tomecki
8
0
1
0
SC II ph I
2005
2.0 i 16V 136KM, 2003-2009
3miasto
tomecki
Zarejestrowani
— 16-11-2016, 10:16
op
(15-11-2016, 22:03)michumal napisał(a): A po tej domowej naprawie odpowietrzyles uklad?
I tak i nie ;)
Tzn po tej domowej naprawie nie. Ale później po wymianie termostatu płyn był nalewany przy popuszczonym tym właśnie króćcu przy termostacie. Później auto było odpalone 'do włączenia wentylatora'. Przyznam, że nie znalazłem odpowietrzników, ale wg mnie na 99% układ jest odpowietrzony. Od wymiany termostatu pewnie już z miesiąc minął, gdyby nawet był jakiś pęcherzyk to chyba powinien być wypchnięty do zbiorniczka?
•
haszczurur
2,438
22
700
532
SC II ph I
2004
1.9 dCi 120KM, 2003-2009
Warszawa
4-5 km to i tak dobry wynik w moim SC II 1.9 DCI przy temp. zewnętrznej 0, -2 pięć kresek łapie z bólem po około 7 km.
•
Mati
26,562
101
4837
4,479
SC III ph II
2013
1.5 dCi FAP 110KM, 2012-2013
Górzyce, Tarnobrzeg
Mati
Zarejestrowani
— 17-11-2016, 18:47
(17-11-2016, 18:44)haszczurur napisał(a): pięć kresek łapie z bólem po około 7 km. z włączonym wtedy ogrzewaniem na max, i wentylatorem na 2.3 biegu?
Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM
/// Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM /// Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi Mati za ten post post:1 użytkownik postawił Thank You to Mati for this post
• Lepus
siwusek216
5,914
17
4137
2,900
SC III ph II
2013
1.6 dCi S&S eco2 130KM, 2011-2011
Mysłowice
siwusek216
Zarejestrowani
Online
— 17-11-2016, 19:15
(16-11-2016, 10:16)tomecki napisał(a): (15-11-2016, 22:03)michumal napisał(a): A po tej domowej naprawie odpowietrzyles uklad?
I tak i nie ;)
Tzn po tej domowej naprawie nie. Ale później po wymianie termostatu płyn był nalewany przy popuszczonym tym właśnie króćcu przy termostacie. Później auto było odpalone 'do włączenia wentylatora'. Przyznam, że nie znalazłem odpowietrzników, ale wg mnie na 99% układ jest odpowietrzony. Od wymiany termostatu pewnie już z miesiąc minął, gdyby nawet był jakiś pęcherzyk to chyba powinien być wypchnięty do zbiorniczka? Bo odpowiednik jest trochę ukryty. Znajduje się na wężu od nagrzewnicy a widać go dopiero po zdjęciu podszybia nie tylko plastikowego ale i metalowej "wanny"
Wysłane z mojego GT-I9506 przy użyciu Tapatalka
•
Lepus
1,430
7
370
281
SC II ph I
2004
1.9 dCi 120KM, 2003-2009
Przemyśl
Lepus
Zarejestrowani
— 17-11-2016, 20:17
@ Mati, masz rację. To kolego haszczurur abstrakcja. Mam taki silnik, 1,9 diesel i po 7 km to ma dopiero ze 2-3 kreski. Nie oczekujcie cudów, to normalka. Taki silnik, z osprzętem, zalany kilkunastoma litrami różnych płynów sporo waży i nie ma prawa się nagrzać do normalnej temp w tak krótkim czasie. Aby Wam to uzmysłowić, to wyobraźcie sobie, ile taki silnik waży w całości i ile musielibyście go grzać powiedzmy na kuchence gazowej do tych 90 stopni?? I to na wolnym powietrzu w ujemnej temp !
Turbino ty moja, ty jesteś jak zdrowie, ile cię trzeba cenić, ten tylko się dowie kto cię stracił...
•
funkoval
14,278
42
2123
1,550
INNY
2015
INNY
Warszawa / Mazury
funkoval
Specjalisci
— 17-11-2016, 20:33
(17-11-2016, 20:17)Lepus napisał(a): Nie oczekujcie cudów, to normalka. Taki silnik, z osprzętem, zalany kilkunastoma litrami różnych płynów sporo waży i nie ma prawa się nagrzać do normalnej temp w tak krótkim czasie. Aby Wam to uzmysłowić, to wyobraźcie sobie, ile taki silnik waży w całości i ile musielibyście go grzać powiedzmy na kuchence gazowej do tych 90 stopni?? I to na wolnym powietrzu w ujemnej temp !
Jaka temperatura panuje w komorze spalania? Płyn chłodniczy bardzo szybko pochłonie tę energię, która przeniknie przez ścianki cylindra, co nie znaczy, że jakoś mocno się podniesie jego temperatura (do ogrzania 1 kg żelaza o 1°C trzeba mniej ciepła, niż do podniesienia o 1°C temperatury 1 kg wody). I to nie cała objętość płynu, tylko ta, która jest w bloku, ta w wymienniku nadal będzie chłodna. Obie części płynu zaczną się mieszać po otwarciu termostatu.
Tak więc rzeczywista temperatura silnika nie musi mieć wiele wspólnego z temperaturą cieczy.
•
michumal
720
10
138
48
SC II ph I
2006
2.0 i 16V 136KM, 2003-2009
Poznań
michumal
Zarejestrowani
— 17-11-2016, 21:03
siwusek216, tomecki ma 2.0 benzynę więc odpowietrznik, to śrubka po prawej od tego grzybka co mu przeciekał.
Tomecki, sam się niestety nie odpowietrzy, trzeba odpowietrzyć tą śrubką.
Scenic II Ph I 2006 2.0 16V automat
•
ko-ma
9,610
28
1637
40
INNY
2010
INNY
Końskie
ko-ma
Zarejestrowani
— 17-11-2016, 21:09
Każdy układ trzeba odpowietrzać, samo nic się nie zrobi. Koniecznie przy otwartej nagrzewnicy.
Diesle mają stosunkowo wysoką sprawność, zimą nie tak łatwo nagrzać. Po to m.inn. osłony pod silnik - żeby zmniejszyć opływy.
Przy ostrych mrozach zasłanianie chłodnicy wcale nie jest taki głupie.
Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM
Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
•
haszczurur
2,438
22
700
532
SC II ph I
2004
1.9 dCi 120KM, 2003-2009
Warszawa
Muszę przyznać, że w przypadku mojego SC II czy uprzednio M II nie miałem do czynienia z odpowietrzaniem układu po wymianie płynu chłodzenia silnika. Wymieniałem silnik w SC II, układ był suchy jak pieprz, zalałem płyn, uruchomiłem silnik i jedynie co zrobiłem to ściskałem węże aby przepompować płyn. Dodam, że u mnie alternator chłodzony jest płynem to jest tego z 7 litrów w układzie. O ile sobie dobrze kojarzę to na obudowie termostatu powinien być taki odpowietrznik z nakrętką.
•
czopochrup
258
0
57
4
SC III ph I
2009
Energy TCe 130KM, od 2013
r sl
(17-11-2016, 21:09)ko-ma napisał(a): Każdy układ trzeba odpowietrzać, samo nic się nie zrobi. NAAAAAAAT w skodzie fabii po wymianie czujnika temp. (tzn spuszczenie plynu i po wymianie czujnika jego zalanie) wystarczylo odpalic silnik i czekac az sie zalaczy wentylator (otworzy termostat) i uklad ladnie sie sam odpowietrzal tylko trzabylo dolewac plynu. Wiec nie mow ze zaden uklad sam sie nie odpowietrza =]
•
|