Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Gorąca podłoga bagażnika, smród przypalanego plastiku, przegrzany tłumik końcowy


polaq
Zarejestrowani

Raczej o to że ciepłe jest zbyt ciepłe.

Odpowiedz
itek
A jakie to ciepło powinno być ciepłe? Piszę tak, bo czytam i czytam jak w komedii gdzie badano "zawartość cukru w cukrze".
A może by tak wizyta w serwisie bo ten serwer już też gorący.

Odpowiedz
kszyba
Zarejestrowani

(22-06-2020, 19:54)polaq napisał(a): Możesz zrobić szybki test tłumika końcowego.
Wiertełko 2mm i nawierć od spodu zewnętrzny płaszcz tłumika. Niektórzy nawiercają aby woda kondensująca się z powietrza nie stała i powodowała szybszej korozji.
Otóż to. Ja też już nawiercam. W Meganie którą posiadam tłumik oberwał się od wody. Ledwie mogłem go podnieść a w środku chlupało jak w bańce 5 litrowej.

Odpowiedz
wleniu
Zarejestrowani

Z ciekawości sprawdziłem (organoleptycznie) u siebie tłumik końcowy. Gorący jak diabli. Nie dało się dotknąć ręką.

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi wleniu za ten post post:
  • Slawek77r
ko-ma
Zarejestrowani

(23-06-2020, 09:30)wleniu napisał(a): Z ciekawości sprawdziłem (organoleptycznie) u siebie tłumik końcowy. Gorący jak diabli. Nie dało się dotknąć ręką.

Jak wy to robicie?
Miałem już wiele samochodów...
W każdym, nawet w 126p, mogłem końcówkę rury wydechowej zatkać ręką - bez odczucia gorąca.
Aktualnie w dieslu końcówka jest ledwo ciepława.

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
Odpowiedz
Slawek77r
Zarejestrowani

op Może ten typ tak ma...

Odpowiedz
wleniu
Zarejestrowani

zatkać ręką też mogę, ale dotknąć tłumika nie da rady

Odpowiedz
Rado Pendziałek
Zarejestrowani

I jak tam? Czy udało się usunac przyczynę nadmiernego nagrzewania? Mam u siebie podobną sytuację, ale w silniku 1.5dci 106KM. Jeszcze nie mierzyłem dokładnych temperatur, ale podłoga bagażnika nad tłumikiem nagrzewa się naprawdę mocno po przejechaniu odcinków autostradowych.

Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

(28-07-2020, 12:00)Rado Pendziałek napisał(a): I jak tam? Czy udało się usunac przyczynę nadmiernego nagrzewania? Mam u siebie podobną sytuację, ale w silniku 1.5dci 106KM. Jeszcze nie mierzyłem dokładnych temperatur, ale podłoga bagażnika nad tłumikiem nagrzewa się naprawdę mocno po przejechaniu odcinków autostradowych.

Nie wiem, jak wy to robicie.
Dzisiaj jeździłem Megane 3 z 1,5 dci.
Podłoga bagażnika zimna. A jaka by miała być, skoro prawie cała jest z tworzywa sztucznego...
W każdym razie wanna koła zapasowego jest cała plastikowa.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 28-07-2020, 16:49 przez ko-ma.)

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
Odpowiedz
Rado Pendziałek
Zarejestrowani

(28-07-2020, 16:49)ko-ma napisał(a):
(28-07-2020, 12:00)Rado Pendziałek napisał(a): I jak tam? Czy udało się usunac przyczynę nadmiernego nagrzewania? Mam u siebie podobną sytuację, ale w silniku 1.5dci 106KM. Jeszcze nie mierzyłem dokładnych temperatur, ale podłoga bagażnika nad tłumikiem nagrzewa się naprawdę mocno po przejechaniu odcinków autostradowych.

Nie wiem, jak wy to robicie.
Dzisiaj jeździłem Megane 3 z 1,5 dci.
Podłoga bagażnika zimna. A jaka by miała być, skoro prawie cała jest z tworzywa sztucznego...
W każdym razie wanna koła zapasowego jest cała plastikowa.

Ton Twojej wypowiedzi sugeruje, jak gdybyśmy celowo spowodowali taką sytuację w naszych autach. Tak czy siak, informacja o tym, że sytuacja jest totalnie anormalna jest cenna, bo już zaczynałem wierzyć mechanikowi, który ma tutaj filozofię - "jeździć obserwować"... W tej sytuacji nie wiem, czy nie reanimować 22 letniego BMW na wakacje, bo nie chcę gasić potem Renówki na autostradzie. Sad

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

4 gości