to tak żeby nie było, że pchałem z wyłączonym silnikiem).
Co do interface - od biedy... Tu chyba ważniejsze jest oprogramowanie diagnostyczne. W każdym razie w moim przypadku jeśli już trafił się błąd stały - za każdym razem diagnoza była identyczna.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 29-07-2020, 19:11 przez ko-ma.)

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
Odpowiedz
TomaszB
Moderatorzy

Te pięciomiejscowe to miały koło w środku a siedmioosobowe miały pod autem.

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi TomaszB za ten post post:
  • jarpen
Rado Pendziałek
Zarejestrowani

(29-07-2020, 19:11)ko-ma napisał(a): A tłumik macałem właśnie po jeździe - mocno ciepły jest, ale żeby nie dał się dotknąć ?
Dla uściślenia - kawałkiem jechałem 140 (to tak żeby nie było, że pchałem z wyłączonym silnikiem).

Thx, ale w bagażniku ciepło nie było, prawda?

Czy ktoś się orientuje, czy były osłony termiczne nad końcowym tłumikiem oryginalnie?

Odpowiedz
itek
w 1.6 benz. były osłony

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi itek za ten post post:
  • kiwikrakow
A2-eR11
Zarejestrowani

W kazdej wersji silnika sa oslony termiczne tłumika... W zasadzie, to calego ukladu wydechowego od przodu az po koniec sa oslony...

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi A2-eR11 za ten post post:
  • Rado Pendziałek
ko-ma
Zarejestrowani

(29-07-2020, 19:55)Rado Pendziałek napisał(a):
(29-07-2020, 19:11)ko-ma napisał(a): A tłumik macałem właśnie po jeździe - mocno ciepły jest, ale żeby nie dał się dotknąć ?
Dla uściślenia - kawałkiem jechałem 140 (to tak żeby nie było, że pchałem z wyłączonym silnikiem).

Thx, ale w bagażniku ciepło nie było, prawda?

Czy ktoś się orientuje, czy były osłony termiczne nad końcowym tłumikiem oryginalnie?

W bagażniku wszystko jest zimne.
Blaszana osłona termiczna jest na całej długości układu wydechowego. Właśnie biorę się za mocowanie, bo z przodu wisi luźno.
Zaraz jadę w drogę, jak wrócę - sprawdzę jeszcze raz, jak i co się nagrzało.

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi ko-ma za ten post post:
  • Rado Pendziałek
Rado Pendziałek
Zarejestrowani

Wygląda na to, że oryginalnych osłon termicznych można szukać ze świecą. Internet pokazuje tylko uniwersalne arkusze do doginania... Sad

Surprise... Dzwoniłem do ASO. Po moim nr VIN okazuje się, że w moim samochodzie nie było oryginalnie żadnej osłony termicznej na końcowym tłumiku, a jedynie dwie osłony pod autem (tak jak mam teraz). W tej sytuacji zgłupiałem i nie wiem, gdzie szukać przyczyny. Obstawiam, że diesel raczej się nie zapaliłby w tłumiku końcowym, tak jak to mogłoby mieć miejsce w przypadku silnika benzynowego i nie prawidłowego spalania. Czy się mylę? W tej sytuacji jedyne co przychodzi mi do głowy to tłumik końcowy do wymiany.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 30-07-2020, 08:35 przez Rado Pendziałek.)

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

2 gości