(18-11-2016, 09:17)czopochrup napisał(a): Wiec nie mow ze zaden uklad sam sie nie odpowietrzaNie mówim tu o wnalazkach rodem z VW, tylko o solidnych francuskich konstrukcjach, które mają po kilka odpowietrzników, zazwyczaj jeden na obudowie termostatu, drugi na wężu przed nagrzewnicą (plus czasem trzeci i czwarty, w zależności od odmiany i stopnia rozbudowania układu).
Stwierdzenia, że "samo się odpowietrzy, podpompuj ściskając węże", prowadzą potem do poważnych awarii powodowanych np. nagrzaniem silnika przy zapowietrzonej, a więc pustej przestrzeni chodzenia w głowicy (najczęściej, potem ludzie się dziwią, że po wymianie płynu musieli wymieniać uszczelkę pod głowicą i planować skrzywioną głowicę). Odpowietrzniki istnieją, i nie bez powodu.
Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM
Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4