Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Długo się nagrzewa? Jak jest u Was?


tomecki
Zarejestrowani

op Hej,
zauważyłem, że od jakiegoś długo nagrzewa się silnik. Najpierw nie dochodził nawet do pełnej temperatury to wymieniłem termostat (Vernet) i teraz dochodzi do temperatury - trzyma 88-90*C, ale trwa to wg mnie za długo.

Jakiś czas temu pękła mi gumka opisywana tutaj.

Zaślepiłem ten króciec domowym sposobem (kawałek węża) i mniej więcej od tego czasu zauważam problem z temperaturą, ale wg mnie nie może być to przyczyną...

Do rzeczy- piąta kreska temperatury wskakuje przy obecnych temperaturach po przejechaniu 4 do 5km. Dzisiaj (na zewnątrz 0*C) przejechałem 4,9km i dopiero wskoczyła 5ta kreska, a druga zapaliła się dopiero przy niecałych 2km (w tym postój na trzech światłach...). Jak dla mnie- trochę długo- w poprzednim aucie full temperatura była już po 2km.

Ktoś coś jest w stanie podpowiedzieć? Czy po prostu jestem zbyt wyczulony? Wg mnie coś jest ewidentnie nie tak, a jak temperatury jeszcze spadną to ciekawe czy w ogóle się zdąży nagrzać... (do pracy mam 10km...)

Scenic 2.0 16V + lpg

Pooozdro ;)

Odpowiedz
jarpen
Zarejestrowani

Dlatego ja odpalam, czekam min 5 minut i dopiero ruszam Biggrin mniej benzyny idzie.

Odpowiedz
Mati
Zarejestrowani

(15-11-2016, 10:48)tomecki napisał(a): przy obecnych temperaturach po przejechaniu 4 do 5km. Dzisiaj (na zewnątrz 0*C) przejechałem 4,9km i dopiero wskoczyła 5ta kreska
ja po przejechaniu 7km delikatnie mam 4 kreski, popraw dane w profilu bo nie wiadomo jaki masz silnik

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz
tomecki
Zarejestrowani

op
(15-11-2016, 10:59)Mati napisał(a): popraw dane w profilu bo nie wiadomo jaki masz silnik

napisałem na końcu posta, ale już edytuje profil :OK:

(15-11-2016, 10:55)jarpen napisał(a): Dlatego ja odpalam, czekam min 5 minut i dopiero ruszam :) mniej benzyny idzie.

nie chodzi mi o spalanie benzyny... tylko o jazdę na niedogrzanym silniku

Sprawdzisz ile km zajmuje u Ciebie zapalnie 5 kreski? :naughty:

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 15-11-2016, 11:06 przez tomecki.)

Odpowiedz
jarpen
Zarejestrowani

Oks 5 km Thumbup

Odpowiedz
thermalfake
Zarejestrowani

Mam do pracy równe 5km jak w pysk strzelił. Z czego na tej trasie jest 5 skrzyżowań świetlnych, teren pagórkowaty, spokojna jazda, czas przejazdu różnie 10-15 minut i teraz na pewno nie dochodzi na 5 kresek. To samo z nową firmową fiestą - nie dogrzewa się na tej samej trasie.

Cytat:a druga zapaliła się dopiero przy niecałych 2km (w tym postój na trzech światłach...)

Zgadza się, druga przy niecałych 2 km, sprawdzone jeszcze przed chwilą na mapie mierząc odległości, niemniej ja ten odcinek jadę z prędkością 60km nigdzie się nie zatrzymując.

Cytat:jak dla mnie- trochę długo- w poprzednim aucie full temperatura była już po 2km.

Co to za wynalazek, że po 2 kilosach taka temp bo na pewno nie uwierzę, ze tyle zrobione w lekko ujemnych temp.

Cytat:Ktoś coś jest w stanie podpowiedzieć? Czy po prostu jestem zbyt wyczulony? Wg mnie coś jest ewidentnie nie tak, a jak temperatury jeszcze spadną to ciekawe czy w ogóle się zdąży nagrzać... (do pracy mam 10km...)

Ja nie widzę anomalii. Zauważ też iż wskazówka na max po takim odcinku wcale nie oznacza dobrze dogrzanego silnika. Jako przykład dam taki focus tdci - z pracy wieczorem przy temp jakie są teraz i odcinku 8km, wskazówka zaraz przed dotarciem do domu na max, podjeżdżam pod garaż, parę kroków do otwarcia drzwi - wracam a wskazówka na łeb na szyję leci w dół. Czyli ewidentnie temp płynu chłodzącego dopiero co po wejściu w taki pułap nie odpowiada temu w jakim stopniu faktycznie nagrzany jest silnik. I tak z każdym kopciuchem. Jak jeździłem z pracy obwodnicą (bez żadnych utrudnień typu światła, korki) przy spokojnej jeździe potrzebowały te 8-10km żeby wejść na max temp płynu.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 15-11-2016, 13:22 przez thermalfake.)

ScII PhI 1.6 16V 113KM 2003 Confort Authentique 
ScII PhI 1.9  dCI 120KM 2005 Confort Dynamique 
Wave
Ciitroen C4 Picasso 2.0HDI 136KM 2009 Exclusive
Odpowiedz
tomecki
Zarejestrowani

op
(15-11-2016, 13:19)thermalfake napisał(a): Co to za wynalazek, że po 2 kilosach taka temp bo na pewno nie uwierzę, ze tyle zrobione w lekko ujemnych temp.

Passek B5 FL, benzynowy. Po 2km i trzech światłach wskazówka pionowo jak w mordę szczelił (temperatura sprawdzona przez OBD) ;) i już śmiało dmuchał ciepełkiem, więc - spokojnie - da się Biggrin

5ta kreska w moim Scenicu zapala się przy 80-82*, później oczywiście dochodzi do wspomnianych 88-89* (wg wskazania z OBD). W takim razie postaram się 'olewać' ten powolny wzrost, bo chyba jestem zbyt wyczulony ;) . Czuje się lekko uspokojony, bom wrażliwy na problemy z niedogrzewaniem / przegrzewaniem silnika.

Odpowiedz
adi84
Zarejestrowani

Mi się wydaje że jest ok. U mnie też na 4-5km normalnej jazdy łapie 5 kresek. a ciepłe z nawiewóz leci od 2-3 kreski

Odpowiedz
cviatec
Zarejestrowani

według mnie ,wszystko w normie jest z temperatura.

Odpowiedz
michumal
Zarejestrowani

A po tej domowej naprawie odpowietrzyles uklad?

Scenic II Ph I 2006 2.0 16V automat
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

4 gości