Dmuchawa kończy żywot
jeśli w manualnej klimatyzacji pada mi nawiew na 4 biegu, to też wymienić ten rezystor?
Trochę dziwne. Biegi od 1-3 przechodzą przez rezystor, natomiast bieg 4 to 100% mocy dmuchawy i to już nie idzie przez rezystor, tylko tak jakbyś na krótko dmuchawę połączył. Przyczyny mogą być różne:
1. Dmuchawa się kończy (szczotki/komutator), ale na niższych biegach, też by stawała, 2. Coś ze sterowaniem (przełącznik), 3. Ewentualnie coś z rezystorem lub kostkami łączeniowymi od rezystora, lub tą po drodze od rezystora do dmuchawy. Nie wywróżę, trzeba rozkręcać i sprawdzać...
Scenic II Ph I 2006 2.0 16V automat
Witam, podepnę się pod temat.
W moim szczeniaczku natomiast od jakiegoś czasu szwankował wentylator. Spowalniał coraz bardziej obroty aż w końcu przestał działać całkowicie. Niestety w chwili gniewu na zaistniałą sytuację, dokonałem karygodnego czynu....trzepnąłem mocniej w deskę z góry ... i trochę pokręcił. Tak parę razy miała miejsce w/w sytuacja. Wyrzuty sumienia nie pozwoliły mi jednak więcej bić mojego szczeniaczka i poddałem się . Jak mniemam powodem tego powolnego zatrzymywania jest "zdychanie silnika" bo rezystor jest w porządku. Na każdym bowiem biegu są te opory kręcenia, ba powiem więcej na IV jak zaskoczył to zmniejszając biegi zwalniał ale kręcił...teraz już nie. Czy sądzicie tak jak ja, że do wymiany cały silnik? By dostać się do niego, to trzeba trochę się poświęcić a jak już wymieniać , to myślę, że na nowy a nie używkę- bo i ona paść może za tydzień. Czy się mylę czy wymieniać? (30-08-2016, 13:21)Robercik117 napisał(a): Na każdym bowiem biegu są te opory kręceniaszczerze, to wyciągnąć wyczyścić, przesmarować i pewnie będzie jeszcze śmigać obstawiam że "coś" go mechanicznie blokuje a silniczek chodzi ok.
Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM
/// Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM /// Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM /// Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
@ camillo86 a przy okazji jak było rozebrane przeczyściłeś odpływ klimy?
@ przemkoski84 wg objawów tego co piszesz stawiam na łączenia w kostce. @ Robercik117 u Ciebie najpewniej wentylator, silnik. Zależy w jakim jest stanie ale koledzy już takie silniki reanimowali. Wystarczy dobrze oczyścić, nasmarować łożyska i powinien hulać jak nowy ps ja zakupiłem już tranzystor za 16 PLN )o dziwo mieli w sklepie) do tego "rezystora", aczkolwiek to nie ma nic wspólnego z rezystorem. Mowa o klimatroniku. To jest sterownik silnika dmuchawy, elektroniczny.
Turbino ty moja, ty jesteś jak zdrowie, ile cię trzeba cenić, ten tylko się dowie kto cię stracił...
Panowie, po pierwsze tam nie ma łożysk tylko tuleje samosmarne beczułkowe (coś w ten deseń http://szczotkiweglowe.pl/oferta/czesci-...tylatorow/) osadzone w "słoneczku" z filcem na oliwkę maszynową, czym powinniśmy to to nasmarować.
Po drugie Robercik117 to wygląda bardzo na silnik, mała rada, nie włączaj nawiewu, bo spalisz dodatkowo opornik/sterownik... a i silnik możesz zjarać i koszty będą większe, a po co? Rozbieraj dechę i daj do regeneracji lub kup nowy, choć nowy może duuużo kosztować, możesz sam spróbować rozbierać i naprawiać, ale trochę trzeba mieć narzędzi i cześci... Gizmo, szczotki i tuleje dostaniesz także w sklepie/hurtowni z częściami do rozruszników/alternatorów. (Ten post był ostatnio modyfikowany: 30-08-2016, 21:04 przez michumal.)
Scenic II Ph I 2006 2.0 16V automat
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
8 gości